וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל המבצע: פיקוד העורף החמיר את ההנחיות לציבור

ביישובים בטווח של עד 40 ק"מ מהרצועה לא יתקיימו קייטנות או פעילות בגנים. בנוסף, אסורה התקהלות מעל 300 איש. ביישובים שבין 80-40 ק"מ נאסרה התקהלות של מעל אלף איש בשטח פתוח

צילום: יותם רונן, בני ואינר, אבי כהן, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: לירון בארי

מסביר פיקוד העורף, אלוף-משנה (במיל') ד"ר חיליק סופר, אמר הבוקר (שישי) במשדר וואלה! חדשות כי בשל הכניסה הקרקעית של צה"ל לרצועת עזה הוחלט בפיקוד העורף להחמיר את ההנחיות לציבור. בכל היישובים בטווח של עד 40 ק"מ מהרצועה לא יתקיימו לימודים, קייטנות או פעילות בגני ילדים. בנוסף, אסורה התקהלות מעל 300 איש בשטח פתוח או סגור. כמו כן, נאסר לקיים עבודות חקלאיות בטווח של שלושה ק"מ מהגדר במועצה האזוריות שער הנגב.

בכל היישובים הנמצאים בטווח שבין 80-40 ק"מ, הכוללים את המרחבים: נגב, שפלה, בית שמש, שומרון, יהודה, דן, ירושלים, שרון, עמק חפר והבקעה – חל איסור לקיים התקהלות של מעל אלף איש בשטח פתוח. ד"ר סופר הסביר כי השינוי בהנחיות נובע מהערכת מצב שהתקיימה הלילה בפיקוד העורף. לדבריו, החל מהיום יופצו התרעות מפני ירי באמצעות רשת הסלולר בטכנולוגיית Broadcast. בשלב זה, הפצת ההתרעות תתבצע רק בעיר אשדוד וביישובים הסמוכים לה, ניר גלים ובני דרום, במכשירי אנדרואיד בלבד.

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות:
חייל צה"ל נהרג ברצועת עזה, 5 נוספים נפצעו בינוני וקל
פרשנות | כך יתנהל המבצע הקרקעי ברצועת עזה
הבוקר שאחרי הכניסה הקרקעית: מטח רקטות לדרום

עם קבלת ההחלטה על פעולה קרקעית, נכנסו הלילה כוחות צה"ל לאזורים נרחבים ברצועה. כוחות חיל הרגלים נכנסו בליווי כוחות שריון, הנדסה, טיס ומודיעין. בנוסף, ספינות של חיל הים תקפו יעדים בחופיה הצפוניים והדרומיים של הרצועה, בהם חופי העיר עזה וחופי העיר סודניה שבצפון הרצועה. במהלך כניסת הכוחות התנהלו חילופי אש בכמה מוקדים, ובסך הכול נהרגו 14 מחבלים.

מבצע קרקעי ברצועת עזה: עדכונים שוטפים

במהלך פעילות מבצעית בבית חאנון שבצפון הרצועה נהרג הלילה חייל צה"ל. הוא פונה במצב קשה לבית החולים ברזילי באשקלון, שם נקבע מותו. גורם צבאי מסר כי נבדקת האפשרות שהחייל לא נהרג מירי מחבלים אלא מירי כוחותינו והנושא נמצא בתחקיר. חמישה חיילים נוספים נפצעו במהלך הפעילות, שלושה מהם באורח קל ושניים בינוני. אחד החיילים נפצע מירי וסובל מפגיעה בצוואר ובזרוע. חייל נוסף נפגע מנפילת פצצת מרגמה וסובל מפגיעה בראשו. שניים מהחיילים נפצעו מרסיסי פצצת מרגמה. החיילים פונו לבתי החולים שיבא בתל השומר וסורוקה בבאר שבע.

בתוך כך, הקבינט המדיני-ביטחוני אישר אמש גיוס של עוד 18 אלף חיילי מילואים. בתחילת המבצע בשבוע שעבר קיבל צה"ל אישור מהקבינט לגייס 42 אלף חיילי מילואים. צה"ל גייס את כוחות המילואים במטרה שיחליפו את החטיבות הסדירות בפעילות הביטחון השוטף בגבולות השונים וביהודה ושומרון. לאחר מכן ביקש הצבא אישור לגייס 6,000 חיילי מילואים נוספים, בהם לוחמי יבשה, תומכי לחימה ובעלי מקצועות ייחודיים, כולל בעלי תפקידים בפיקוד העורף. בסך הכול, אושר גיוסם של 66 אלף חיילי מילואים. קצין בכיר בצה"ל אמר כי "צה"ל נערך לשלב ג' של המבצע וישקול את אופן גיוס חיילי המילואים הנוספים".

לפניות לכתבים:
יניר יגנה: Yanirya1234@walla.co.il
רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

כניסה קרקעית לרצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן. נועם מושקוביץ
כניסה קרקעית לעזה/נועם מושקוביץ
כניסה קרקעית לרצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן. נועם מושקוביץ
כניסה קרקעית לרצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן/נועם מושקוביץ
כניסה קרקעית לרצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן. נועם מושקוביץ
כניסה קרקעית לרצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן/נועם מושקוביץ
כוחות צה"ל נערכים לכניסה קרקעית לרצועת עזה במסגרת מבצע "צוק איתן", יולי 2014. דובר צה"ל
חיילי צה"ל נערכים לכניסה קרקעית לעזה/דובר צה"ל
נפילת רקטה באשדוד, יולי 2014. יגאל מצרפי, מערכת וואלה! NEWS
נפילת רקטה באשדוד/מערכת וואלה! NEWS, יגאל מצרפי
תושבי באר שבע מתפנים למרחב מוגן בעת אזעקה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. AP
תושבי באר שבע בזמן אזעקה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully