וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשימה העיקרית של חיל האוויר - סיוע לכוחות בשטח"

תא"ל י', מפקד אחד מבסיסי חיל האוויר בדרום, סיפר כי מאז החל השלב הקרקעי במבצע "צוק איתן" מתמקד החיל בהצלת חיי אדם. "אנו בקשר ישיר עם המג"דים והמ"פים בשטח"

צילום: אבי כהן, דובר צהל

תת-אלוף י', מפקד אחד מבסיסי חיל האוויר בדרום הארץ, התייחס היום (שישי) לתפקיד שממלא החיל במבצע "צוק איתן", מאז החל השלב הקרקעי. "אנחנו נלחמים כתף אל כתף ביחד עם כוחות הקרקע, אך משימתו העיקרית של החיל היא לסייע לכוחות". תא"ל י' הוסיף כי "אנחנו עושים את זה הן בפן ההתקפי, בתקיפות של מטרות, מחבלים ופעילים, והן בפן הגנתי, בהצלת חיי אדם, חילוץ ופינוי נפגעים משדות הלחימה. נמשיך לעשות את זה עד שמשימת הכוחות בקרקע תסתיים".

"הכוחות שפועלים בקרקע נמצאים בקשר רציף הן עם כלי הטיס שנמצאים מעליהם והן עם המפקדות שיודעות לשנע ולהזיז כוחות אוויריים במשימה שמתפתחת בזמן אמת", סיפר תא"ל י'. "כמו כן, יש מעטפת אווירית רציפה של מסוקים, יחד עם כוחות '669', שמוכנים לביצוע משימות פינוי הפצועים הן בתוך הרצועה והן מסביב לה".

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות:
היועמ"ש אישר: חקירה פלילית נגד חנין זועבי
הפסקת אש? הקבינט מתכנס לדון בהצעת קרי
אשת המג"ד הפצוע קיבלה את מכתבו מוכתם בדם

מסוק קרב של צה"ל בשמי עזה. בן קלמר
"קיבלנו בקשה ממג"ד בנח"ל לבצע ירי על צלף שכבר יומיים גרם לנפגעים לכוחותינו". מסוק קרב בשמי עזה/בן קלמר

רב-סרן א', טייס מסוק קרב, סיפר כי "אנו מסייעים בעיקר לכוחות הקרקע, בעיקר במהלך היתקלויות קרובות. אנו נמצאים בקשר ישיר עם המג"דים והמ"פים בשטח, וזאת עיקר הלחימה כרגע". רס"ן א' תיאר אירוע שהתרחש אמש: "קיבלנו בקשה ממג"ד בנח"ל לבצע ירי על צלף שכבר יומיים גרם לנפגעים לכוחותינו. קיבלנו הכוונה מהמג"ד, ואז על החלון שממנו פעל הצלף".

מבצע "צוק איתן" | היום ה-18: עדכונים שוטפים

"יש לכך שני יתרונות עיקריים", אמר רס"ן א'. "אנחנו גם רואים את הקרב בעיניים בדומה לכוחות על הקרקע, ואנו גם יכולים להגיב באש יחסית מהר, למקומות שמטרידים את הכוח, שנמצא בקשר ישיר אתנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פיצוץ ברצועת עזה אחרי תקיפות חיל האוויר. רויטרס
עשן מיתמר מרצועת עזה לאחר תקיפת חיל האוויר/רויטרס

היום מתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני בתל אביב כדי לדון במהלכים הבאים של ישראל ברצועת עזה. אחד הנושאים שיעלו לדיון במהלך הישיבה יהיה מתווה הפסקת האש של שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, לפיו ביום ראשון תוכרז הפסקת אש למשך שבוע. על פי ההצעה, במהלך שבוע זה ידונו הצדדים בהפסקה כוללת של הלחימה המתנהלת זה 18 ימים במסגרת מבצע "צוק איתן". הנושאים והנותנים הישראלים והפלסטינים ידונו במהלך שבוע זה בנושאים הכלכליים, הביטחוניים והמדיניים של תנאי הפסקת האש הקבועה.

בכניסה לכפר מימון בדרום במסגרת מבצע צוק איתן. נועם מושקוביץ
ירי ארטילרי לעבר רצועת עזה, היום/נועם מושקוביץ
תיעוד: כוח מגלן תוקף עמדת שיגור ברצועת עזה. דובר צה"ל
כוח מגלן תוקף עמדת שיגור ברצועת עזה/דובר צה"ל
חיילי שריון מחטיבה 7 נערכים ליד רצועת עזה. נועם מושקוביץ
חיילי שיריון נערכים ליד רצועת עזה, היום/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully