וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין צה"ל נעדר: תקיפות נרחבות בדרום רצועת עזה

1.8.2014 / 20:13

משרד הבריאות בעזה דיווח כי יותר מ-60 אנשים נהרגו בהפצצות צה"ל ברפיח, שם על פי החשד נלקח בשבי סגן-משנה הדר גולדין. כמו כן, דווח כי בית חולים בעיר פונה לחלוטין מיושביו

צילום: רויטרס, יותם רונן, שי מכלוף, אבי כהן, ערוץ 7, דובר צה"ל, לע"מ; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

דובר משרד הבריאות ברצועת עזה, ד"ר אשרף אל-קדרה, דיווח הערב (שישי) כי יותר מ-62 בני אדם נהרגו ויותר מ-350 נפצעו מהפצצות צה"ל ברפיח, בעקבות התקרית שאירעה הבוקר בעיר, שבסופו עלה החשד כי סגן-משנה הדר גולדין נלקח בשבי. כמו כן, יותר מ-60 בתים ברחבי העיר נחרבו כתוצאה מההרעשה הכבדה של צה"ל. מקורות פלסטינים בעיר דיווחו הערב כי בית החולים יוסף א-נג'אר פונה לחלוטין, וכי צה"ל פוגע בכל רכב שמגיע למקום.

מלחמה בדרום | היום ה-25: עדכונים שוטפים

דובר חמאס ברצועת עזה, סמי אבו-זוהרי, הצהיר כי "טענות ישראל על נפילתו בשבי של הקצין נועדו לתעתע בעולם ולכסות על הטבח ברפיח". מאז תחילת מבצע "צוק איתן", דיווחו הפלסטינים על יותר מ-1,500 הרוגים.


מלחמה בדרום - כותרות אחרונות
הקבינט מכונס לדון בתגובה; "חמאס ישלם מחיר כבד"
אבי החייל הנעדר: "צה"ל יהפוך כל אבן וישיב את הדר"
תיעוד: לוחמי הנדסה סורקים מנהרת טרור ברצועה

הריסות ברפיח אחרי הפצצות צה"ל, 1 באוגוסט 2014. אל-מיאדין, מערכת וואלה! NEWS
תושבים ברפיח סוקרים את ההריסות שנגרמו כתוצאה מתקיפות צה"ל, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, אל-מיאדין

רשות מעברי הגבול במשרד הפנים בעזה טענה מוקדם יותר כי השלטונות המצריים נעלו את מעבר רפיח בפני שתי שיירות של 120 נוסעים מאז השעה 12:00. דובר משרד הפנים בעזה, איאד אל-בזם, האשים את ישראל בכך שטרפדה את התיאום בין משרד הפנים לצלב האדום.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הריסות בעיר רפיח לאחר הפצצת צה"ל, 1 באוגוסט 2014. רויטרס
עשן מיתמר מבתים ברפיח לאחר הפצצת צה"ל, הבוקר/רויטרס
הריסות בעיר רפיח לאחר הפצצת צה"ל, 1 באוגוסט 2014. רויטרס
תושב העיר מפנה את בתו מאזור ההפצצות, הבוקר/רויטרס

סמוך לשעה 9:00, כשעה לאחר כניסת הפסקת האש ההומניטרית לתוקף, החלו חיילים מחטיבת גבעתי לפעול במרחב רפיח, במרחק של כקילומטר וחצי מגדר המערכת בתוך השטח הפלסטיני על מנת לאתר פתח מנהרה. בשעה 9:40 נשמע פיצוץ עז בתוך מבנה שבו שהה חלק מהכוח.

זמן קצר לאחר מכן, התברר כי כמה מחבלים החלו לצאת מתוך פירי מנהרה ולהסתער לעבר הכוח הישראלי. אחד מהם היה מחבל מתאבד, והנוספים היו חמושים ככל הנראה ברובים. בשלב זה נפגע הכוח, וככל הנראה נלקח סג"מ גולדין, לוחם בחטיבת גבעתי בן 23 מכפר סבא, בשבי. במהלך האירוע, נהרגו שני חיילים נוספים מהחטיבה - רב-סרן בניה שראל וסמל-ראשון ליאל גדעוני. כוחות נוספים הגיעו אל המקום והחלו לסרוק את הזירה. המידע הועבר למפקד הכוח מיד לאחר מכן הופעל נוהל לאיתור חייל שבוי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חשד שנלקח בשבי על ידי חמאס. סגן-משנה הדר גולדין/מערכת וואלה!, צילום מסך

סמוך לשעה 10:00 התחילה הרעשה ארטילרית כבדה משטח מדינת ישראל, וכתוצאה מכך נפגעו מבנים בשטח רפיח. במקביל, טנקים שפעלו במסגרת החטיבה פותחים באש, כמו גם כלי טיס של חיל האוויר.

כ-40 דקות לאחר מכן, החלו להתקבל דיווחים פלסטיניים על כך שכוחות צה"ל כיתרו אזור גדול בין השטחים החקלאיים לשטחים הבנויים בסביבה. כתוצאה מחילופי האש במקום, נהרגו יותר מ-30 פלסטינים ונפצעו לפחות 200 נוספים.

בשעה 11:30, גורמים במערכת הביטחון העבירו מסר למצרים, שלפיו ככל הנראה נלקח סג"מ גולדין בשבי על ידי כוח של חמאס. סמוך לשעה 12:20, על רקע המשך חילופי האש בין כוחות צה"ל לבין כוח חמאס, שני חיילים נפצעו ופונו בדחיפות לבית החולים סורוקה בבאר שבע באמצעות מסוק.

מוסא אבו מרזוק, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס. רויטרס
בכירי חמאס התנערו בהמשך מקבלת האחריות של מוסא אבו מרזוק על שביית סג"מ גולדין/רויטרס

אבו מרזוק מסר לסוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה" כי "בידינו חייל ישראלי חטוף". עם זאת, טען אבו מרזוק כי האירוע התרחש בטרם נכנסה ההפוגה לתוקפה, ולפיכך לא הפר הארגון אותה. מאוחר יותר התנערו בכירים בארגון משבייתו של סג"מ גולדין.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח עם קרי בנוגע לאירוע ואמר כי למרות הצהרתו המשותפת עם מזכ"ל האו"ם, שלפיה התקבלו ערבויות מחמאס ומארגוני הטרור הנוספים ברצועת עזה לנצור את האש החל מהשעה 08:00 בבוקר, הפלסטינים הפרו באופן חד-צדדי ובוטה את הפסקת האש ההומניטרית ותקפו אחרי השעה 09:00.

"כתוצאה מהתקיפה נהרגו שני חיילי צה"ל וקיים חשש לחטיפת חייל נוסף - זאת כאמור אחרי כניסתה של הפסקת האש לתוקף", אמר נתניהו לקרי. הוא עוד אמר לו כי חמאס וארגוני הטרור הנוספים ברצועת עזה "יישאו בתוצאות מעשיהם", וכי ישראל תנקוט את כל הפעולות הנדרשות נגד אלה שקוראים להשמדתה ומבצעים טרור נגד אזרחיה.

כוחות צה"ל בסמוך לרצועת עזה, 01 באוגוסט 2014. רויטרס
כוחות צה"ל בסמוך לרצועת עזה/רויטרס
כוחות צה"ל בסמוך לרצועת עזה, 01 באוגוסט 2014. רויטרס
כוחות צה"ל בסמוך לרצועת עזה/רויטרס
כוחות צה"ל בסמוך לרצועת עזה, 01 באוגוסט 2014. רויטרס
כוחות צה"ל בסמוך לרצועת עזה/רויטרס
היום ה-25: חשש כבד לחטיפת חייל צה"ל באזור רפיח. יותם רונן
עשן מיתמר ברפיח לאחר הפצצת צה"ל/יותם רונן
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully