וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי לילה שקט: מטח לעבר המרכז ובאר שבע

ב-6:00 בבוקר נשמעה אזעקה בהרצליה, ברעננה ובמקומות נוספים בשרון. מיד אחר כך הופעלה אזעקה גם בתל אביב ובסביבותיה ואז בבאר שבע. ארבע רקטות יורטו במרכז ואחת בבאר שבע

צילום: רויטרס, יותם רונן, שי מכלוף, אבי כהן, ערוץ 7, דובר צה"ל, לע"מ; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

(אתמול: חשש שקצין צה"ל נחטף, שני חיילים נהרגו)

- ארבע רקטות יורטו מעל המרכז ואחת מעל באר שבע
- מטח לעבר גוש דן, השרון ובאר שבע
- הקונגרס אישר תוספת של 225 מיליון דולר ל"כיפת ברזל"
- הזרוע הצבאית של חמאס טוענת שאיבדה קשר עם שובי החייל


אזעקה נשמעה בסביבות השעה 06:00 בבוקר (שבת) בכמה ערים ויישובים בגוש דן, בשרון, בעמק חפר וגם בבאר שבע. בתחילה נשמעה האזעקה בשרון ובעמק חפר ולאחר כשלוש דקות נשמעה גם בתל אביב. עשר דקות לאחר מכן נורה מטח נוסף לעבר באר שבע. מערכת "כיפת ברזל" יירטה ארבע רקטות בשמי השרון והמרכז ורקטה נוספת מעל באר שבע. לא דווח על נזק או נפגעים. חלפו שמונה שעות מאז המטח האחרון שנורה לעבר ישראל.

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד:
שר החוץ הטורקי: נעשה כל שנוכל לסייע להשבת החייל
צו 8 במקום תאילנד: הסטודנטים שעזבו הכול והתגייסו
הזרוע הצבאית של חמאס: "מעריכים שהשבוי נהרג עם לוחמינו"

יירוט בשמי נתיבות. יולי 2014. בן קלמר
יירוט בשמי נתיבות, השבוע/בן קלמר

זמן קצר לפני הירי לעבר המרכז, אישר הקונגרס האמריקני תוספת של 225 מיליון דולרים למימון מערכת "כיפת ברזל". הקצאת הסכום אושרה בבית הנבחרים ברוב של 395 תומכים לעומת שמונה מתנגדים. אמש אישר הסנאט את התקציב המיוחד פה אחד, וכעת יהיה על הנשיא ברק אובמה לחתום עליו על מנת שיקבל תוקף של חוק.

אמש התייחס נשיא ארצות הברית ברק אובמה ללחימה בין ישראל לחמאס, ובכלל זה לירי הרקטות מרצועת עזה לעבר ישראל. "לישראל הזכות להגן על עצמה, שום מדינה לא הייתה סובלת ירי רקטות ומנהרות", אמר לכתבים בבית הלבן. אובמה התייחס גם לעניין קצין צה"ל, סגן-משנה הדר גולדין, בן 23 מכפר סבא, שיש חשש כי נחטף אתמול בבוקר על ידי חמאס.

ברק אובמה במסיבת עיתונאים בבית הלבן, 1 באוגוסט 2014. רויטרס
"על החייל השבוי להיות משוחרר ללא תנאים". ברק אובמה, אתמול/רויטרס

"על החייל השבוי להיות משוחרר ללא תנאים, ואם חמאס רציני לגבי רצונו להפסקת אש – עליו לשחרר אותו מהר ככל הניתן", אמר אובמה. הוא אף ציין כי ישראל הייתה מחויבת להפסקת האש, אך חמאס הפר אותה. "אנחנו הולכים להמשיך לעבוד למען הפסקת אש, אבל זה ידרוש זמן ויהיה קשה מאוד להקים מחדש את הפסקת האש על רגליה", אמר הנשיא האמריקני. "הזעם, הייאוש מצטברים, זוהי תערובת מסוכנת, אך עלינו להמשיך לנסות. הממשל השקיע מאמצים וזמן ברמה יוצאת דופן כדי לסייע לצדדים להגיע להסכם, אך בסופו של דבר - זה תלוי בהם".

הלילה פורסמה התייחסות ראשונה של הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, בנוגע לסג"מ גולדין. בהודעה שפרסמה הזרוע נכתב: "איבדנו קשר עם קבוצת הלוחמים שהשתתפה במארב ואנו מאמינים שהם כולם נהרגו בהפצצה (הישראלית). בהנחה שהם הצליחו ללכוד חייל במהלך הקרב, אנו מעריכים כי גם הוא נהרג באירוע". עוד נאמר כי לא ידוע להם על מקום הימצאותו של השבוי או על מצבו.

הריסות בעיר רפיח לאחר הפצצת צה"ל, 1 באוגוסט 2014. רויטרס
הפצצות צה"ל בעזה, אתמול/רויטרס

במהלך הלילה הפציצו מטוסי קרב של חיל האוויר את האוניברסיטה האיסלאמית בעזה – כך דיווחה לפנות בוקר סוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה". כמו כן, מסוקי קרב של חיל האוויר הפציצו את מסגד "אל-עמרי" בעיר ג'בליה שבצפון הרצועה - כך דיווחו כלי התקשורת הפלסטינים. ביממה האחרונה נהרגו 145 פלסטינים בתקיפות צה"ל ברצועה, 68 מהם נהרגו ברפיח לבדה.

המטח האחרון שנורה לעבר ישראל אירע אמש בשעה 22:00 אז התפוצצו שתי רקטות בשטחים פתוחים, אחת באשקלון ואחת במועצה האזורית חוף אשקלון. לא דווח על נפגעים או נזק.

לפניות לכתבים:
אמיר בוחבוט - amirbohbot@walla.com
יניר יגנה - Yanirya1234@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully