וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

ישראל שוקלת סיום חד-צדדי של המבצע, יחידות עילית סורקות בית אחר בית במטרה למצוא את סג"מ גולדין, צה"ל נסוג מצפון הרצועה, נתניהו נזף בשגריר ארה"ב ואובמה קרא לשחרור מיידי הקצין

ישראל שוקלת סיום חד-צדדי של המבצע וללא הפסקת אש

גורם מדיני אמר היום (שבת) כי "העיסוק בהפסקת אש נוספת הוא תיאורטי לחלוטין", אחרי שחמאס הוכיח שאין כל טעם לדון עמו בעניין. לדבריו, "ישראל תעשה כל מה שנדרש כדי להגן על אזרחיה, ואחרי ההפרה הגסה של הפסקת האש בידי חמאס, הקהילייה הבינלאומית כולה צריכה להבין זאת".

דיון הקבינט המדיני-ביטחוני שהתקיים אמש בתל אביב נמשך למעלה מחמש שעות. במהלכו נשקלו שתי חלופות עיקריות: העמקת המבצע הקרקעי - או חתירה לסיומו באופן חד-צדדי, תוך שישראל ממשיכה בתקיפות קשות מהאוויר ושומרת לעצמה את היכולת לפעול קרקעית אם תידרש לכך.

החיפושים אחר הקצין: יחידות עילית סורקות בית אחר בית

במסגרת הפעילות לאיתור הקצין באזור רפיח, ביצעו היום (שבת) כוחות גבעתי, בליווי כוחות שריון, הנדסה ויחידות עילית של צה"ל, סריקות מבית לבית באזור הפיגוע. את הכוחות מוביל מפקד חטיבת גבעתי, אלוף משנה עופר וינטר.

החיפושים מתמקדים בתא שטח מובהק באזור רפיח, שיכול להוות מסתור עבור החוליה שחטפה את הקצין. בתא שטח זה, הקרוב למקום הפיצוץ בזמן שהמחבל המתאבד יצא מפיר מנהרת הטרור, היו ארבעה לוחמים לפחות: שניים נהרגו, אחד נפצע והרביעי, סג"מ הדר גולדין, לפי החשש נפל בשבי.

צה"ל נסוג מצפון הרצועה: תושבים הורו לשוב לבתיהם

צה"ל נסוג מאזורים בצפון הרצועה: מקורות פלסטינים דיווחו כי ישראל הודיעה בצהריים (שבת) לגורמי התיאום הפלסטינים כי תושבי העיירות בית לאהיה ואל-עטטרה, רשאים לשוב לבתיהם.

בתחילת הלחימה נדרשו התושבים לעזוב את הבתים ולנוע דרומה, וזו הפעם הראשונה מאז תחילת הלחימה שצה"ל מודיע לתושבים כי הם יכולים לחזור לבתיהם. ההודעה באה בעקבות יציאה של כוחות צה"ל מאזורים אלה ובימים הקרובים צפויות להיות נסיגות נוספות משטחים נוספים. על פי הערכות בצד הפלסטיני, צה"ל סיים את פעילות חשיפת המנהרות באזורים אלה.

נתניהו לשגריר ארה"ב: אל תטילו בי ספק לעולם

ראש הממשלה בנימין נתניהו מותח ביקורת קשה על ממשל אובמה, ודרש מוושינגטון לסמוך על כושר שיפוטו - כך לפי מקורות אמריקניים, שנחשפו לתוכן שיחה בין נתניהו לשגריר ארה"ב בישראל דן שפירו.

השיחה התקיימה אמש (שישי) אחרי נפילתו בשבי של הקצין הדר גולדין וקריסת הפסקת האש. בשיחה, אמר נתניהו לשגריר שפירו: "לעולם אל תפקפקו בי שוב", ודרש כי הממשל האמריקני ייתן בו אמון בנוגע לדרך שבה הוא מטפל בחמאס. נתניהו, כך לפי אותם מקורות, אמר כי הוא "מצפה" שארצות הברית ומדינות אחרות יתמכו לחלוטין בעמדתה של ישראל בכל הנוגע למבצע הצבאי ברצועת עזה. נתניהו השמיע את אותה עמדה גם בשיחתו עם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

תושבי רפיח: "תקיפת צה"ל – הקשה ביותר אי פעם"

ההפצצות הכבדות שביצע אתמול צה"ל ברפיח בעקבות החשד שסגן-משנה הדר גולדין נפל בשבי הובילו להרס חסר תקדים – כך סיפרו היום (שבת) תושבי העיר. על פי משרד הבריאות בעזה, מאז אירעה ההיתקלות ברפיח בשעות הבוקר אתמול, נהרגו יותר מ-110 אנשים בעיר עצמה ועוד מאות נוספים נפצעו. מאז תחילת מבצע "צוק איתן" נהרגו כ-1,650 איש ברצועת עזה ועוד כ-9,000 נפצעו.

אחמד סלאח, המתגורר ברפיח, אמר בשיחת טלפון לעיתון "אל-חיאת" כי "התקיפה הנוכחית קשה יותר ואלימה יותר מאלו שאירעו ב-1956 (מלחמת סיני) ובשנת 1967 (מלחמת ששת הימים), שבמהלכה נכבשה הרצועה". עדי ראייה בעיר דיווחו כי ראו גופות וראשים קטועים ברחובות, וצוותים רפואיים טוענים שבחלק מהגופות מצאו שרידים של כדורים בראשם – מה שמוכיח לטענתם כי "הייתה הוצאה המונית להורג בבתי העיר".

אובמה: "לשחרר את החייל השבוי מיד - וללא תנאים"

"על החייל השבוי להיות משוחרר ללא תנאים, ואם חמאס רציני לגבי רצונו להפסקת אש - עליו לשחרר אותו מהר ככל הניתן", כך אמר אמש (שישי) נשיא ארצות הברית, ברק אובמה. לדבריו, "לישראל הזכות להגן על עצמה, שום מדינה לא הייתה סובלת ירי רקטות ומנהרות". אובמה התייחס לנפגעים גם בצד הפלסטיני, ואמר כי "יש לעשות יותר על מנת להגן על חפים מפשע, והפסקת אש היא הדרך לכך".

אובמה הוסיף עוד כי ישראל הייתה מחויבת להפסקת האש, אך חמאס הפר אותה. "אנחנו הולכים להמשיך לעבוד למען הפסקת אש, אבל זה ידרוש זמן ויהיה קשה מאוד להקים מחדש את הפסקת האש על רגליה", אמר הנשיא האמריקני. "הזעם, הייאוש מצטברים, זוהי תערובת מסוכנת, אך אלינו להמשיך לנסות. הממשל השקיע מאמצים וזמן ברמה יוצאת דופן כדי לסייע לצדדים להגיע להסכם, אך בסופו של דבר - זה תלוי בהם".

הקונגרס בארה"ב אישר 225 מיליון ד' ל"כיפת ברזל"

הסנאט האמריקני אישר אתמול (שישי) פה אחד החלטה להעביר לישראל 225 מיליון דולר לישראל לטובת מערכת היירוט "כיפת ברזל". הרפובליקנים בסנאט הקשו על אישור ההצעה בשל מחלוקת עם ממשל אובמה בנוגע לתקציב, אך מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, הארי ריד, שכנע אותם לאפשר את העברת התקציב לישראל בדחיפות. לאחר שהושגה הסכמה בנושא, אמר מנהיג המיעוט הרפובליקני בסנאט, מיטש מקונל: "זו דוגמה טובה ליכולת להתגבר על מחלוקות מפלגתיות". כמה שעות אחר כך אישר גם בית הנבחרים את התקציב המיוחד.

מימון החירום מיועד לאפשר לישראל לחדש את מלאי טילי "טמיר", טילי היירוט של "כיפת ברזל", המשמש תפקיד מרכזי בהגנה על האזרחים במהלך מבצע "צוק איתן". כדי שתעבור סופית כחוק, על הצעת המימון לקבל אישור גם בבית הנבחרים ולקבל את חתימתו של הנשיא ברק אובמה. ההצעה אינה צפויה להיתקל בהתנגדות בבית הנבחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully