וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש אישר: חקירה פלילית נגד חנין זועבי

היועץ המשפטי לממשלה אישר למשטרה לפתוח בחקירה נגד חברת הכנסת, בחשד שקראה קריאות גנאי לעבר שוטרים בנצרת והסיתה לאלימות. טרם הוחלט אם לחקור התנהלותה בהפגנה שבה נאזקה בחיפה

צילום: ערן גילווארג, עריכה: מתן חדד

(ההפגנה בחיפה במהלכה נאזקה ח"כ זועבי)

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, אישר היום (שישי) לפתוח בחקירה פלילית נגד חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד) בגין חשד להסתה לאלימות ולהעלבת עובד ציבור במהלך אירוע שבו התעמתה עם שוטרים מתחנת נצרת. בעקבות האישור מצדו של היועץ, הנחה מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, את ראש אגף החקירות והמודיעין, ניצב מני יצחקי, לפתוח בהקדם בחקירה פלילית בנושא ביחידה להב 433. בנוגע להתנהלותה של זועבי בהפגנה בחיפה ביום שישי שעבר, שבמהלכה נאזקה חברת הכנסת, טרם התקבלה החלטה.

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות:
הפסקת אש? הקבינט מתכנס לדון בהצעת קרי
אשת המג"ד הפצוע קיבלה את מכתבו מוכתם בדם
הותר לפרסום: לוחם במילואים נהרג ברצועת עזה

הפגנה נגד מבצע צוק איתן, חיפה. ערן גילווארג
חנין זועבי בהפגנה בחיפה, בשבוע שעבר/ערן גילווארג

האירוע שבגינו אישר היועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגד זועבי, התרחש בבית משפט השלום בנצרת, שם התנהל באחד האולמות דיון בנוגע לחשודים בהפרות סדר. שוטר בתחנת המשטרה העירונית, אשר עמד ברחבת בית המשפט יחד עם שוטר נוסף דיווח כי חברת הכנסת החלה לקרוא לעברם קריאות גנאי והסיתה לאלימות. המחוז הצפוני העביר את חומרי התקרית לאגף החקירות והמודיעין, ובהמשך הנחה המפכ"ל את ראש אגף החקירות לנקוט את כל ההליכים הדרושים על מנת לבחון פתיחה בחקירה פלילית נגד חברת הכנסת. לאחר בחינה של הדברים, הורה ראש האגף להעביר את החומר לפרקליטות המדינה, תוך שציין את עמדתו כי יש מקום לפתוח בחקירה פלילית בעניין.

היום, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה הודיע כי הוא מקבל את עמדת המשטרה, טענה סגנית שר הפנים, חברת הכנסת פאינה קירשנבאום (ישראל-ביתנו), כי מדובר "בצעד ראוי ונכון". לדבריה, "למשטרה לא תהיה בעיה לאסוף את העדויות להסתה נגד מדינת ישראל, ותמיכה בארגון הטרור חמאס". ח"כ קירשנבאום הוסיפה כי הליך החקיקה להתרת חסינותה ושלילת אזרחותה של זועבי בכנסת ימשיך במקביל לחקירתה במשטרה.

בשבוע שעבר: ח"כ זועבי נאזקה בהפגנה בחיפה

ביום שישי שעבר התרחשה תקרית חמורה נוספת אשר חברת הכנסת זועבי עמדה במרכזה. כ-400 ערבים ישראלים הפגינו באזור המושבה הגרמנית בחיפה, במחאה נגד מבצע "צוק איתן" ופעולות צה"ל ברצועת עזה. המפגינים הניפו דגלי פלסטין וקראו קריאות נגד המבצע בעזה.

חברת הכנסת זועבי, שהייתה בין המשתתפים, נאזקה למשך כמה דקות בחשד להפרעה לשוטר במילוי תפקידו. קצין משטרה שנכח במקום הורה לשחררה, ובמשטרה טענו לאחר האירוע כי השוטר שאזק את זועבי לא ידע שהיא חברת כנסת. המשטרה פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בטענה כי זועבי תקפה והכשילה שוטר. היועץ טרם החליט האם להיענות לבקשה.

בהכנת הידיעה השתתף אמיר תיבון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully