וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמה בדרום | היום ה-26: עדכונים שוטפים

כתבי וואלה! חדשות

3.8.2014 / 4:02

לייב בלוג | נקבע מותו של הקצין הדר גולדין, שנפל בקרב בעזה ביום שישי וקיים חשש כי נפל בשבי חמאס. כעשרת אלפים בני אדם מלווים למנוחות את רס"ן בני שראל. בתוך יממה יושלם הרס המנהרות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיילי צה"ל אשר חוזרים מרצועת עזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

04:25: רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב. אין נזק ואין נפגעים.

04:15: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית שער הנגב ובמועצה האזורית שדות נגב.

3:02: הרב הצבאי הראשי, תת-אלוף רפי פרץ, עזב את בית משפחת גולדין בכפר סבא. "מדובר במשפחה חזקה", אמר פרץ בצאתו מן הבית.

2:44: עמיחי אטאלי, דובר מטעם משפחת גולדין, מסר לפני זמן קצר (ראשון) כי "המשפחה מקבלת בצער רב את קביעת הגורמים המוסמכים בצה"ל אשר קבעו את מותו של הדר". לדבריו, "בשעה הקשה הזו, מבקשת המשפחה להודות לכל עם ישראל על החיבוק החם ועל התמיכה. משפחת גולדין קוראת לכל אזרחי ישראל לבוא וללוות את הדר בדרכו האחרונה".

1:45: דובר צה"ל מסר הלילה כי נקבע מותו של סגן הדר גולדין, לוחם ומפקד בחטיבת גבעתי, שנפל בקרב ביום שישי בעזה והיה חשש כי נפל בשבי חמאס. ההחלטה התקבלה על פי ממצאים שהובאו משטח הלחימה ותוך התחשבות בשיקולים רפואיים, הלכתיים ושיקולים רלוונטיים אחרים. ההודעה על כך נמסרה למשפחה לפני כמה דקות על ידי ראש אגף כוח האדם, אלוף אורנה ברביבאי, והרב הצבאי הראשי, תת-אלוף רפי פרץ.

1:40: כעשרת אלפים איש מלווים בשעה זו למנוחות את מפקד סיירת גבעתי, רב-סרן בניה שראל, בחלקה הצבאית של בית העלמין העתיק בחברון. שראל, בן 26 מקריית ארבע, נהרג ביום שישי בבוקר באירוע שבו נפל בשבי סגן-משנה הדר גולדין באזור רפיח.

1:30: חאלד משעל, יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, אמר אמש כי הארגון דחה את ההצעה להפסקת אש עקב נוכחות ישראלית ברצועת עזה והרס המנהרות באזור. "הפסקת אש היא הפסקת אש, אבל המשך נוכחות צה"ל בתוך רצועת עזה, וכן הרס המנהרות, משמעותם תוקפנות", אמר משעל בראיון לרשת CNN. לדבריו, "להתנגדות הפלסטינית יש את הזכות להגנה עצמית נגד פלישת כוחות הצבא לרצועת עזה". הוא הוסיף כי חמאס לא הוליך שולל את שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, והדברים הועברו לידיעתו בתיווך שר החוץ של קטאר. "נלחמנו בכבוד והבהרנו לכל הצדדים את עמדתנו".

00:39: הוסר החשש לאירוע ביטחוני בדרום. בשל כך, כביש 232 נפתח מחדש לתנועה מצומת סעד ועד צומת כרם שלום.

0:16: שר הביטחון, משה יעלון, ראש אגף כוח באדם בצה"ל, האלופה אורנה ברביבאי, והרב הצבאי הראשי, תת-אלוף רפי פרץ, הגיעו לפני זמן קצר לבית משפחתו של סגן-משנה הדר גולדין בכפר סבא, אשר קיים חשש לכך שהוא נלקח בשבי חמאס.

0:05: עקב חשש לאירוע ביטחוני, נסגר הלילה לתנועה כביש 232 מצומת סעד עד כרם שלום.

23:49: ממשפחת גולדין נמסר כי בני המשפחה צפו הערב במסיבת העיתונאים של ראש הממשלה בבסיס הקריה ומבינים שיש דילמה מבצעית בסוגיית הוצאת הכוחות. הם קראו לקבינט לא להוציא את הכוחות מהרצועה עד שלא מוצאים את הדר. ד"ר שמחה גולדין, אביו של הדר, אמר: "גידלתי ארבעה ילדים בצבא. אנחנו מצפים מראש הממשלה להשיב לנו באותו מטבע. לא מוציאים את צה"ל עד שהדר חוזר הביתה".

23:42: לקראת הלווייתו של רב-סרן בניה שראל שתיערך בחצות בבית העלמין בחברון, משטרת מרחב חברון סיימה את היערכותה עם פריסת כוחות מתוגרבים. לפי ההערכות, אלפי בני אדם יגיעו לחלוק כבוד אחרון עם בניה.

23:35: הג'יהאד האיסלאמי אמר לרשת אל-מיאדין כי "הצהרות נתניהו ויעלון הן בגדר הודאה בתבוסה". כמו כן, אמרו: "אנו נמשיך להילחם עד שיושגו דרישות העם הפלסטיני".

הריסות בעיר עזה אחרי תקיפות צה"ל. 2 באוגוסט 2014. רויטרס
הריסות בעזה לאחר תקיפות צה"ל במקום/רויטרס

23:27: 150 בני אדם החלו להפגין בעיר שדרות בעד המבצע. המפגינים מרימים שלטים וצועקים "לא יוצאים בלי החייל", בהתייחס לקצין השבוי סג"מ הדר גולדין אשר נפל בשבי חמאס אתמול במהלך פעילות מבצעית ברפיח.

22:59: עיריית באר שבע הנחתה להפעיל ממחר בתיאום עם פיקוד העורף, את מסגרות יול"א (יום לימודים ארוך) ואת מעונות היום של העירייה. זאת, על מנת לאפשר לאזרחים שמרגישים שהם מסוגלים לחזור לשגרה להמשיך בה. המוסדות הפרטיים ייפתחו על פי שיקול דעתם של האחראים עליהם ועל פי הנחיות הבטחון של פיקוד העורף.

22:48: צה"ל אישר כי כוחות חיל האוויר חיסלו ארבעה מחבלים בתקיפת מסגד בדרום הרצועה, כפי שדווח מוקדם יותר ממקורות זרים.

22:43: רקטה ששוגרה למועצה האזורית אשכול, נפלה בשטח רצועת עזה בסמוך לגדר המערכת.

22:24: דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, התייחס להצהרות ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים שהתקיימה מוקדם יותר ואמר כי "הודעתו היא דבר מצחיק", כך פורסם ברשת אל-מיאדין. הוא הוסיף": הצהרותיו של נתניהו מעידות על ניסיון נואש לייצר תמונת ניצחון מדובר בפני הישראלים"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
חייל צה"ל צופה ברצועת עזה עם תחילת נסיגת הכוחות, מבצע צוק איתן, אוגוסט 2014. רויטרס
כוחות צה"ל עם תחילת הנסיגה מהרצועה/רויטרס

22:11: משפחותיהם של הנערים נפתלי פרנקל, איל יפרח וגיל-עד שער שנחטפו ונרצחו בחודש יוני, הגיעו לחזק את ידי משפחתו של החייל השבוי סג"מ הדר גולדין בביתם שבכפר סבא.

22:04: לפי דיווחים פלסטינים, חיל האוויר תקף את ביתו של מפקד החטיבה הדרומית של חמאס.

21:58: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

21:53: רקטה התפוצצה בשטח חקלאי בתחום המועצה האזורית שדות נגב. אין נפגעים אך נגרם נזק קל באזור נפילת הרקטה.

21:40: שר הביטחון, משה יעלון, אמר: "אנחנו ממשיכים במשימת הפגיעה והניטרול של מנהרות ברצועת עזה. יש בפעולה הזאת מורכבות לא פשוטה שמגובה במידע מודיעיני מצוין. שילמנו מחיר כבד במהלך הטיפול במנהרות, טובי בנינו נפלו". לדבריו, "במקביל לטיפול במנהרות, ממשיך צה"ל בפגיעה משמעותית בתשתית הטרור. שלא תהיינה טעויות – חמאס משלם מחיר כבד מאוד. בפעילות נחושה אנחנו ממשיכים בהריסת תשתיות הייצור שלו. רק הלילה צה"ל השמיד מתחם באוניברסיטה האסלאמית בעזה שם עסקו תחת כיסוי אקדמי בייצור חומרי לחימה עבור חמאס. המבצע הזה, גם אם יימשך ימים ארוכים, מותיר את חמאס בבעיה עמוקה. יידעו אנשי חמאס כי נמשיך לתקוף את תשתיות הטרור העזה עד שיהיה שקט".

21:25: ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (שבת) במסיבת עיתונאים משותפת עם שר הביטחון משה יעלון בבסיס הקרייה בתל אביב, כי מדובר ב"אחד מהמבצעים הנועזים ביותר של צה"ל". הוא הוסיף, כי "מדובר במערכת מורכבת שמתבצעת בשטח בנוי עם חיכוך גבוה בתוך אוכלוסייה אזרחית". לדבריו, דבר חשוב שנוצר במבצע הוא "הקשר הייחודי שנוצר עם מדינות האזור". הוא הוסיף כי "מדובר בנכס חשוב מאוד למדינת ישראל. עם תום הקרבות וסיום המערכה זה ייפתח אפשרויות רבות". כמו כן, אמר כי "חמאס מעוניין בסבלם של תושבי עזה כדי להאשים את ישראל. העולם מבין מי זה חמאס, אותו ארגון שיחד עם קטאר הוליך את ג'ון קרי ואת אובמה שולל".

כוחות צה"ל נכנסים לדרום רצועת עזה במהלך מבצע צוק איתך, אוגוסט 2014. נועם מושקוביץ
כוחות צה"ל נכנסים לרצועת עזה/נועם מושקוביץ

21:13: השר אורי אריאל (הבית היהודי) קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו "לכנס את הממשלה באופן מיידי על מנת לדון במצב הביטחוני". לדבריו, עליו לעשות זאת על מנת "לקבל החלטה בפורום הרחב ביותר כיצד להמשיך ולפעול להגנה על תושבי מדינת ישראל?.

21:11: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

21:03: חבר הכנסת דני דנון (הליכוד) התייחס לנסיגת הכוחות מעזה ואמר כי "הקבינט בחר ברוח ציפי לבני ונתן לצה"ל פקודה לנוע לכיוון הלא נכון". הוא הוסיף: "החמאס לא הוכרע והספירה עד לסבב הבאה כבר החלה, ללא הכרעת חמאס לא יושג שקט לטווח ארוך".

20:58: בכיכר הבימה בתל אביב החלה בשעות האחרונות הפגנת שמאל על אף שהמשטרה לא אישרה את קיומה בשל הוראות פיקוד העורף. המשטרה מנסה לפזר את ההפגנה, ומפגיני השמאל מצידה מסרבים להתפנות אך לא החלו בעימותים.

20:39: איילת גולדין, אחותו של החיל השבוי סג"מ הדר גולדין, אמרה בהצהרה לתקשורת: "הוא נחטף על ידי ארגון טרור והוא חי. הדר שלנו נכנס חי לרצועת עזה, ואנחנו מרגישים שהוא חי. אני לא מוכנה ששום מלל אחר ייכנס ללקסיקון".

20:21: דוקטור שמחה גולדין, אביו של הקצין השבוי, סג"מ הדר גולדין, אמר בהצהרה לתקשורת: אני לא מעלה בדעתי שצה"ל יפקיר לוחם שלו". הוא סיפר: "המפקד האישי שלי בצבא היה בני גנץ, ואני יודע שלא יכול להיות דבר כזה שהוא יגיד לצה"ל לצאת כשיש חייל בפנים. אני מכיר את עופר וינטר, אני לא מאמין שהוא יפקיר חייל שלו ברצועה".

20:20: במהלך היום נהרגו 78 פלסטינים בתקיפות צה"ל בעזה - כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". האחת ההפגזות בעיר רפיח נהרגו שישה בני משפחת אחת.

20:17: צעיר פלסטיני בשנות העשרים לחייו נעצר לאחר שהגיע לעמדת שוטרי מג"ב ושוטרי יחידת מערכת המכפלה, שם מצאו השוטרים סכין בחפציו. על פי החשד, הצעיר התכוון לדקור שוטר.

תותח של כוחות צה"ל באזור הגבול עם עזה, יולי 2014. יותם רונן
תותח צה"ל בגבול הרצועה/יותם רונן

19:54: בבית החולים ברזילי שבאשקלון מאושפזים בשעה זו 29 חיילים פצועים, כך מסרה דוברות בית החולים. מתוכם, חייל אחד במצב קשה, שישה פצועים במצב בינוני והשאר במצב קל.

19:46: במסגרת מיפוי מנהרה התקפית שנחפרה לשטח מדינת ישראל, איתרו כוחות צה"ל כמה אופנועים שהיו אמורים לשמש למטרות פיגוע חטיפה. על פי ההערכה, מטרת המחבלים הייתה לצאת מתוך פיר המנהרה לשטח מדינת ישראל רכובים על האופנועים, לבצע פיגוע חטיפה ולשוב במהירות לפיר במנהרה באמצעות האופנועים.

19:27: ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לתת הצהרה רשמית בשעה 21:00 בבסיס הקריה שבתל אביב.

19:26: דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, אמר לעיתון הכוויתי א-ראי כי ניסיון ישראל לנסיגה חד צדדית מרצועת עזה לא יחייב את הארגון. בהודעה טלוויזיונית, אמר כי "נסיגת הכיבוש מעזה היא בבחינת הודאה בכישלון הפעולה הקרקעית, ובניצחון החמאס". הוא הוסיף כי ישראל מתחבטת בצעדי ההמשך בעניין הלחימה בעזה, בעוד החמאס סירב מלכתחילה לצעד של נסיגה חד צדדית.

19:17: בהמשך לדיווח כי צה"ל ישמיד ביממה הקרובה את כל המנהרות שהכיר וחשף, נאמר כי בתום השמדת המנהרות ייערך צה"ל להישארות בנקודות שולטות בתוך השטח הפלסטיני כקלף מיקוח מול חמאס.

19:15: נכון לשעה זו, מאושפזים בבית החולים סורוקה שבבאר שבע 25 חיילים פצועים, כך נמסר מדוברות בית החולים. חמישה חיילים מתוכם הם פצועים באורח קשה, שמונה באורח בינוני והשאר באורח קל.

19:13: חיל האוויר תקף מסגד סוני במזרח העיר רפיח שבדרום רצועת עזה והרג ארבעה מחבלים - זאת, לפי דיווחים פלסטיניים.

הריסות בעיר רפיח שבדרום רצועת עזה אחרי תקיפות צה"ל. 2 באוגוסט 2014. רויטרס
הריסות בעיר רפיח שברצועת עזרה לאחר תקיפות צה"ל/רויטרס

18:59: אזרח נפצע באורח קשה מפגיעת פצמ"ר במועצה האזורית אשכול. הוא פונה במסוק לבית החולים סורוקה לקבלת טיפול רפואי.

18:51: מפקד חטיבת גולני, אלוף-משנה רסאן עליאן התייחס להתקדמות החטיבה במהלך המבצע, ואמר כי חטיבה "עמדה עד עכשיו בכל המשימות שהוטלו עליה". בין המשימות, הוא הבהיר כי לוחמיו הצליחן "בעיקר להרוס תשתיות של מחבלים, בדגש על מנהרות התקפיות וטקטיות, וכן לפגוע בלא מעט מחבלים". לדבריו, מדובר בעשרות. "החטיבה, בדגש על שג'אעיה, נתקלה במערך אויב מהמורכבים שיש. תוך כדי הלחימה היו לנו נפגעים ולא מעט פצועים", הוסיף אלוף-משנה עליאן.

18:46: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול. זאת, כמה דקות לאחר שנשמעה אזעקת נוספת ביישובי המועצה.

18:45: מערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות בדרכן לחוף אשקלון.

18:41: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצות האזוריות חוף אשקלון ואשכול.

18:36: רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

18:35: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

הריסות בתים בעיר עזה – 2 באוגוסט 2014. רויטרס
הריות בעיר עזה לאחר תקיפות צה"ל/רויטרס

18:30: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

18:27: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב.

18:22: שלוש רקטות נפלו בשטחים פתוחים במועצות האזוריות שער הנגב, שדות נגב וחוף אשקלון. אין נפגעים ולא נגרם נזק. בנוסף, מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה מעל המועצה האזורית חוף אשקלון.

18:13: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון. זאת, דקות אחדות לאחר שנשמעה כבר אזעקה במקום.

18:05: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב.

18:01: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

מגלן השמידה את המנהרה ממנה הופעל מטען שהרג חיילי מגלן במרפאה של האו"ם. יולי 2014. דובר צה"ל
צה"ל פוצץ את המנהרה שממנה הופעל המטען שגרם למותם של שלושה חיילי מגלן במרפאת האו"ם/דובר צה"ל

17:58: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שער הנגב.

17:49: במהלך היממה הקרובה כוחות צה"ל צפויים להשמיד כליל את כל המנהרות שהצבא הכיר וחשף במהלך מבצע "צוק איתן".

17:48: מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה בשמי שדרות.

17:42: שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית שדות נגב. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

17:39: אזעקות "צבע אדום" נשמעו במועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב.

17:36: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שער הנגב.

17:24: שתי רקטות התפוצצו בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב ורקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב. אין נפגעים ולא נגרם נזק. כמו כן, רקטה יורטה בשמי המועצה האזורית שדות נגב.

17:07: אזעקה נשמעה באופקים ובמועצות האזוריות שדות נגב, שער הנגב ומרחבים.

הריסות בתים בעיר עזה – 2 באוגוסט 2014. רויטרס
הריסות בעיר עזה/רויטרס

16:35: חייל צה"ל נפצע באורח בינוני מירי צלפים בבית חאנון שבצפון הרצועה.

16:33: רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב ורקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

16:29: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב.

16:17: רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

16:13: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב.

15:59: שלוש רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. אין נפגעים, אך שריפת קוצים פרצה במקום וכוחות כיבוי מנסים להשתלט עליה.

15:50: סאמי אבו זוהרי, דובר חאמס, סאמי אבו זהרי, התייחס בעיתון הכוויתי "א-רא'י" לתגובת האו"ם על חטיפתו של סג"ם הדר גולדין. "ההסתמכות של באן קי מון על הסיפור הישראלי השנוי במחלוקת בנוגע לחייל הנעדר, סיפק את לגיטימציה לישראל לבצע טבח ברפיח", אמר. "באן הוא זה שנושא באופן אישי בחלק מהאחריות לדם ההרוגים ברפיח".

15:42: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול. טרם דווח על נפילות.

לוחמי צה"ל בדרך לרצועת עזה. 2 באוגוסט 2014. רויטרס
כוחות צה"ל בדרכם לשטח הרצועה/רויטרס

15:08: שתי רקטות התפוצצו לפני זמן קצר בסמוך לאחד מיישובי המועצה האזורית שער הנגב. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

15:06: רקטה התפוצצה לפני זמן קצר סמוך לאחד מיישובי המועצה האזורית שדות נגב. אין נפגעים או נזק לרכוש.

15:01: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר ביישובי המועצה האזורית חוף אשקלון.

14:59: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצות האזוריות שער הנגב ואשכול.

14:55: שלוש רקטות נפלו לפני זמן קצר בסמוך לגדר יישוב במועצה האזורית אשכול. רקטה נוספת נפלה בשטח פתוח. אין נפגעים ואין נזק לרכוש.

14:46: משטרת המחוז הדרומי חזרה היום על קריאתה לציבור הרחב שלא להגיע לאזור עוטף עזה, בעקבות פציעת החייל מפצצת מרגמה במועצה האזורית אשכול. "מדובר באזור לחימה שחלקו מוגדר כשטח צבאי סגור", אמר גורם במשטרה. "ירי הרקטות באזור עדיין נמשך ומדובר בסכנת חיים מוחשית". במשטרה חזרו גם על הבקשה להישמע להנחיות הרשויות ופיקוד העורף, להיכנס למרחבים המוגנים בהישמע אזעקה, לא להתקהל בזירות של נפילות רקטות ולא לגעת בחלקי רקטות ופצצות מרגמה.

14:32: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית אשכול. טרם דווח על נפילות.

14:31: צה"ל הודיע בצהריים לגורמי התיאום הפלסטיניים כי תושבי העיר בית לאהיה ושכונת אל-עטטרה שבצפון רצועת עזה רשאים לשוב לבתיהם – כך על פי מקורות פלסטינים. בתחילת מבצע "צוק איתן" צה"ל קרא לתושב האזור לעזוב את מקום מגוריהם ולנוע לדרום הרצועה. כעת, לראשונה מאז תחילת הלחימה צה"ל הודיע לתושבים באזור כי הם יכולים לחזור לבתיהם. ההודעה באה בעקבות יציאה של כוחות צה"ל מהשטח ועל פי הדיווח, בימים הקרובים צפוי צה"ל לסגת משטחים נוספים.

טנק צה"ל בגבול רצועת עזה – 1 באוגוסט 2014. AP
כוחות שיריון בפעילות מבצעית ברצועת עזה/AP

13:50: 125 פלסטינים נהרגו ביממה האחרונה ברפיח כתוצאה מתקיפות חיל האוויר באזור – כך דיווחה לפני זמן קצר רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה". מניין ההרוגים עלה לאחר שחלק מן הפצועים מתו וכמה גופות הוצאו מבין ההריסות.

13:23: גורם מדיני התייחס היום לדיונים אודות היוזמה המצרית להפסקת אש בין ישראל וחמאס ואמר כי "חמאס הוכיח כי אין כל טעם לדון עמו בהפסקת אש". לדברי הגורם, העיסוק בהפסקת אש נוספת הוא תיאורטי לחלוטין. "ישראל תעשה כל מה שנדרש כדי להגן על אזרחיה, ואחרי ההפרה הגסה של הפסקת האש בידי חמאס, הקהילייה הבינלאומית כולה צריכה להבין זאת", אמר. בדיון הקבינט המדיני-ביטחוני שנערך אמש בתל אביב, נשקלו שתי חלופות עיקריות: העמקת המבצע הקרקעי או חתירה לסיומו באופן חד-צדדי, תוך שישראל ממשיכה בתקיפות קשות מהאוויר ושומרת לעצמה את היכולת לפעול קרקעית אם תידרש לכך. הקבינט צפוי להתכנס לדיון נוסף ביממה הקרובה.

13:21: חייל שנפצע בינוני במהלך הלחימה ברצועת עזה הועבר לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. 18 חיילים שנפצעו במהלך מבצע "צוק איתן" מאושפזים כעת בבילינסון, אחד מהם במצב קשה, אחד במצב בינוני-קשה, שלושה במצב בינוני והיתר במצב קל.

13:17: רקטה התפוצצה מחוץ ליישוב במועצה האזורית שדות נגב. אין נפגעים.

13:10: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שער הנגב.

13:10: חייל צה"ל נפצע מפצצת במרגמה שהתפוצצה בשטח המועצה האזורית אשכול. ככל הנראה, הפצמ"רים נורו לעבר ישראל משכונת שג'אעיה שבעיר עזה.

13:03: נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, אמר כי היוזמה המצרית להפסקת אש מהווה סיכוי להביא לסופה את הלחימה בין ישראל לחמאס ברצועת עזה. "היוזמה המצרית היא הסיכוי אמיתי למצוא פתרון למשבר שמתרחש ברצועת עזה", אמר סיסי במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש ממשלת איטליה מתיאור נצי. "הזמן שבוזבז סיבך את העניינים עוד ועוד".

12:56: חייל שנפצע באורח בינוני במהלך הלחימה ברצועת עזה אושפז במרכז הרפואי שיבא בתל השומר. 51 חיילים שנפצעו במהלך מבצע "צוק איתן" מאושפזים כעת בשיבא, שלושה מהם במצב קשה, 20 במצב בינוני והיתר במצב קל.

כוחות צה"ל נכנסים לדרום רצועת עזה במהלך מבצע צוק איתך, אוגוסט 2014. נועם מושקוביץ
כוחות צה"ל בדרכם לרצועת עזה, הבוקר/נועם מושקוביץ

12:50: משלחת פלסטינית יצאה מרמאללה לקהיר, כדי לדון בהצעה המצרית להפסקת אש בין ישראל לחמאס – כך דיווחו סוכנויות ידיעות פלסטיניות. המשלחת כוללת את נציגי כל הפלגים הפלסטינים ובראשה יעמוד יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

12:41: ארבע פצצות מרגמה התפוצצו מחוץ ליישובים במועצה האזורית אשכול. אין נפגעים.

12:37: רקטה התפוצצה מחוץ ליישוב במועצה האזורית שדות נגב. לא דווח על נפגעים.

12:34: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

12:19: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב. טרם דווח על יירוטים או נפילות.

12:12: חטיבת הנח"ל וכוחות הנדסה השמידו מנהרה התקפית בצפון רצועת עזה. לפני כשבועיים חוליית מחבלים יצאה מהמנהרה בסמוך לקיבוץ ניר עם בעוטף עזה וירתה טיל נ"ט לעבר כלי רכב של צה"ל. ארבעה חיילים נהרגו בתקרית, בהם מפקד גדוד "גפן" בבית הספר לקצינים, סגן-אלוף דולב קידר.

12:05: יו"ר מרצ, זהבה גלאון, התייחסה לדיון שהתקיים בקבינט המדיני-ביטחוני בנושא הקצין הנעדר, סגן-משנה הדר גולדין. "אני קוראת לראש הממשלה נתניהו להפעיל שיקול דעת, לקבל החלטה על יציאה מעזה, ולא להמשיך בפעילות מתגלגלת שהתכלית שלה אינה ברורה", אמרה גלאון. "כיבוש הרצועה תוביל "למחיר דמים כבד בשני הצדדים, ולבסוף נחזור לאותה נקודה. השאלה כמה דם יישפך עד אז".

11:59: רקטה התפוצצה מחוץ ליישוב במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים. לפני נפילת הרקטה לא נשמעה אזעקה במועצה.

11:54: חיל האוויר תקף את המשגר שממנו נורה הבוקר מטח הרקטות לאזור השרון והמרכז. כמו כן, הותקפו חמישה מסגדים שבהם אוחסנו מצבורי רקטות ואמצעי לחימה, ושימשו מרכזי פיקוד ושליטה לפעילות טרור.

11:48: במסגרת הפעילות לאיתור סגן-משנה הדר גולדין באזור רפיח, מבצעים כוחות גבעתי, בליווי כוחות שריון, הנדסה ויחידות עילית של צה"ל, סריקות מבית לבית באזור הפיגוע, המתמקד בתא שטח מובהק, שיכול להוות מסתור עבור החוליה שחטפה את הקצין. את הכוחות מוביל מפקד חטיבת גבעתי, אלוף-משנה עופר וינטר.

10:13: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח הלילה עם שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, והביע את כעסו על יחסה של ארה"ב כלפי מדיניות ישראל בלחימה מול חמאס. במהלך השיחה אמר נתניהו כי על ממשל אובמה "לא לפקפק בו שוב" וכי וושינגטון צריכה לסמוך על כושר השיפוט שלו בכל הנוגע להתמודדות מול חמאס.

10:12: 50 בני אדם נהרגו ויותר ממאה נפצעו מאז שעות הלילה ברצועה - כך דיווח משרד הבריאות בעזה. בזאת עלה מספר ההרוגים הפלסטינים ברצועת עזה מתחילת הלחימה ל-1,650 ו-8,900 פצועים.

09:33: שבעה חיילים שנפצעו באורח קל במהלך הלחימה ברצועת עזה פונו הלילה לבית החולים סורוקה בבאר שבע. אחד מהם אושפז והיתר שוחררו. מצבם של שלושה חיילים המאושפזים ביחידה לטיפול נמרץ השתפר וכעת מאושפזים בבית החולים סורוקה 23 חיילים שנפצעו במבצע "צוק איתן", חמישה מהם במצב קשה, שמונה בינוני והיתר במצב קל.

הריסות בעיר רפיח לאחר הפצצת צה"ל, 1 באוגוסט 2014. רויטרס
לאחר הפצצות צה"ל ברפיח, אתמול/רויטרס

09:15: אוסמה חמדאן, בכיר חמאס ונציגו בלבנון, אמר אתמול ברשת "אל-ג'זירה" כי "אין ספק שישנו מתח בין חמאס והממשל המצרי במיוחד אחרי הביצועים ההסברתיים המצריים בכל הנוגע לעזה". עם זאת, חמדאן הדגיש כי "מצרים היא חלק מהאומה הערבית ולעם המצרי כואב על מה שמתרחש בעזה. אם הדבר היה אפשרי, העם המצרי היה עובר את הגבול ונלחם עם תושבי עזה". חמדאן הוסיף כי משלחת פלסטינית מאוחדת הכוללת את כל הפלגים הפלסטינים מוכנה להגיע לקהיר כדי לדון על הפסקת אש בלחימה ברצועת עזה ובדרישות הפלסטיניות כגון הסרת המצור וערבויות לכך שישראל לא תשוב לתקוף אותם בעתיד.

07:58: דובר חמאס, סמי אבו זוהרי, אמר כי הטענה שהושמעה מצד מזכ"ל האו"ם וארצות הברית בנוגע להפרת הפסקת האש מצד ארגונו היא "דבר שלא יעלה על הדעת", ואשר "מוטה לטובת ישראל". אבו זוהרי הוסיף כי הקרבות מול צה"ל נערכו בתוך גבולות רצועת עזה לאחר פלישה ישראלית לשטח הרצועה ומדובר "בהגנה עצמית מצד ההתנגדות". אבו זוהרי הדגיש כי "האו"ם וארצות הברית מתמקדות בסיפור החייל הנעדר ומקלים דעת בטבח ברפיח בו נהרגו 72 איש".

07:50: 44 פלסטינים נהרגו ועשרות נפצעו מאז אתמול בערב כתוצאה מתקיפות חיל האוויר ברצועת עזה – כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". 23 מהם נהרגו בתקיפת מתחם האו"ם בשכונת א-סעודי שברפיח ובו גם דירות דיור ציבורי. בנוסף, דווח על תקיפות ארטילריה בשכונת זייתון וא-צברה בעיר עזה.

07:22: רסיסים משתי רקטות נפלו לפני זמן קצר ביישובים בשטח המועצה האזורית חוף השרון. לא דווח על נזק או על נפגעים.

06:16: מערכת "כיפת ברזל" יירטה ארבע רקטות בשמי המרכז ורקטה נוספת בבאר שבע.

06:14: אזעקה נשמעה בבאר שבע ובמועצה האזורית מרחבים. לפחות רקטה אחת יורטה.

06:03: אזעקה בתל אביב ובגוש דן.

06:01: אזעקה נשמעה בהרצליה ובאזורים שונים בשרון. לפחות רקטה אחת יורטה על ידי מערכת "כיפת ברזל".

05:43: הקונגרס האמריקני אישר תוספת של 225 מיליון דולרים למימון מערכת "כיפת ברזל". הקצאת הסכום אושרה בבית הנבחרים ברוב של 395 תומכים לעומת שמונה מתנגדים. אמש אישר הסנאט את התקציב המיוחד פה אחד, וכעת יהיה על הנשיא ברק אובמה לחתום עליו על מנת שיקבל תוקף של חוק.

05:04: מטוסי קרב של חיל האוויר הפציצו את האוניברסיטה האיסלאמית בעזה – כך דיווחה סוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה".

04:30: מסוקי קרב של חיל האוויר הפציצו את מסגד "אל-עמרי" בעיר ג'בליה שבצפון הרצועה - כך דיווחו כלי התקשורת הפלסטינים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סגן-משנה הדר גולדין/מערכת וואלה!, צילום מסך

03:23: 145 פלסטינים נהרגו אתמול בתקיפות צה"ל באזורים שונים ברצועת עזה - כך פירסמה סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". ברפיח לבדה מתו 68 בני אדם ונפצעו יותר מ-250. על פי הדיווחים, גם במהלך הלילה המשיכו התקיפות הישראליות מהקרקע ומהאוויר באזורים שונים ברצועה.

01:58: הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, הודיעה כי היא "איבדה קשר עם קבוצת ה'מתנגדים' שייתכן שהחייל הישראלי בידיהם" – כך פורסם בכלי תקשורת בערבית. זאת בהתייחס לסגן-משנה הדר גולדין, שיש חשש כי נחטף על ידי מחבלי חמאס אתמול לפנות בוקר. "בהנחה שהם הצליחו ללכוד את החייל במהלך קרב, אנו מעריכים כי הוא גם נהרג בתקרית", נאמר בהודעה. כמו כן, הוסיפה הזרוע הצבאית כי היא לא יודעת מה מצבו.

01:33: ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שכונסה אמש בקריה בתל אביב הסתיימה. ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים דנו בהמשך המבצע.

00:44: 19 פלסטינים נהרגו ו-45 נפצעו בתקיפות של חיל האוויר ברפיח – כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען".

הריסות בעיר רפיח לאחר הפצצת צה"ל, 1 באוגוסט 2014. רויטרס
לאחר תקיפות צה"ל ברפיח/רויטרס
הריסות בעיר רפיח לאחר הפצצת צה"ל, 1 באוגוסט 2014. רויטרס
הריסות בעיר רפיח לאחר הפצצת צה"ל, 1 באוגוסט 2014/רויטרס
כוחות צה"ל בסמוך לרצועת עזה, 01 באוגוסט 2014. רויטרס
כוחות צה"ל בסמוך לרצועת עזה, 01 באוגוסט 2014/רויטרס
סמל-ראשון ליאל גדעוני. באדיבות המשפחה
סמל ראשון ליאל גדעוני שנהרג אתמול בהיתקלות עם מחבים ברפיח/באדיבות המשפחה
בניה שראל שנפל בעזה. דובר צה"ל
רב סרן בניה שראל שנהרג באותה היתקלות בה ככל הנראה נחטף סגן-משנה הדר גולדין/דובר צה"ל
ילדים מובהלים לקבלת טיפול בבית החולים כמאל שבבית לאהיה, לאחר הפצצת צה"ל בבית חאנון. אוגוסט 2014. AP
ילדים מובהלים לטיפול לאחר הפצצת צה"ל בבית להיא/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully