וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי רפיח: "תקיפת צה"ל – הקשה ביותר אי פעם"

בעיר שבה ייתכן שנפל בשבי סג"מ הדר גולדין, סיפרו שההפצצות מאז ההיתקלות "אלימות יותר מאלו שהתרחשו ב-67' וב-56'". אחרים דיווחו על "הוצאה המונית להורג" ועל יותר ממאה הרוגים

צילום: רויטרס, יותם רונן, שי מכלוף, אבי כהן, ערוץ 7, דובר צה"ל, לע"מ; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

ההפצצות הכבדות שביצע אתמול צה"ל ברפיח בעקבות החשד שסגן-משנה הדר גולדין נפל בשבי הובילו להרס חסר תקדים – כך סיפרו היום (שבת) תושבי העיר. על פי משרד הבריאות בעזה, מאז אירעה ההיתקלות ברפיח בשעות הבוקר אתמול, נהרגו יותר מ-110 אנשים בעיר עצמה ועוד מאות נוספים נפצעו. מאז תחילת מבצע "צוק איתן" נהרגו כ-1,650 איש ברצועת עזה ועוד כ-9,000 נפצעו.

היום ה-26 למלחמה בדרום: עדכונים שוטפים

אחמד סלאח, המתגורר ברפיח, אמר בשיחת טלפון לעיתון "אל-חיאת" כי "התקיפה הנוכחית קשה יותר ואלימה יותר מאלו שאירעו ב-1956 (מלחמת סיני) ובשנת 1967 (מלחמת ששת הימים), שבמהלכה נכבשה הרצועה". עדי ראייה בעיר דיווחו כי ראו גופות וראשים קטועים ברחובות, וצוותים רפואיים טוענים שבחלק מהגופות מצאו שרידים של כדורים בראשם – מה שמוכיח לטענתם כי "הייתה הוצאה המונית להורג בבתי העיר".

מלחמה בדרום - כותרות אחרונות
נתניהו לשגריר ארה"ב: אל תטילו בי ספק לעולם
אחרי לילה שקט: מטח לעבר המרכז ובאר שבע
אובמה: "לשחרר את החייל השבוי מיד - וללא תנאים"

הריסות ברפיח אחרי הפצצות צה"ל, 1 באוגוסט 2014. אל-מיאדין, מערכת וואלה! NEWS
עדי ראייה בעיר דיווחו כי ראו גופות וראשים קטועים ברחובות. תושבי רפיח באזור שהופצץ על ידי צה"ל, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, אל-מיאדין

אחמד א-דבארי, תושב העיר, גולל את מה שהתרחש: "אינני יודע כיצד ניצלתי מהטבח הזה שביצעה ישראל כשחזרנו לביתנו בזמן הפסקת האש ההומניטארית. מה עשינו להם שהם מפציצים אותנו? רק חזרנו לביתנו. לא נשאנו טילים ואנו לא שייכים לשום פלג צבאי".

ד"ר חאלד מעראג', שעובד בבית החולים המקומי אבו יוסף א-נג'אר, סיפר כי המקום לא מסוגל לקלוט כמות כה גדולה של הרוגים ופצועים. "אין מספיק אמצעים שיאפשרו לנו להמשיך בעבודתנו", אמר ד"ר מעראג'. "הייתי כאן במהלך העימות הקודם, אך לא ראיתי מראות כאלה. ישראל מבצעת מעשי טבח מכוערים - במיוחד בילדים, בנשים ובזקנים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הריסות בעיר רפיח לאחר הפצצת צה"ל, 1 באוגוסט 2014. רויטרס
עשן מיתמר ברפיח בעקבות הפצצות צה"ל, אתמול/רויטרס

במקביל, המשיך צה"ל לתקוף היום יעדים בכל רחבי הרצועה באמצעות הפצצות מהאוויר וירי ארטילרי. מאז שעות הלילה הופצצו למעלה מ-200 מטרות. בין המטרות היו חמישה מסגדים, ששימשו כמחסני רקטות, מתקנים צבאיים, האוניברסיטה האיסלאמית, ששימשה לפעילות צבאית, ומתקני פיקוד ושליטה של חמאס.

כוחות צה"ל נכנסים לדרום רצועת עזה במהלך מבצע צוק איתך, אוגוסט 2014. נועם מושקוביץ
טנקים של צה"ל בדרכם לרצועת עזה, הבוקר/נועם מושקוביץ

האירוע שבו על פי החשד נפל בשבי סג"מ גולדין התרחש אתמול בסמוך לשעה 9:00. כשעה לאחר כניסת הפסקת האש ההומניטרית לתוקף, החלו חיילים מחטיבת גבעתי לפעול במרחב רפיח, במרחק של כקילומטר וחצי מגדר המערכת בתוך השטח הפלסטיני על מנת לאתר פתח מנהרה. בשעה 9:40 נשמע פיצוץ עז בתוך מבנה שבו שהה חלק מהכוח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חשש שנפל בשבי חמאס לאחר ההיתקלות ברפיח. סגן-משנה הדר גולדין/מערכת וואלה!, צילום מסך

זמן קצר לאחר מכן, התברר כי כמה מחבלים החלו לצאת מתוך פירי מנהרה ולהסתער לעבר הכוח הישראלי. אחד מהם היה מחבל מתאבד, והנוספים היו חמושים ככל הנראה ברובים. בשלב זה נפגע הכוח, וככל הנראה נלקח סג"מ גולדין, לוחם בחטיבת גבעתי בן 23 מכפר סבא, בשבי. במהלך האירוע, נהרגו שני חיילים נוספים מהחטיבה - רב-סרן בניה שראל וסמל-ראשון ליאל גדעוני. כוחות נוספים הגיעו אל המקום והחלו לסרוק את הזירה. המידע הועבר למפקד הכוח מיד לאחר מכן הופעל נוהל לאיתור חייל שבוי.

ליאל גדעוני ובניה שראל שנפל בעזה. דובר צה"ל
סמל-ראשון ליאל גדעוני/דובר צה"ל

הלילה התייחסה לראשונה הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם לתקרית. בהודעה שפרסמו גדודי עז א-דין אל-קסאם נכתב: "איבדנו קשר עם קבוצת הלוחמים שהשתתפה במארב ואנו מאמינים שהם כולם נהרגו בהפצצה (הישראלית). בהנחה שהם הצליחו ללכוד חייל במהלך הקרב, אנו מעריכים כי גם הוא נהרג באירוע". לדברי הזרוע הצבאית של ארגון הטרור, לא ידוע לה על מקום הימצאותו של השבוי או על מצבו.

בכיר חמאס, מוסא אבו מרזוק, בריאיון שערך עם סוכנות הידיעות אי-פי בעזה, 10 ביוני 2014. AP
מוסא אבו מרזוק הכריז שבידי הארגון יש חייל, אך בהמשך התנערו מדבריו בכירים בארגון/AP

הזרוע המדינית של הארגון, שמיהרה להכריז אחרי האירוע כי נשבה קצין ישראלי, התנערה בהמשך מהצהרתה והכחישה כי היא יש בידיה פרטים על גורלו של סג"מ גולדין. מיד לאחר ההיתקלות טען סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, כי בידינו חייל ישראלי חטוף", אך, כאמור, בהמשך שללו בכירים אחרים בחמאס את דבריו.

בכיר בחמאס אמר לוואלה! חדשות כי הארגון הודיע רשמית לרוברט סרי, נציג האו"ם למזרח התיכון, שאין לו שום מידע בנוגע לגורלו של החייל הישראלי הנעדר. הגורם הבכיר אמר לוואלה! חדשות כי אמירתו של מוסא אבו מרזוק התייחסה להצהרה של האו"ם שיש בידי חמאס חייל שבוי.

הריסות בעיר רפיח לאחר הפצצת צה"ל, 1 באוגוסט 2014. רויטרס
תושבים בעיר ליד נפל של פצצה שהוטלה ממטוס חיל האוויר, אתמול/רויטרס
הריסות בעיר רפיח לאחר הפצצת צה"ל, 1 באוגוסט 2014. רויטרס
תושב רפיח נמלט מאזור הקרבות כשבתו על ידיו, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully