וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע "צוק איתן" | היום ה-18: עדכונים שוטפים

כתבי וואלה!

26.7.2014 / 1:21

לייב בלוג | חייל נוסף נהרג במהלך פעילות מבצעית ברצועה ורקטות יורטו בדרום. ב-7 בבוקר תיכנס לתוקף הפוגה בת 12 שעות. דיווח על נער פלסטיני שנהרג בהפגנה ליד בית לחם

צילום: דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: קשת סידי; קריינות: אביב אברמוביץ'

02:22: דובר צה"ל מסר כי בעקבות בקשת האו"ם הנחה הדרג המדיני על חלון זמנים הומניטארי היום בין השעות 08:00-20:00. תושבי השכונות מהן נדרשו להתפנות ברחבי רצועת עזה נתבקשו שלא לחזור לבתיהם. כמו כן, במהלך חלון הזמנים ההומניטרי תימשך הפעילות המבצעית הקשורה בנטרול המנהרות.

01:44: פלסטיני נוסף נהרג הלילה מירי צה"ל במחסום ג?למה שליד ג'נין במהלך הפגנה - כך מסר מקור פלסטיני.

01:21: נער בן 14 מת הלילה לאחר שנורה מירי חי של חיילים במהלך הפגנה בכפר הפלסטיני בית פג'אר שליד בית לחם - כך דיווח מקור פלסטיני.

00:54: חמאס הסכים להפסקת אש של 12 שעות שתיכנס לתוקף הבוקר בשעה 08:00. כך דווח בסוכנויות הידיעות. מוקדם יותר הסכימה גם ישראל להפוגה הומינטרית .

00:45: גורם ישראלי בכיר אמר הלילה לוואלה! חדשות כי ישראל הסכימה להפסקת אש הומניטרית של 12 שעות שתתחיל בשעה שמונה בבוקר.

בית ליד העיר עזה לאחר תקיפת חיל האוויר במקום, יולי 2014. AP
הריסות כתוצאה מהפצצות חיל האוויר ברצועה, אתמול/AP

23:51: עשרות תושבי טייבה התפרעו הערב סמוך לכביש 444 ליד טייבה, במחאה נגד מבצע "צוק איתן" ובעד ההתנגדות הפלסטינית. המתפרעים חסמו את הכביש למשך כשעתיים, ושרפו צמיגים ודגלי ישראל. המשטרה לא נכחה במקום.

23:38: שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים או נזק.

23:33: אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצה האזורית אשכול.

23:18: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר לשר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, כי ישראל תעצור את האש ל-12 שעות, החל ממחר ב-07:00 בבוקר - כך אמר הערב (שישי) פקיד אמריקני לסוכנות הידיעות רויטרס.

22:49: שר הביטחון, משה יעלון, ביקר הערב באחת מסוללות "כיפת ברזל" המוצבות ברחבי הארץ. במהלך ביקורו אמר יעלון ללוחמים כי עליהם "להיות ערוכים לאפשרות שבקרוב מאוד ננחה את צה"ל להרחבה משמעותית של הפעילות הקרקעית בעזה".

22:40: שגרירות ישראל באנקרה סיימה הערב את המבצע להטסת 2,700 תיירים ישראלים ששהו בטורקיה חזרה ארצה. בימים האחרונים מצאו עצמם אלפי ישראלים ללא אפשרות לחזור ארצה, לאחר שטורקיה ביטלה את טיסותיה לישראל. צוות השגרירות, שהגיע לשדה התעופה, סייע לטפל בכל האישורים וההליכים הנחוצים לטיסות היוצאות, ברישום הנוסעים ובמענה לבעיות שונות שהתעוררו בקרב הנוסעים במהלך ההמתנה.

22:25: גורם מדיני אמר הערב כי ישראל שוקלת בחיוב את הצעתו של שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, להפסקת אש הומניטרית בת 12 שעות.

22:01: שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, אמר הערב כי בכוונתו להמשיך מחר בפריז את המגעים לכינון הפסקת אש בין ישראל לבין חמאס. לדבריו, "נתניהו התחייב לסייע לצמצם את הפערים במהלך הימים הקרובים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
משה יעלון מבקר בסוללת כיפת ברזל במרכז הארץ, 25 ביולי 2014. אריאל חרמוני, ספק 500
שר הביטחון משה יעלון, מבקר בסוללת "כיפת ברזל" במרכז הארץ, היום/ספק 500, אריאל חרמוני

21:56: שתי רקטות נפלו לפני זמן קצר בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים או נזק.

21:56: שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, אמר במסיבת העיתונאים בקהיר כי הוא שואף לגבש הפסקת אש בין ישראל לעזה, שתימשך שבעה ימים לפחות.

21:48: שר החוץ המצרי, סאמח שוכרי, אמר הערב במסיבת עיתונאים בקהיר כי נדרשים מאמצים נוספים, כדי לגבש את הסכמת שני הצדדים להפסקת אש בישראל ובעזה.

21:45: פלסטיני ניסה לחטוף את נשקו של חייל צה''ל במהלך הפרות סדר במחאה על מבצע "צוק איתן" באל ערוב, סמוך לגוש עציון. החייל שחש מאוים פתח לעברו בירי, והפלסטיני נהרג במקום.

21:41: כביש 232 נחסם החל מהערב לתנועה, מצומת סעד ועד צומת נחל עוז, בהוראת צו אלוף. אגף התנועה של משטרת ישראל מבקש מציבור הנהגים להימנע מלהגיע לצירי התנועה בעוטף עזה עקב תנועת כוחות הביטחון באזור.

21:36: ארבעה חיילים אושפזו לפני זמן קצר בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, לאחר שנפצעו במהלך פעילות מבצעית ברצועת עזה. אחד מהם פצוע באורח קל-בינוני ושלושה פצועים באורח קל. נכון לעכשיו, מאושפזים בעין כרם 15 חיילים, מתוכם 12 פצועים באורח קל, שניים באורח קל-בינוני ואחד בינוני.

21:04: כוחות כיבוי אש פועלים בחסות צה"ל לכבות מיכל סולר של 500 ליטר בסמוך לבית אומר, באזור חברון, שהוצת על ידי פלסטינים. מאז שעות הצהריים מתקיימות בבית אומר הפרות סדר אלימות על ידי מפגינים פלסטינים, במחאה על מבצע "צוק איתן".

21:00: חברת התעופה הצרפתית "איר פראנס" הודיעה כי תחדש הלילה את טיסותיה מצרפת לנתב"ג.

20:44: סוללת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות בשמי אשדוד. שלוש רקטות נוספות יורטו בפתח תקווה. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

20:37: אזעקה נשמעה בערים וביישובים ברחבי גוש דן, השרון, השפלה והדרום.

20:35: דובר צה"ל מסר הערב כי חייל צה"ל שנהרג אחר הצהריים במהלך פעילות מבצעית במרכז רצועת עזה הוא סמל-ראשון גיא לוי, לוחם שריון, בן 21 מכפר ורדים. המשפחה מבקשת לכבד את פרטיותה ולהימנע מהגעה לביתם.

20:22: מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפני זמן קצר רקטה בשמי אשקלון. רקטה נוספת נפלה בשטח פתוח בעיר. לא דווח על נפגעים או נזק.

20:21: שרי הקבינט המדיני-ביטחוני החליטו הערב בדיון שנערך בקריה בתל אביב, שלא לקבל בשלב זה את הצעתו של שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, להפסקת אש בין ישראל לבין חמאס. עם זאת, הוחלט להשאיר פתח לדיון בנושא כדי לשפר את ההצעה. לדברי גורם מדיני בכיר, "ישראל מעוניינת שתישמר לה הזכות לפעול נגד מנהרות התקפיות לשטח ישראל".

20:18: מטח רקטות נורה לעבר יישובי הדרום. אזעקה נשמעה באשדוד, אשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון.

סמל-ראשון גיא לוי – בן 21. באדיבות המשפחה
סמ"ר גיא לוי, לוחם שריון שנהרג בצהריים במרכז הרצועה/באדיבות המשפחה

19:56: שלוש רקטות נפלו בשטח פתוח סמוך לשני יישובים במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים או נזק.

19:37: חברת התעופה הגרמנית לופטהאנזה הודיעה כי היא תחדש את טיסותיה לישראל מחר. זאת, לאחר שהוסר איסור הטיסות לישראל שהוטל מחשש שרקטות המשוגרות מרצועת עזה יהוו איום למטוסים.

19:36: שר החוץ של טורקיה, אחמט דאווטאולו, נפגש היום עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, בדוחא, בירת קטאר. השניים נפגשו במטרה לנסות להגיע למתווה להפסקת אש בין ישראל לבין חמאס. גורם טורקי מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "השיחות מתקדמות בכיוון חיובי".

19:30: כוח של חטיבת גבעתי חשף הערב בית ממולכד ובו שמונה מטענים באזור חיזעא שבדרום רצועת עזה, ופוצץ אותו באופן מבוקר. המטענים נחשפו במהלך סריקות לאיתור פיר של מנהרה ואמצעי לחימה.

19:25: מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה בשמי אשקלון. אין נפגעים.

19:21: מפקד פיקוד דרום, האלוף סמי תורג'מן אמר אחר הצהריים כי "כל יום לחימה יאפשר לנו לתת מכה לחמאס". תורג'מן אמר לכתבים באזור עוטף עזה, כי "אני רואה מחבלים במצוקה, נטושים על ידי מפקדיהם - ולידם היחידות שלנו המונהגות על ידי מפקדים בראש הכוח". לדבריו, "התחלנו מהר ומאז אנחנו רק מגבירים. נמצה את כל הזמן שעומד לרשותנו כדי לשחרר את הישובים ממנהרות התופת".

19:18: אזעקה נשמעה בנתיבות ובמועצות האזוריות אשכול ושדות נגב.

19:12: מטח נורה לעבר יישובי הדרום. אזעקה נוספת נשמעה ביישובי המועצה האזורית חוף אשקלון.

19:09: מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, התייחס הערב למבצע "צוק איתן" ברצועת עזה, ואמר כי צה"ל "נכנס לעזה לא כצבא לוחם אלא כצבא של רוצחי ילדים". בנאום משודר שנשא לרגל "יום ירושלים", שיבח נסראללה את סירובם של הפלסטינים להיכנע למרות "ניסיונותיה של ישראל לחסל אותם פיזית ופוליטית. לנתניהו לא קל להודות בתבוסה. ההתנגדות היא שתקבע איך תסיים המערכה, ותציג את הפתרון שלה בפני ישראל - אשר תשווע לעזרה".

19:08: דובר צה"ל מסר הערב כי חייל צה"ל נהרג בשעות הצהריים במהלך פעילות מבצעית במרכז רצועת עזה. בנוסף, ביממה האחרונה נפצעו שישה חיילים באורח בינוני ושמונה חיילים נוספים נפצעו באורח קל, במהלך פעילות כוחות צה"ל באזור רצועת עזה. הודעות נמסרו למשפחות. מתחילת הלחימה נהרגו 35 קצינים וחיילים.

19:07: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון. אזעקה נשמעה גם באשקלון.

19:05: מערכת "כיפת ברזל" יירטה שלוש רקטות בשמי אשדוד. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

תיעוד: פעילות הכוחות המיוחדים ברצועת עזה. דובר צה"ל
הכוחות המיוחדים ברצועת עזה/דובר צה"ל

18:56: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון. אזעקה נשמעה גם באשדוד.

18:41: 31 חיילי צה"ל מאושפזים כעת בבית החולים סורוקה בבאר שבע. שלושה מהם במצב קשה מאוד, שלושה נוספים במצב קשה, 15 בינוני והיתר במצב קל. מבית החולים נמסר כי הוא ממשיך לעבוד במתכונת חירום, עם הצוותים המובילים שלו בכל המקצועות הרפואיים והמערכים התומכים.

18:35: דובר צה"ל מסר הערב כי סמל נדב גולדמכר, לוחם בבה"ד 1, בן 23 מבאר שבע שנהרג ביום שני, הועלה לדרגת סמל-ראשון. גולדמכר נהרג באירוע בו מחבלים חדרו לשטח ישראל, באזור קיבוץ ניר עם שבעוטף עזה, דרך מנהרות.

18:25: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

18:22: יו''ר וועדת הפנים של הכנסת, ח"כ מירי רגב, הגיבה הערב על החלטת היועץ המשפטי, יהודה ויינשטיין, לפתוח בחקירה נגד ח"כ חנין זועבי. "הגיע הזמן שחסינותה של ח''כ חנין זועבי תוסר והיא תיענש על פעולות ההסתה נגד מדינת ישראל וכוחות הביטחון", אמרה רגב.

18:14: למרכז הרפואי שיבא בתל השומר הגיע הערב חייל נוסף, שנפצע בינוני במהלך פעילות במבצע "צוק איתן". כעת מאושפזים בשיבא 27 חיילים.

18:07: אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצה האזורית שער הנגב. אזעקה נשמעה גם בשדרות.

18:05: חייל צה"ל, רב-סמל ראשון יאיר אשכנזי, שנהרג הבוקר בפעילות מבצעית בצפון רצועת עזה הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי ברחובות. נסיבות מותו של אשכנזי, לוחם בגדוד המילואים של בה"ד 1, נבדקות. "יאיר שלי, מאור עיני, התגאיתי בך כל כך, נפלת מות קדושים למען הארץ שלך שכל כך אהבת", ספדה לו אלמנתו, מוריה, בטקס הלוויה.

18:05: שריפה פרצה בשמורת טבע סמוך לאחד היישובים במועצה האזורית אשכול, ככל הנראה כתוצאה מנפילת רסיסים. לא נשקפת סכנה מאחר ואין בתי מגורים באזור. כוח משטרתי במקום, לוחמי האש פועלים בזירה.

17:53: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

17:40: מספר ההרוגים הפלסטינים במהומות ברחבי הגדה המערבית עלה לחמישה – כך דיווחה היום רשת סקיי ניוז בערבית. ההפגנות החלו אתמול בערב בקלנדיה, שליד ירושלים, במחאה על מבצע "צוק איתן", והתפשטו למקומות נוספים באזור.

17:28: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

17:15: נציגי צה"ל הודיעו למשפחתו של החייל הנעדר סמל אורון שאול על מותו – כך הותר היום לפרסום. שאול, לוחם חטיבת גולני בן 21 מהיישוב פוריה עילית נהרג בלילה שבין שבת לראשון מטיל שנורה לעבר נגמ"ש צה"ל בשג'אעיה שברצועת עזה.

17:10: ראש אגף כוח אדם בצה"ל, אלוף אורנה ברביבאי, הגיעה אחר הצהריים ליישוב פוריה עילית, לביתו של אורון שאול, הלוחם המוגדר נעדר ברצועת עזה. אל ברביבאי נלווה הרב הראשי לצה"ל, תא"ל רפי פרץ.

16:56: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

16:40: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצות האזוריות חוף אשקלון ושער הנגב.

חיילי שריון מחטיבה 7 נערכים ליד רצועת עזה. נועם מושקוביץ
חיילי שריון בגבול הרצועה/נועם מושקוביץ

16:35: חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד) הגיבה להחלטת היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לפתוח בחקירה נגדה בחשד להסתה, ואמרה כי "אם הורה היועץ המשפטי לממשלה על פתיחת חקירה, שיואיל נא להורות על חקירת כל השוטרים שעברו על החוק בהתנהגותם הברוטאלית כלפיי, וכלפי יתר המפגינים". ח"כ זועבי הוסיפה כי "אני שוקדת על הכנת תלונה למחלקה לחקירת שוטרים נגד השוטרים אשר דחפו וקיללו אותי, הרביצו לי ומשכו בשיערי, ואף אזקו אותי ללא כל סיבה מוצדקת".

16:15: מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה בשמי אשדוד. רקטה נוספת נפלה בשטח פתוח בעיר, ונזק קל נגרם למכוניות שחנו באזור. צוות משטרה עושה דרכו לזירת הנפילה.

16:06: תנועת הצופים החליטה לבטל את מחנות הקיץ עבור 31 אלף חניכים לאור המצב הביטחוני, ולהשיב את התשלום במלואו להורים. מחנות הקיץ היו אמורים להתקיים בשישה יערות ברחבי הארץ. "זו החלטה שקיבלנו בלב כבד, מתוך אחריות מלאה לשלומם וביטחונם של החניכים", אמר מזכ"ל תנועת הצופים, גל בן שימול. "במקום המחנה - תמצאו את החניכים שלנו משמחים ילדים במקלטים בדרום, בחמ"ל הסברה ברשת, מתנדבים בבתי חולים ובסיוע לקהילה".

16:00: מתחילת מבצע "צוק איתן" כוחות צה"ל הרגו כ-240 מחבלים ברצועת עזה - כך מסר דובר צה"ל. גורמי רפואה פלסטיניים טענו כי מתחילת המבצע נהרגו יותר מ-800 בני אדם.

15:59: אזעקה נשמעה באשדוד ובמועצה האזורית חוף אשקלון.

15:24: הפלסטינים מדווחים כי בן 18 מחווארה נהרג ושלושה נוספים נפצעו באורח קל עד בינוני לאחר שישראלי פתח באש לעבר תושבים מחוץ למסגד בכפר חווארה שבגדה המערבית, במהלך הפרות סדר במקום. הפצועים פונו לבית החולים רפידיה בשכם. בתוך כך, דיווחו מתנחלים על אירוע של הפרת סדר על ציר חווארה בסמוך לשכם, כוחות צה"ל ומג"ב טיפלו באירוע. לא ברור ממה נגרם מוות לשני פלסטינים ושני פלסטינים נוספים נפצעו באורח בינוני. באירוע נוסף, בהמשך ציר חווארה, פלסטינים חסמו את הכביש וזרקו אבנים על שני כלי רכב של מתנחלים. בתגובה הם ירו באוויר ועזבו את המקום. המשטרה פתחה בחקירה.

15:13: השר אורי אריאל פנה לחברי הקבינט המדיני-ביטחוני לקראת הישיבת שנערכת בשעה זו ובה נידונה הצעת ג'ון קרי להפסקת אש ברצועה, ואמר: "בעת שכוחותינו מכים בחמאס בצורה נחרצת, אסור להפסיק את המבצע בגלל לחצים זרים, שבינם ובין האחריות לביטחון אזרחי מדינת ישראל אין דבר. צה?ל מנצח ומכריע את חמאס, תנו לו לסיים למען ישראל כולה".

15:08: גורם בכיר בחמאס אמר כי בשעות אלו לומד הארגון את ההצעה האמריקנית להפסקת אש ברצועת עזה, וכי התשובה הרשמית של הארגון תינתן בשעות הקרובות או מחר. לדבריו, "אם ישראל תקבל את הצעתו של קרי כמו שהיא, ללא ספק תהיה לכך השפעה חיובית על עמדת חמאס". הוא הוסיף כי האמריקנים הציגו ערבויות כלליות דרך קטאר להסרת המצור. עם זאת, הדגיש כי ההצעה מציינת מפורשות "שכל הפעולות הצבאיות יעצרו, ומכאן שגם פעילות הריסת המנהרות חייבת להיפסק".

15:07: מערכת "כיפת ברזל" יירטה חמש רקטות שנורו לשטח ישראל. שתיים מהן יורטו בשמי אשקלון ושלוש נוספות יורטו בשמי קריית מלאכי. לא היו נפגעים.

15:05: אזעקה נשמעה במועצה האזורית אשכול.

חשיפת אמצעי לחימה בעזה. דובר צה"ל
אמצעי לחימה שנמצאו במנהרת טרור שיחידת מגלן חשפה/דובר צה"ל

14:57: היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, אישר לפתוח בחקירה פלילית נגד חברת הכנסת חנין זועבי בגין חשד להסתה לאלימות ולהעלבת עובד ציבור בגין התבטאויותיה . ההנחיות התקבלו אתמול, וובעקבותיהן הנחה מפכ"ל המשטרה את ראש אגף החקירות והמודיעין לפתוח בהקדם בחקירה פלילית בנושא. בהחלטת ראש האגף לחקירות ולמודיעין, החקירה תנוהל בלהב 433.

14:17: יו"ר ועדת החוץ והביטחון, חבר הכנסת זאב אלקין (ליכוד) קרא לחברי הקבינט לא לקבל את מתווה הפסקת האש שהציע שר החוץ האמריקני ג'ון קרי. "הפסקת אש בלי שצה"ל סיים את הטיפול באיום מנהרות, בלי שהחמאס הוכה והורתע כמו שצריך ואפילו קיבל הבטחות להישגים כלכלים תהיה בכיה לדורות", מסר אלקין בתגובה להצעה לפיה האש תופסק מיום ראשון הקרוב למשך שבעה ימים בהם יגיעו חמאס וישראל להסכמה על הפסקת אש ממושכת.

14:12: כמה אזעקות נשמעו בקריית מלאכי ובמועצה האזורית באר טוביה. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

14:02: אזעקות נשמעו בסביבת העיר אשקלון וכן במועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על נפילות או יירוטים.

13:58: שני שוטרים נפצעו באורח קל בעימותים עם מפגינים פלסטיניים באזור רוקפלר ושכונת ואדי ג'וז שבמזרח ירושלים. המפגינים יידו אבנים ושרפו פחי אשפה, והשוטרים השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. עד כה נעצר מפגין אחד.

13:57: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שער הנגב. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

חיילי שריון מחטיבה 7 נערכים ליד רצועת עזה. נועם מושקוביץ
חיילי שריון בגבול הרצועה מקבלים חיזוקים מהאזרחים/נועם מושקוביץ

13:46: הותר לפרסום: רב-סמל ראשון יאיר אשכנזי נהרג בקרבות בעזה. אשכנזי, תושב רחובות, ייקבר בשעה 16:00 בעירו. הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. הודעה נמסרה למשפחתו.

13:28: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במעוצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על נפילות או יירוטים.

13:18: "הפסקת אש ללא חשיפת כל המנהרות תהיה טעות" - כך אמר השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', בתשובה לשאלות עיתונאים בתום הערכת מצב בהר הבית. "האירועים של אתמול בלילה היו צפויים, אך לא פשוטים. המשטרה פעלה בצורה מקצועית מאוד. נראה איך נעבור את הימים הבאים".

12:44: מספר ההרוגים במבצע הצבאי ברצועת עזה עלה ל-820 בני אדם - כך מדווחים כלי תקשורת פלסטיניים.

12:43: רקטה שנורתה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

12:40: ארגון הבריאות העולמי דרש פתיחת מסדרון הומניטרי עבור תושבי רצועת עזה. זאת, על מנת לפנות פצועים ולהזרים סיוע תרופתי לרצועה. בהצהרת הארגון, הוא נימק את החלטתו בכך שארבעה בתי חולים בעזה נפגעו כתוצאה מהמבצע, ולכן נבצר מהתושבים לקבל טיפול רפואי ראוי.

12:22: הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס בשעות הצהריים בתל אביב כדי לדון במהלכים הבאים של ישראל ברצועת עזה. אחד הנושאים שיעלו לדיון במהלך הישיבה יהיה מתווה הפסקת האש של שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, לפיו ביום ראשון תוכרז הפסקת אש למשך שבוע, שבמהלכה ידונו ישראל וחמאס על דרישותיהם השונות.

12:18: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

חיילי שריון מחטיבה 7 נערכים ליד רצועת עזה. נועם מושקוביץ
חיילי שריון נעכים בגבול רצועת עזה/נועם מושקוביץ

11:50: לפחות שתי רקטות שנורו לשטח ישראל יורטו בשמי גוש דן.

11:48: אזעקה נשמעה באזור גוש דן ובשפלה.

11:30: 2 רקטו שנורו לשטח ישראל מרצועת עזה יורטו בשמי השרון.

11:23: ארבע רקטות יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל" בשמי אשקלון. נגרם נזק למבנה בעיר, ככל הנראה מרסיסי רקטה. אין נפגעים.

11:09: אזעקות נשמעו בהרצליה, רעננה וכפר סבא.

פגיעה בבניין באשקלון. דוברות עיריית אשקלון,
פגיעת רקטה בבנין באשקלון, היום/דוברות עיריית אשקלון

11:02: אזעקות נשמעו ביישובי עוטף עזה, בסביבת העיר אשקלון, ביישובי גוש דן וביישובי השרון. נשמעו הדי פיצוצים.

10:35: יו"ר סיעת מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון, קראה לשרי הקבינט המדיני-ביטחוני לאמץ את יוזמת מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, להפסקת אש. "בצד האתגר הביטחוני שיש לצבא, האתגר האמיתי שמונח לפתחו של הקבינט ביום ה-18 למבצע "צוק איתן", הוא להוביל להפסקת אש, כפי שמציע מזכיר המדינה האמריקאי".

10:21: אלפי איראנים צועדים בתהלוכות "יום ירושלים" בטהראן ובמאות ערים נוספות במדינה ומביעים הזדהות עם העם הפלסטיני - כך מדווחת סוכנות הידיעות האיראנית "פארס". לפי הדיווח, משתתפי התהלוכות מרימים שלטים עליהם כתוב "מוות לישראל" ו"מוות לאמריקה" תוך שריפת דגלי ישראל וארה"ב. מאז המהפכה האיסלאמית במדינה משמש "יום ירושלים", שהונהג על ידי האייתולה חומייני, כיום הזדהות עם העם הפלסטיני.

9:54: אין ניצולים בהתרסקות המטוס של חברת "אייר אלג'יר", שהתרסק אתמול בדרכו מבורקינה פאסו לאלג'יריה - כך מסרו גורמים רשמיים מבורקינה פאסו לרשת CNN. שרידי המטוס, שעליו היו 116 אנשים, אותרו במרחק של 50 קילומטרים מהגבול המשותף של בורקינה פאסו עם מאלי.

כוחות שריון בגבול רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
חייל מכוח שריון בגבול הרצועה/רויטרס

9:36: צה"ל מסר כי ביממה האחרונה תקפו כוחותיו 130 מטרות וחוסלו כ-40 מחבלים ברצועת עזה. בסך הכול, מתחילת מבצע "צוק איתן", הותקפו 3,540 מטרות ו-240 מחבלים נהרגו ונחשפו כ-31 מנהרות. במהלך הלילה נחשפו כמה פירי מנהרות ובית ממולכד במרכז הרצועה ובו משגרים מוטמנים. בנוסף, הותקפו כמה עמדות המשמשות מפקדות פיקוד ושליטה של ארגוני הטרור, ובהם המשרד לביטחון הפנים של חמאס, ומשרדו הצבאי של בכיר במערך הייצור של הזרוע הצבאית של חמאס.

9:17: מטוס ללא טייס שמקורו בסוריה הופל בשמי מחוז אל-מפרק שבצפון ירדן - כך דיווחה רשת "סקיי ניוז" בערבית.

9:07: חמאס "הסכים עקרונית" למתווה הפסקת האש שהציע ג'ון קרי, שהציע לשני הצדדים לנצור את האש למשך שבוע החל מיום ראשון - כך על פי דיווח בעיתון "אל-חיאת" מפי מקורות פלסטינים יודעי דבר. לפי הדיווח בעיתון, קרי הציע לחמאס ערבויות להסרת המצור מהרצועה לאחר הפסקת האש, מבלי לכלול בהן את שחרור עצורי עסקת שליט שנלכדו במסגרת מבצע "שובו אחים" בחודש שעבר.

8:55: משטרת ישראל מסרה כי 27 שוטרים נפצעו במהלך הלילה בהפרות הסדר באזור ירושלים מיידויי אבנים ומירי זיקוקים על ידי מפגינים, בהן במחסום קלנדיה. 39 מפגינים ערבים נעצרו.

8:44: כיפת ברזל יירטה רקטה שנורתה מרצועת עזה בשמי אשקלון. שתי רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים בעיר.

8:39: 2 רקטות נורו ביממה האחרונה מאזור אל-ערקוב שבדרום לבנון לעבר ישראל והתפוצצו בשטח לבנון - כך מסרו מקורות ביטחוניים בלבנון לכלי תקשורת במדינה. בעקבות הירי, חגו מסוקי צה"ל מעל אזור חוות שבעא וטנקי מרכבה נעו באזור הגבול. דווח צה"ל הגיב בירי פגזים לאזור.

8:23: שר החוץ האמריקני ג'ון קרי הציע לישראל ולחמאס לנצור את האש למשך שבוע, החל מיום ראשון הקרוב. על פי ההצעה, במהלך שבוע זה ידונו הצדדים בהפסקה כוללת של הלחימה. ההצעה, שעליה דיווח גורם אמריקני רשמי המעורב במגעים ל"ניו יורק טיימס", הוצגה לצדדים אולם לא נמסרה עדיין תגובתם.

7:59: שלושה פלסטינים, בהם בכיר בג'יהאד האיסלאמי ובנו בן ה-15, נהרגו בתקיפת בית על ידי צה"ל ברפיח שברצועת עזה - כך מדווחים כלי תקשורת פלסטיניים. עשרה נוספים נפצעו. משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי בכך עלה מספר ההרוגים ברצועה מתחילת המבצע הצבאי ל-808, ומספר הפצועים ל-5,210.

בית ליד העיר עזה לאחר תקיפת חיל האוויר במקום, יולי 2014. AP
הריסות מבנה בעיר עזה לאחר תקיפת חיל האוויר/AP

7:51: "חמאס חייב להסכים להפסקת אש הומניטרית ללא תנאים" - כך אמר היום שר החוץ של בריטניה, פיליפ המונד, במסיבת עיתונאים בקהיר שבמצרים.

7:53: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר באשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

7:46: שתי רקטות שנורו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל התפוצצו הבוקר בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

7:36: דובר החמאס, סאמי אבו זהרי, אמר הלילה כי התנועה הסכימה לבקשת הצלב האדום לקבל הפסקת אש הומניטרית למשך שלוש שעות, אך ישראל סירבה. מטרת הפסקת האש, הדגיש, הייתה לאפשר לאמבולנסים לפנות הרוגים ופצועים. לדבריו, ישראל סירבה להפסקת אש ולא איפשרה לצוותים הרפואיים לעשות את עבודתם.

6:51: חייל צה"ל נפצע באורח אנוש ועוד שני חיילים נפצעו באורח קשה במהלך היתקלות במחבלים בחאן יונס, שברצועת עזה, אתמול בערב. מאז תחילת מבצע "צוק איתן" נהרגו 32 קצינים וחיילים, ועוד עשרות נפצעו בדרגות פציעה שונות.

6:45: אלפי שוטרים ולוחמי משמר הגבול ייפרסו ברחבי ירושלים מחשש להפרות סדר במהלך תפילות יום השישי האחרון של חודש הרמאדן. המשטרה הגבילה את כניסת המתפללים להר הבית לגברים בני 50 ומעלה ולנשים בכל הגילאים בעלי תעודת זהות כחולה. הלילה נפצעו 27 שוטרים באורח קל במהלך מהומות שאירעו במזרח העיר, במחאה על מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה.

6:27: שגרירת ארצות הברית באו"ם, סמנתה פאוור, הביעה הבוקר דאגה מהפגיעה בבית הספר של סוכנות הפליטים הפלסטינית (אונר"א) בבית חאנון, שהביאה למותם של לפחות 15 אנשים. כמו כן, היא גינתה את השימוש במתקני האו"ם כמחסני נשק.

6:21: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול. טרם דווח על פיצוץ.

כוח צה"ל מפטרל בצפון רצועת עזה. רויטרס
כוחות צה"ל מפטרלים על החוף בצפון רצועת עזה/רויטרס

4:57: גורמי רפואה פלסטיניים דיווחו כי מאז תחילת מבצע "צוק איתן" נהרגו מתקיפות צה"ל ברצועת עזה 805 אנשים ו-5,200 נוספים נפצעו. אתמול נהרגו יותר ממאה פלסטינים בתקיפות שונות, בהן הפצצת בית ספר של סוכנות הפליטים הפלסטינית אונר"א.

1:37: חמאס פרסם הודעת תמיכה במפגינים הפלסטינים ביהודה ושומרון, וקרא להם לצאת להפגנות ביתר ערי הגדה. בשעה זו נערכים עימותים במזרח ירושלים, בקלנדיה, בטול כרם ובשכם.

1:02: המשטרה עצרה שלושה צעירים פלסטינים בחשד שיידו אבנים לעבר בית שבו גרים יהודים בשכונת סילוואן שבמזרח ירושלים. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק באירוע.

0:32: גורמי רפואה פלסטינים דיווחו כי מספר ההרוגים במהומות בקלנדיה, שליד ירושלים, עלה לשניים ומספר הפצועים עומד על כ-200. במקום אלפי מפגינים פלסטינים, שמוחים על המשך מבצע "צוק איתן". מפקד פיקוד המרכז, אלוף ניצן אלון, ומפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף תמיר ידעיה, הגיעו לאזור.

0:22: הותר לפרסום שמפקד גדוד 12 בחטיבת גולני, סגן-אלוף שי סימן טוב, נפצע באורח קשה מהתמוטטות של קיר במהלך טיפול במנהרות בשכונת שג'אעיה שבמזרח העיר עזה.

מפגין פלסטיני מול מחסום קלנדיה, יולי 2014. רויטרס
מפגין בקלנדיה, אמש/רויטרס
אישה פלסטינית מתאבלת על ביתה שברצועת עזה לאחר תקיפת חיל האוויר במקום, יולי 2014. רויטרס
אישה פלסטינית מחוץ לביתה שהופצץ בתקיפת צה"ל ברצועה/רויטרס
כוחות שריון בגבול רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
כוחות שריון בעמדותיהם בגבול הרצועה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully