וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל התיר לתושבי צפון הרצועה לשוב לבתיהם

לפי דיווחים פלסטיניים, צה"ל הודיע לתושבי בית לאהיה ואל-עטטרה כי הם רשאים לשוב לבתיהם, לראשונה מאז נמלטו דרומה בשל התקיפות. הפלסטינים מעריכים כי הטיפול במנהרות באזור נגמר

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

(אובמה לחמאס: "שחררו את החייל השבוי")

מקורות פלסטיניים דיווחו כי ישראל הודיעה בצהריים (שבת) לגורמי התיאום הפלסטינים כי תושבי העיירות בית לאהיה ואל-עטטרה שבצפון רצועת עזה רשאים לשוב לבתיהם.

בתחילת הלחימה נדרשו התושבים לעזוב את הבתים ולנוע דרומה, וזו הפעם הראשונה מאז תחילת הלחימה שצה"ל מודיע לתושבים כי הם יכולים לחזור לבתיהם. על פי הערכות בצד הפלסטיני, צה"ל סיים את פעילות חשיפת המנהרות באזורים אלה.

המלחמה בדרום - כותרות אחרונות
נתניהו לשגריר ארה"ב: אל תטילו בי ספק לעולם
חמאס: "מעריכים שהחייל השבוי נהרג יחד עם לוחמינו"
אח החייל שנהרג לנתניהו: "תנהיג. די לפחד מהעולם"
אובמה: "לשחרר את החייל השבוי מיד - וללא תנאים"

ילדים מובהלים לקבלת טיפול בבית החולים כמאל שבבית לאהיה, לאחר הפצצת צה"ל בבית חאנון. אוגוסט 2014. AP
ישובו לבתיהם. תושבי בית לאהיא לאחר הפצצה בצפון הרצועה/AP

במהלך ישיבת הקבינט שנערכה אמש, ונמשכה יותר מחמש שעות, נשקלו שתי חלופות עיקריות להמשך הפעולה הקרקעית: העמקתו - או חתירה לסיומו באופן חד-צדדי, תוך שישראל ממשיכה בתקיפות קשות מהאוויר ושומרת לעצמה את היכולת לפעול קרקעית אם תידרש לכך.

גורם מדיני: "אין טעם לדון בהפסקת אש"

גורם מדיני אמר היום כי "העיסוק בהפסקת אש נוספת הוא תיאורטי לחלוטין", אחרי שחמאס הוכיח שאין כל טעם לדון עמו בעניין. לדבריו, "ישראל תעשה כל מה שנדרש כדי להגן על אזרחיה, ואחרי ההפרה הגסה של הפסקת האש בידי חמאס, הקהילייה הבינלאומית כולה צריכה להבין זאת".

במהלך הדיון עודכנו השרים בנאומו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, שקרא לחמאס לשחרר לאלתר את הקצין הנעדר הדר גולדין. לפנות בוקר הודיע חמאס כי ייתכן שהקצין הנעדר נהרג יחד עם מחבלי הארגון.

הבוקר דיווחה סוכנות הידיעות אי-פי כי ראש הממשלה נתניהו מתח ביקורת קשה על ממשל אובמה, ודרש מוושינגטון לסמוך על כושר שיפוטו. לפי מקורות שנחשפו לתוכן שיחה בין נתניהו לשגריר ארה"ב בישראל דן שפירו, ראש הממשלה דרש מהשגריר "לעולם אל תפקפקו בי שוב". הוא תבע שהממשל האמריקני ייתן בו אמון בנוגע לדרך שבה הוא מטפל בחמאס.

נתניהו, לפי מקורות אמריקניים, אמר לשפירו כי הוא "מצפה" שארצות הברית ומדינות אחרות יתמכו לחלוטין בעמדתה של ישראל בכל הנוגע למבצע הצבאי ברצועת עזה. נתניהו השמיע את אותה עמדה גם בשיחתו עם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully