וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרום לא רוצים הפסקת אש: "לסיים עם המנהרות"

28.7.2014 / 1:35

ראש מועצת אשכול הסמוכה לרצועה, שבשטחה נחשפו מנהרות טרור, אמר כי "הפסקת האש לא עובדת". לדבריו, על הממשלה להחזיר את הביטחון לתושבים "שלא ייצאו להם מחבלים מתחת לאדמה"

צילום: ניב אהרנוסון, עריכה: מתן חדד

מאחורי הקלעים נמשכים המאמצים הדיפלומטיים להשיג הסכמות לסיום הלחימה, ונשיא ארה"ב ברק אובמה אף דרש אמש (ראשון) מראש הממשלה בנימין נתניהו הפסקת אש ללא תנאי – אולם אצל התושבים בקו העימות הראשון, עוטף עזה, המצוקה עדיין גדולה.

"המדינה צריכה להחזיר לאזרחים את הביטחון הבסיסי – שלא ייצאו להם מחבלים מתחת לאדמה", כך אמר הלילה לוואלה! חדשות בצאתו מבית החולים סורוקה בבאר שבע חיים ילין, ראש המועצה האזורית אשכול – שספגה בימי מבצע "צוק איתן" יותר מ-500 נפילות בשטחה, ושלשטחה חדרו כמה חוליות מחבלים ממנהרות טרור.

הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ אמנם אמר אתמול שרוב הטיפול במנהרות כבר נעשה, אולם לדברי ילין אסור להפסיק את המבצע לפני שאיום המנהרות מוסר לחלוטין.

"הקבינט צריך להנחות את צה"ל לסיים את עבודת המנהרות, שזה איום אסטרטגי ממדרגה ראשונה. כשמדברים על הפסקת אש כרגע, זה לא עובד. זה מחלחל למטה בצורה הלא נכונה ובסוף אנחנו צריכים להרים את התושבים. אנחנו צריכים שהממשלה תתמוך ותבין מה התושבים עוברים פה במשך 14 שנה".

מבצע "צוק איתן": עדכונים אחרונים
עוד חמישה לוחמים נטמנו - "הילד שלנו איננו"
בצבא נדהמו: חמאס ירה טיל מיום כיפור
חמאס על סף נקודת השבירה. פרשנות

בית שנפגע מרקטה ביישוב במועצה האזורית אשכול. 27 ביולי 2014. המועצה האזורית אשכול, מערכת וואלה! NEWS
בית במועצה האזורית אשכול שספג אמש פגיעה ישירה/מערכת וואלה! NEWS, המועצה האזורית אשכול

נושא המנהרות ההתקפיות מרצועת עזה לישראל עמד במוקד מבצע "צוק איתן". את הסיכון העצום שהן טומנות אפשר היה לראות במהלך הימים הראשונים של הפעולה הצבאית, עם כמה ניסיונות שונים לחדירת מחבלים דרך פירים שנמצאים עמוק בשטח ישראל, במטרה להיכנס ליישובים סמוכים ולבצע שם פיגוע טרור או חטיפה של אזרחים. אחת ההיתקלויות עם מחבלים ליד ניר עם שבמועצת שער הנגב גבתה את חייהם של ארבעה חיילי צה"ל.

במקרה אחר לפני כשבוע, במועצה האזורית אשכול, חדרה חוליית מחבלים באזור קיבוץ עין השלושה. המחבלים פתחו באש מקלעים ובירי טילים נגד טנקים לעבר כוח צה"ל שסייר באזור. הכוח השיב באש והדף את המחבלים בחזרה לשטח רצועת עזה, ובכך סיכל פיגוע חדירה.

ב-17 ביולי חדרו 13 מחבלים ממנהרה ליד הקיבוצים סופה וכרם שלום. התושבים באזור נקראו להסתגר בבתיהם. הודות לזיהוי מהיר של החוליה צה"ל ביצע תקיפה, ממנה נהרגו לפחות חמישה מחבלים. "צריך לאפשר לנו לחיות ללא חשש שיש מתחתנו זוחלים שיכולים לגרום להרג ולחטיפות", אמר תושב קיבוץ סופה. "אנחנו מגדלים פה משפחות וילדים, אנחנו רוצים להמשיך לגדל אותם פה".

פתח המנהרה שנחשפה בכרם שלום. יולי 2014. דובר צה"ל
מחבלים שחדרו ממנהרה ליד כרם שלום כפי שזוהו באמצעי התצפית של צה"ל/דובר צה"ל
תיעוד: כוחות צה"ל משמידים מנהרות טרור ברצועה. דובר צה"ל
פיצוץ מנהרה בידי צה"ל בצפון הרצועה/דובר צה"ל
חשיפת מנהרות על ידי לוחמי חטיבת הנח"ל בשיתוף עם כוחות שריון והנדסה באזור בית חנון. יולי 2014. דובר צה"ל
חשיפת מנהרות על ידי לוחמי חטיבת הנח"ל בשיתוף עם כוחות שריון והנדסה באזור בית חנון. יולי 2014/דובר צה"ל
חשיפה והרס מנהרות התקיפה של חמאס ופגיעה בתשתיות הטרור על ידי חטיבת הצנחנים ברצועת עזה. דובר צה"ל
פיר של אחת המנהרות/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully