וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוגשה הצעת החוק שנועדה לשלול אזרחות מזועבי

21.7.2014 / 17:14

סיעת ישראל ביתנו לא מסתפקת בחוק לפיו ח"כ "שהביע תמיכה באויבי מדינת ישראל" יודח מתפקידו ודורשת מעתה גם את שלילת אזרחותו. זועבי: "הצעה פשיסטית של מפלגה פשיסטית"

צילום: newsenders app

(צפו: חנין זועבי הותקפה בסורוקה, בשבוע שעבר)

אחרי האיומים, מגיעה הצעת החוק: סיעת ישראל ביתנו הגישה היום (שני) הצעת חוק שתוביל לשלילת אזרחותה של חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד) בעקבות התבטאויותיה במהלך מבצע "צוק איתן". את הצעת החוק הגישו חברי הכנסת דוד רותם, רוברט אילטוב, שמעון אוחיון, אורלי לוי-אבקסיס וחמד עמאר. את ההצעה הובילה סגנית שר הפנים, פאינה קירשנבאום.

על פי הצעת החוק, תישלל אזרחותו של חבר כנסת שהביע תמיכה באויבי מדינת ישראל במהלך מלחמה. ההצעה הינה למעשה תיקון לחוק יסוד הכנסת, הקובע כיום כי יש "להסתפק" בהדחתו מן הכנסת של חבר כנסת שינקוט בצעד מסוג זה.

חנין זועבי - עוד ידיעות בנושא:
חנין זועבי הותקפה: ”שייפול לך טיל על הראש”
ח”כ חנין זועבי נאזקה במהלך הפגנה נגד המבצע בעזה
תלונות נגד ח"כ זועבי בגין הסתה, תוצמד לה אבטחה
חנין זועבי, את מי את מייצגת?

ח"כ זועבי נאזקה בהפגנה נגד המבצע בעזה. ערן גילווארג
זועבי בהפגנה נגד המבצע בעזה בשבוע שעבר/ערן גילווארג

קירשנבאום סיפרה לוואלה! חדשות בסוף השבוע על כוונתה לקדם את הצעת החוק, והסבירה כי "אי אפשר יותר לקבל את ההסתה של זועבי נגד מדינת ישראל. שמענו בימים האחרונים את זועבי מעודדת התנגדות נגד ישראל. אני מתכוונת לשבת עם היועצים המשפטיים ולבחון כל דרך אפשרית לשלול את האזרחות שלה".

זועבי אמרה בתגובה לדברים כי "מדובר בהצעה פשיסטית של מפלגה פשיסטית, שלא בוחלת בשום אמצעי כדי לרמוס זכויות אדם כדי לפאר את תהילת האומה הטהורה. ישראל ביתנו לא רוצה לשלול את האזרחות של ח?כ זועבי בלבד, אלא של כלל האזרחים הערבים, שאינם מהללים את האתוס הציוני".

היא הוסיפה כי "האזרחות שלי אינה מתן חסד, אלא תוצאה של היותי בת הארץ שנולדתי בה ובה נולדו הוריי והורי הוריי, להבדיל מליברמן, שהיגר מרוסיה והדרך פתוחה לפניו לחזור אליה אם הוא לא יכול לסבול את קיומם של תושבי הארץ המקוריים. כל האיומים לא ישפיעו על מחויבותי ומחויבות הציבור הערבי למאבק נגד המלחמה הפושעת והנפשעת ולמען שלום צודק שישים קץ לשפיכות הדמים, עליהם רוקד ליברמן ודומיו".

ח"כ פאינה קירשנבאום בחדר המצב של משרד הפנים. ניב אהרונסון
מובילה את ההצעה. ח"כ פאינה קירשנבאום/ניב אהרונסון

"הם לא טרוריסטים", אמרה זועבי ב-17 ביוני כשהתראיינה לתכנית הבוקר עם שרון גל ברדיו תל אביב בהתייחסה לחוטפי שלושת הנערים שנרצחו בגדה המערבית בחודש שעבר. לדבריה, "הם אנשים שלא רואים שום פתח לשנות את המציאות שלהם והם נאלצים להשתמש באמצעים האלה עד שישראל תתפכח קצת, עד שהאזרחים של ישראל והחברה תתפכח קצת ותרגיש את הסבל של האחר".

ביום שלישי האחרון הודיעה שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, כי בכוונתה לפנות ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בדרישה שיבחן בדחיפות אם יש בדברי חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד), שטענה כי "חוטפי הנערים אינם טרוריסטים", משום הסתה לאלימות או לטרור. לדברי לבנת, "יש להעמיד את זועבי לדין והיא אינה ראויה לשמש כחברת כנסת".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully