וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע קרקעי ברצועת עזה: עדכונים שוטפים

כתבי וואלה!

19.7.2014 / 14:02

לייב בלוג - היום ה-11 למבצע "צוק איתן" | שלושה חיילים נפצעו. אבו מאזן קרא לחמאס לקבל את המתווה המצרי להפסקת אש. אובמה: "ארה"ב תומכת בזכותה של ישראל להגן על עצמה"

צילום: דובר צה"ל עריכה: מתן חדד

4:55: הפלסטינים מדווחים כי שבעה בני אדם נהרגו ו-17 נוספים נפצעו בתקיפת חיל האוויר הלילה (שבת) באזור העיר חאן יונס שבדרום הרצועה. גורמים רפואיים בעזה אמרו כי מצב ארבעה מהפצועים מוגדר אנוש, וכי בין ההרוגים גם ילד בן 13.

4:46: נגדודי עז א-דין אל קסאם לקחו אחריות על ירי 5 רקטות לעיר אשדוד מוקדם יותר הלילה. לא דווח על נפגעים.

2:12: חמוש פלסטיני נהרג וכמה נוספים נפצעו בתקיפת חיל האוויר באזור בני סוהילה שבחאן יונס, בדרום רצועת עזה.

1:36: שלושה חיילי צה"ל נפצעו הלילה במהלך היתקלות עם חמושים פלסטינים בצפון רצועת עזה. בשעה זו נעשים מאמצים לפנות את השלושה, שמצבם לא ידוע, לקבלת טיפול רפואי בישראל.

0:33: אזעקות "צבע אדום" נשמעו הלילה במועצות האזוריות שער הנגב וחוף אשקלון. לא דווח על נפגעים או על נזק.

23:46: הפלסטינים דייחו אמש כי ארבעה בני אדם נוספים נהרגו בתקיפת צה"ל לפני זמן קצר בשכונת אל-מנארה במזרח חאן יונס שבדרום הרצועה. עוד פורסם די מחמד טלאל, בן 20 מרפיח, נהרג אף הוא בתקיפת צה"ל הערב.

23:42: שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, דיבר הלילה בדיון מיוחד במועצת הביטחון שכונס לבקשת טורקיה ומדינות ערב, ופנה למדינות העולם: "מי שלא רוצה לפגוש בטרור בביתו מחר, חייב להתייצב לצד ישראל היום". פרושאור שלף מצפן באולם המועצה ואמר לחברותיה: "אני מקווה שתפעלו על פי המצפן המוסרי ותבחרו בדרך הנכונה, המוסרית והצודקת במלחמה נגד הטרור". במהלך הדיון קראו המדינות החברות להפסקת אש מידית וצפויות להוציא הצהרה רשמית בנושא בשעות הקרובות.

23:33: 100 תושבי טייבה הפגינו אמש במחאה על מבצע "צוק איתן" בעזה. המפגינים חסמו לזמן קצר את התנועה בכביש 444. כוחות משטרה במקום. לא דווח על הפרות סדר.

22:57: דובר גדודי עז א-דין אל-קסאם, אבו עבידה, ערך אמש מסיבת עיתונאים ואמר שחמאס מחזיק רבע מיליון רימוני יד ותושבי עזה ישתמשו בהם כדי להכות באויב. "אנו מוכנים לקרב ארוך עם הכובש הישראלי. נמשיך להכות בו", אמר עבידה, "כל מי שמהסס ולא הצטרף לניצחון האסטרטגי הגדול יתחרט". כמו כן מסר עבידה שנתניהו ויעלון גוררים את צה"ל לכישלון ושהעם הפלסטיני אינו זקוק לעזרתו של אף אחד פרט לאלוהים. "אנו כעת במערכה לפני האחרונה – לפני קרב השחרור הכולל", אמר עבידה.

22:49: תת-מזכ"ל האו"ם, ג'פרי פלטמן, הביע אמש בדיון של מועצת הביטחון של האו"ם תקווה כי ישראל והחמושים הפלסטינים ישימו קץ למעשי האלימות, בהתאם להחלטות המועצה. הוא ציין כי מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, יגיע היום לאזור על מנת לסייע במאמצים להשגת הפסקת אש בין ישראל לחמאס. השגריר הפלסטיני באו"ם, ריאד מנסור, אמר במהלך הדיון כי פעולות צה"ל אינן בגדר הגנה עצמית, כי אם "מעשי נקמה", ואף טען כי המשבר האחרון הוא ניסיון נוסף של ישראל להתחמק מתהליך השלום.

22:33: דובר צה"ל מסר כי מתחילת הפעילות הקרקעית במסגרת במבצע "צוק איתן" צה"ל תקף כ-260 מטרות טרור. בין המטרות שהותקפו: תשתיות הנהגה ומשילות, תשתיות המערך הרקטי, אתרי ייצור ואחסון אמצעי לחימה, מנהרות ובתי בכירים בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי ששימשו כתשתיות פיקוד ושליטה. כמו כן כוחות צה"ל חשפו כ-22 פירי מנהרות ברחבי הרצועה, מתוכן מנהרות התקפיות, מנהרות הברחה ומנהרות אשר נועדו לשימוש בלחימה. בנוסף צה"ל פגע במעל 40 מחבלים ברצועה ועצר כ-21 מחבלים.

חיילי שריון בכניסה לרצועת עזה במסגרת מבצע "צוק איתן", יולי 2014. בן קלמר
חיילי שיריון בגבול רצועת עזה, אתמול/בן קלמר

22:25: שר הביטחון, משה יעלון, אמר במהלך ביקור במפקדת פיקוד הדרום: "עלינו להמשיך בכל העוצמה וההיקף הנדרשים עד להשלמת המשימה, השבת השקט והביטחון לישראל". יעלון הוסיף: "אנחנו צריכים לפגוע בחמאס ובנכסיו ולהוסיף ולגבות ממנו מחירים כבדים. צריך להמשיך לשלול מחמאס יכולות מאיימות, כמו מנהרות הטרור, שמטרתן לפגוע ביישובי עוטף עזה, ולהשמיד כמה שיותר אמצעי לחימה, מרחבי שיגור, רקטות, מתקני ייצור, מוסדות ועוד".

22:20: חמישה בני אדם נהרגו אמש בתקיפת חיל האוויר, מהם שני ילדים בני 4-7, על בית משפחה בסג'עייה, בצפון רצועת עזה – כך דווח בכלי התקשורת הפלסטיניים. בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח כי ההרוגים הם כולם בני אותה משפחה.

22:13: שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצת אשכול. לא דווח על נזק או נפגעים.

22:05: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נזק או נפגעים.

21:56: רוכב אופנוע נפצע באורח בינוני לאחר שנפגע מכלי רכב בזמן אזעקה בכביש 20, נתיבי איילון, סמוך למחלף יוספטל. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו בניידת טיפול נמרץ לבית החולים איכילוב בתל אביב, כשהוא סובל מחבלה קשה בגפיים התחתונות. כמו כן, צוותי מד"א מטפלים בארבעה נפגעי חרדה באזור גוש דן והשפלה, ובשני נפגעים שמעדו ונחבלו בדרכם למרחב מוגן בתל אביב ובראשון לציון.

21:49: סוללת "כיפת ברזל" יירטה רקטה בשמי אשקלון. אין נזק ואין נפגעים. בנוסף, רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב. אין נזק ואין נפגעים.

21:43: אזעקות "צבע אדום" נשמעו בעיר אשקלון, באזור התעשייה אשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון. לא דווח על נפגעים או נזק לרכוש.

21:40: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח אמש עם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, וביקש את עזרתו של האחרון בפרסום תמונות המתעדות את התחמושת שהוחבאה בבית הספר של האו"ם בעזה ונחשפה אתמול על ידי צה"ל. לדברי נתניהו, חמאס משתמש בתחמושת שהוסתרה בבתי ספר כדי לירות אותה לעבר בתי ספר בישראל. הוא הוסיף כי ישראל מצרה על כל פגיעה שנעשית בשוגג באזרחים פלסטינים, לעומת חמאס שיורה בכוונה תחילה לעבר מיליוני אזרחי ישראל.

21:31: שני ילדים פלסטינים, בני ארבע ושבע, נהרגו אמש בהפצצת צה"ל בשכונת סג'עיה בעיר עזה. כך מסר אשרף אל-קדרה, דובר משרד הבריאות בעזה.

21:28: סגן ראש הלשכה המדינית של החמאס, מוסא אבו מרזוק, חשף שיו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמר: "איננו יכולים להביס את ישראל ואיננו יכולים להתמודד מול אמריקה ולכן עלינו להגיע להפסקת אש ולקבל את היוזמה המצרית בלי שינויים ולאחר מכן נגיע להבנות". כמו כן אבו מרזוק הצהיר: "אנו מעדיפים שישראל תכבוש מחדש את הרצועה מאשר לשוב למצב של מצור מפני שמשמעותו של הכיבוש הוא זמינות של מים, חשמל ועבודה – אספקת דברים הכרחיים כאלה נמצא באחריות המדינה הכובשת".

21:22: רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצת אשכול. אין נזק ואין נפגעים.

21:17: אזעקות נשמעו בגוש דן ובשפלה. מערכת "כיפת ברזל" יירטה שלוש רקטות בשמי ראשון לציון. לא דווח על נפגעים או נזק.

20:58: שתי רקטות התפוצצו בשטח פתוח מחוץ לאחד היישובים במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים ולא נגרם נזק. טרם נפילות הרקטות נשמעה אזעקת "צבע אדום".

20:25: אזעקות "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית חוף אשקלון. טרם ידוע על נפילות או על יירוטים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
רקטה פגעה פגיעה ישירה בקיבוץ בשער הנגב, יולי 2014. חדשות 0404, מערכת וואלה! NEWS
פגיעה ישירה במבנה בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב/מערכת וואלה! NEWS, חדשות 0404

20:18: הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, ביקר במפקדת פיקוד דרום אתמול ואמר: "אנחנו בשלב של הרחבת המתקפה על המימד היבשתי, בפעולות לא מעטות וגם עכשיו עם הישגים מוצלחים מאוד הן בפגיעה באויב והן בחשיפת התשתיות שלו". גנץ הוסיף כי: "אנחנו מתכוונים להמשיך ולהרחיב אותה ולשנות אותה ככל שנידרש, עוד יהיה חיכוך ויהיו רגעים קשים, חמאס ויתר ארגוני הטרור בעזה חוטפים מכות כואבות, קשות ומתמשכות, מאמצים של שנים שהם עשו בבניין הכוח ובבניין הרקטות, טילים, פיגועים, מנהרות - כולם עד עכשיו התנפצו על גלי היכולת של מדינת ישראל וצה"ל".

20:14: בצה"ל הורו אתמול לתגבר בפלוגות שריון ודחפורים את כוחות היבשה ברצועת עזה. גורמי צבא בכירים אמרו כי "צה"ל נערך להרחבת המבצע", וכי "לצבא יש תכניות רחבות לטיפול במנהרות".

20:12: מדובר צה"ל נמסר כי מחצות ועד כה שוגרו 105 רקטות מרצועת עזה לעבר יישובי ישראל. 73 מתוכם התפוצצו בישראל, שלוש בשטח בנוי. בנוסף, סוללות "כיפות ברזל" יירטו 29 רקטות. חיל האוויר תקף 137 יעדים ברצועת עזה.

20:01: יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, קרא לחמאס לקבל את המתווה המצרי להפסקת אש עם ישראל – כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. אבו מאזן אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שערך יחד עם נשיא טורקיה, עבדוללה גול, בעת ביקור במדינה, והוסיף: "ישראל קיבלה את ההצעה להפסקת האש. עלינו לקבל אותה גם כן, על מנת שנוכל לגרום לאי-נוחות בצד הישראלי".

19:52: שלושה חיילים נפצעו במסגרת מבצע "צוק איתן": חייל אחד נפצע באורח בינוני-קשה וסובל מחבלת ראש וחדירת רסיסים, חייל נוסף נפצע באורח בינוני וסובל מפגיעת עיניים וחייל אחר נפצע קל כתוצאה מחדירת רסיסים. עד כה טופלו בבית החולים סורוקה 13 נפגעים, מתוכם אחד במצב בינוני-קשה וארבעה במצב בינוני.

19:51: מצרים סגרה בשעות אחר הצהריים את מעבר רפיח להעברת פצועים פלסטינים עקב הימצאות כוחות צה"ל בצד הפלסטיני של המעבר - כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען".

19:46: מספר בני האדם שנאלצו לעזוב את בתיהם ברצועת עזה כמעט הכפיל עצמו מאז תחילת הכניסה הקרקעית של כוחות צה"ל, ועומד כעת על יותר מ-40 אלף פלסטינים – כך נמסר מאונר"א, סוכנות הסיוע של האו"ם לפליטים פלסטינים. "מספר בני האדם שהגיעו למתחם אונר"א לבקש מקלט על רקע התקיפות בעזה כמעט הכפיל עצמו, מ-22 אלף ל-40 אלף", מסר כריס גאנס, דובר הסוכנות.

19:45: צוותי כיבוי מתחנות גן יבנה ואשדוד פועלים בדליפת גז בגן יבנה, לאחר שרקטה התפוצצה מוקדם יותר בבית ביישוב. הצוותים פועלים לדילול הגז מהאוויר, ומסתייעים בכוחות משטרה אשר מרחיקים אנשים מהאזור.

19:31: שתי רקטות נפלו לפני זמן קצר ביישוב במועצה האזורית שער הנגב. לא דווח על נפגעים, נגרם נזק לבית ולקו מתח. חבלני המשטרה במקום.

19:26: שלוש רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצת אשכול. לא דווח על נזק או נפגעים.

19:24: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים.

19:21: נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר כי שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע ללחימה ברצועת עזה, והדגיש את תמיכתה של ארצות הברית בזכות של ישראל להגן על עצמה. אובמה אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שנערכה בבית הלבן, והדגיש כי ארצות הברית ובעלות בריתה מודאגות מהסיכון של הסלמת העימות. כמו כן, אובמה הביע תקווה כי ישראל תמשיך לפעול באופן הממזער את הפגיעה באזרחים. אובמה הוסיף כי עדכן את נתניהו בכך ששר החוץ ג'ון קרי מתכונן לביקור נוסף באזור.

19:18: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נזק או נפגעים.

כוחות צה"ל בכניסה לרצועת עזה. נועם מושקוביץ
רכבים ממוגנים של צה"ל לפני הכניסה לרצועת עזה/נועם מושקוביץ

19:14: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נזק או נפגעים.

19:05: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח אחר הצהריים עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, כדי לעדכן אותו בהתפתחויות במבצע "צוק איתן" בעזה. מתקשורת ראש הממשלה נמסר כי במהלך השיחה בין השניים נשמעה אזעקה, עקב ניסיון ירי רקטות למרכז הארץ. נתניהו אמר לאובמה: "זאת המציאות בה חיים מיליונים מאזרחי ישראל בימים האחרונים", והוסיף כי חמאס משתמש בתושבי עזה כמגן אנושי, והודה לנשיא אובמה על תמיכתה של ארה"ב בישראל ועל שותפותה בפיתוח מערכת כיפת ברזל.

18:48: אשרף אל-קדרה, דובר משרד הבריאות ברצועת עזה, הודיע כי מתחילת מבצע "צוק איתן" נהרגו 274 בני אדם ונפצעו 2,065.

18:34: שלושה בני אדם נפצעו באורח קל לאחר שנחבלו בדרכם למרחב מוגן בעת אזעקה. השלושה, תושבי אשדוד, קריית אונו ורמת גן, קיבלו טיפלו רפואי.

18:22: רקטה התפוצצה בחצר גן ילדים בגן יבנה. אישה נפצעה באורח קל משברי זכוכית, נזק רב נגרם למבנה וכן לבית סמוך.

18:19: 400 ערבים ישראלים מפגינים בשעה זו באזור המושבה הגרמנית בחיפה. המפגינים מניפים דגלי פלסטין וקוראים קריאות נגד המבצע הצבאי בעזה. כוחות משטרה גדולים נמצאים במקום.

18:14: מערכת "כיפת ברזל" יירטה ארבע רקטות בשמי גוש דן וחמש רקטות נוספות בשמי העיר אשדוד. לא דווח על נזק או נפגעים. חמאס לקח אחריות על שיגור הרקטות.

18:06: אזעקות נשמעו באזור אשדוד, גן יבנה והמועצות האזוריות חוף אשקלון ובאר טוביה. טרם דווח על נפילת רקטה או על יירוט.

17:51: אזעקות נשמעו באזור גוש דן והשרון. לא דווח על נזק או נפגעים. זוהי הירי הראשון של רקטות מרצועת לעבר מרכז הארץ מאז החלה הפעולה הקרקעית של צה"ל ברצועת עזה.

פירי מנהרות האמל"ח שנחשפו על ידי לוחמי גבעתי. דובר צה"ל
פתח מנהרה ברצועת עזה שחשפו לוחמי חטיבת גבעתי/דובר צה"ל

17:49: ממשלת אקוודור פרסמה הודעת גינוי חריפה בעקבות פלישת ישראל לרצועת עזה, והחליטה להחזיר את שגרירה בישראל, גיירמו בסנטה, לצורך התייעצות במשרד החוץ. אקוודור היא המדינה הראשונה שנוקטת בצעד כזה מאז תחילת מבצע "צוק איתן". "ממשלת אקוודור קוראת להפסקה מידית של המבצע הצבאי הישראלי בשטחים פלסטיניים והתקיפות נגד אוכלוסייה אזרחית ברצועת עזה, מהן נהרגו מעל 200 בני אדם, בהם נשים וילדים", נמסר בהודעה הרשמית. כמו כן, אקוודור קראה לקהילה הבינלאומית לנקוט באחריות ולפעול לסיום המבצע, "על מנת להציל חיי לפים מפשע ולשמר את השלום והביטחון הבינלאומי".

17:44: חיילי צה"ל איתרו 21 פתחי כניסה למנהרות מאז תחילת הפעילות הקרקעית ברצועת עזה שלשום. כמו כן, מאז הכניסה הקרקעית לרצועה הרגו לוחמי חטיבת גבעתי שלושה מחבלים במסגרת חילופי אש. "חטיבת גבעתי תמשיך לעמוד בקו הקדמי ולפעול בנחישות להגנה ולהשבת הביטחון לתושבי ישראל" אמר מח"ט גבעתי, אלוף משנה עופר וינטר.

17:43: במהלך פעילות צה"ל באזור חאן יונס שבדרום רצועת עזה נעצרו אתמול כמה חשודים. מחקירתם התברר כי הם פעילים ביחידה הרקטית של הזרוע הצבאית של חמאס באזור חאן יונס, והם הועברו לטיפול השב"כ. ברשותם נתפס ציוד להכנת מטענים ולשיגור רקטות.

17:41: שלושה חיילי צה"ל נפצעו אתמול באורח קל מירי נ"ט ברצועת עזה.

17:39: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית חוף אשקלון. לא דווח על נזק או נפגעים.

17:30: קצין בכיר בצה"ל התייחס להתפתחויות האחרונות במסגרת מבצע "צוק איתן" ואמר: "איתרנו מנהרות רבות, בהן מספר גדול של מנהרות התקפיות, והן נבדקו וייהרסו". עוד ציין כי חלקן אף מנהרות הגנתיות. לדבריו, "במהלך הלחימה נורו מספר טילי נ"ט מתקדמים לעבר הכלים של צה"ל. באחד המקרים נורה טיל מתוך בית החולים בסג'עייה, ואף נראו מבוקשים עולים לאמבולנסים ובהם ילדים כדי להימלט מהמקום". הקצין נשאל אודות החיכוך הנמוך בין כוחות צה"ל לפלסטינים ב-18 השעות האחרונות לאורך הרצועה, במסגרת הפעילות הקרקעית, ואמר: "אין לחמאס כלים להתמודד עם היכולת של צה"ל, שנכנס בכוחות מגוונים ומשולבים לתוך השטח הפלסטיני. יש חיכוך ויש חילופי אש, אבל התגובה של צה"ל קשה". לגבי סיום המבצע אמר הקצין: "אין זבנג וגמרנו, יש אתגר שדורש דפוס פעולה נרחב. נדרשת סבלנות וזמן להגיע למאזן מול החמאס".

חדר מדרגות בתל אביב בזמן אזעקה, מבצע צוק איתן. דרור עינב
תושבים בתל אביב בחדר המדרגות בזמן אזעקה/דרור עינב

17:24: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון. לא דווח על נזק או נפגעים.

17:17: אזעקה נשמעה בנתיבות וביישובים שונים במועצה האזורית שדות נגב. מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה אחת.

17:13: נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ונשיא איראן, חסן רוחאני, שוחחו אתמול וקראו לסיום הלחימה ברצועת עזה ולחידוש שיחות השלום הישראליות-פלסטיניות - כך בהודעה שנמסרה מהקרמלין. שיחת הטלפון בין השניים נערכה ביוזמת טהראן, על רקע חששות כבדים מהסלמה מאז החלה ישראל את המבצע הקרקעי בעזה. "שני הצדדים הדגישו את הצורך לסיים במהירות את העימות המזוין, ולחדש את המשא ומתן הישיר בין הישראלים לפלסטינים", נכתב בהודעה. פוטין ורוחאני התייחסו בשיחתם גם לשיחות הגרעין עם המעצמות.

17:01: מחמד עלי דרויש, בן 40, נהרג לפני זמן קצר בתקיפת צה"ל באזור מחנה א-נסיראת ברצועת עזה. בנוסף, נפצעו בתקיפה שני אנשים באורח קשה. מליל אמש, עת נכנסו קרקעית כוחות צה"ל לרצועת עזה, נהרגו 30 פלסטינים. על פי ד"ר אשרף אל-קדרה, דובר משרד הבריאות בעזה, מאז תחילת מבצע "צוק איתן" נהרגו 271 אנשים ו-2,050 נפצעו.

16:57: סוללת "כיפת ברזל" יירטה רקטה בשמי העיר נתיבות. לא דווח על נזק או נפגעים.

16:42: אזעקת "צבע אדום" נשמעה בנתיבות ובמועצות האזוריות שער הנגב ואשכול. לא דווח על נזק או נפגעים.

16:40: שר החוץ של צרפת לורן פביוס נפגש אתמול עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בקהיר, על רקע הניסיונות להגיע להסכם הפסקת אש בין חמאס וישראל – כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. עם פתח הפגישה, אמר פביוס לכתבים: "הביקור הזה הוא במטרה לסייע להפסקת ספירלת האלימות, ולהגיע להפסקת אש במהירות האפשרית". לדבריו, אבו מאזן "ביקש ממני לצרף את הטורקים ואת הקטארים, עמם יש לנו קשרים טובים, מאחר שללא ספק עשויה להיות להם השפעה מיוחדת על חמאס".

16:39: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית שער הנגב. לא דווח על נזק או נפגעים.

16:25: ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, גינה את מעורבותו של נשיא מצרים, עבד אל-פתאח סיסי, במבצע "צוק איתן" ובלחימה נגד ארגון חמאס - כך פורסם בסוכנות הידיעות הצרפתית. "הוא לא שונה מאחרים", טען בהתייחסו לישראל, "סיסי בעצמו הוא דיקטטור". לדבריו, הממשל המצרי פועלת "בשיתוף פעולה" עם ישראל נגד חמאס. "הממשל המצרי אינו לגיטימי", לדבריו, מאחר שזה פועל להוציא את חמאס מכל הסכם עתידי בנוגע לרצועת עזה. כמו כן, ארדואן חזר על טענתו כי ישראל מבצעת "רצח עם" נגד הפלסטינים, והוסיף: "מדינת ישראל פוגעת בשלום העולמי ובשלום במזרח התיכון".

כוחות צה"ל בכניסה לרצועת עזה. נועם מושקוביץ
כוחות צה"ל בכניסה הקרקעית לרצועת עזה/נועם מושקוביץ

16:17: ארגוני זכויות אדם הפועלים בישראל פרסמו הצהרה הקוראת לפעול מידית להסדרת מנגנון לפינוי פצועים מרצועת עזה, במסגרת מבצע "צוק איתן". על פי הארגונים, במהלך הלילה התקבל מידע לפיו תנועת האמבולנסים לפינוי פצועים מאזורים מופגזים אינה מתאפשרת בשל ירי מסיבי ורציף באזורי המגורים. עוד נמסר מהם כי כחלק ממסקנות "עופרת יצוקה", התחייב הצבא לקיים את חובתו ולהכין מנגנון תיאום שיאפשר פינוי פצועים ותנועת אמבולנסים בתוך פרק זמן סביר. הארגונים החתומים על קריאה זו: ארגון רופאים לזכויות אדם, בצלם, גישה - המרכז לשמירה על הזכות לנוע, האגודה לזכויות האזרח בישראל, הוועד הציבורי נגד עינויים, יש דין, ושומרי משפט - רבנים למען זכויות האדם.

16:07: בתי החולים שיבא בתל השומר ובילינסון בפתח תקווה יתווספו לבתי החולים בדרום אשר ישמשו יעדים לפינוי נפגעים ממבצע "צוק איתן" ברצועת עזה, אם יוסיפו להיות כאלה - כך הוחלט היום בדיון שנערך ברשות העליונה לאשפוז במשרד הבריאות. בדיון השתתפו מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור ארנון אפק, קצין רפואה ראשי ומנהלים נוספים במשרד הבריאות. רמת הכוננות בשיבא ובבילינסון הועלתה לרמה ב' 1, זאת בנוסף לבתי החולים סורוקה בבאר שבע וברזילי באשקלון, שם פועלים מזה כמה ימים במתכונת חירום. מנהל שיבא, פרופסור אריה רוטשטיין, מסר כי "הצוותים הבכירים כאן ואנו ערוכים לתת את הטיפול הרפואי המקסימלי והמקצועי ביותר, אך מקווים שלא נזדקק לכך".

15:59: שלוש רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצת אשכול. לא דווח על נזק או נפגעים.

15:58: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצות האזוריות שדות נגב ואשכול. לא דווח על נזק או נפגעים.

15:56: 30 אלף פלסטינים עזבו אתמול את בתיהם ברחבי רצועת עזה והתפנו לבית הספר של סוכנות הסעד לפליטים פלסטינים של האו"ם (אונר"א) – כך על פי הסוכנות. מליל אמש, עת נכנסו כוחות צה"ל לתוך שטח הרצועה בכניסה קרקעית, נהרגו 30 פלסטינים.

15:44: כח של חטיבת הצנחנים נתקל אתמול במחבל וירה לעברו. לאחר מכן המחבל הפצוע הובא באמבולנס טיפול נמרץ של צה"ל לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

15:24: שלוש רקטות התפוצצו לפני זמן קצר בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. אין נפגעים ולא נזק.

15:19: המשטרה עצרה שבעה בני אדם בשל הפרות הסדר בהר הבית עם סיום התפילות. כמה עשרות צעירים רעולי פנים יידו אבנים לעבר כוחות המשטרה בשער מוגרבי, והשוטרים הצליחו לפזר אותם על ידי אמצעים לפיזור הפגנות. לדברי המשטרה, צפויים מעצים נוספים. אין נפגעים באירוע.

אחת המנהרות שנחשפה על ידי צה"ל ברצועה. דובר צה"ל
מנהרה שחיילי צה"ל חשפו ברצועת עזה/דובר צה"ל

15:14: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

15:09: כוח שריון זיהה חוליית נ"ט בדרום רצועת עזה ופתח לעברה בירי פגזים. שני מחבלים חוסלו, וכתוצאה מכך עלה מספר המחבלים שחוסלו מאז הכניסה הקרקעית לרצועה ל-19.

15:05: שלוש רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית שדות נגב.

14:45: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצות האזוריות שדות נגב ושער הנגב.

14:40: רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב.

14:31: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שער הנגב.

14:24: רקטה התפוצצה בשטח פתוח במעוצה האזורית שדות נגב.

14:22: מערכת "כיפת ברזל" יירטה שלוש רקטות בשמי באר שבע. רקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח.

14:20: רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. אין נפגעים, אך במקום פרצה שריפה. כוחות משטרה וכיבוי אש הגיעו למקום והשיגו שליטה מלאה על האש.

14:15: אזעקה נשמעה באזור באר שבע ובמעוצה האזורית בני שמעון.

איתן ברק, לוחם נח"ל שנהרג בכניסה הקרקעית לעזה במסגרת מבצע צוק איתן, כתבה בעיתון במחנה. במחנה
סמל-ראשון איתן ברק, שנהרג בפעילות המבצעית בצפון רצועת עזה/במחנה

14:06: האפיפיור פרנציסקוס התקשר לנשיא המדינה, שמעון פרס, וביקש להעביר לתושבי האזור מסר של פיוס, מתינות ושלום לנוכח מבצע "צוק איתן". "אזרחים חפים מפשע נהרגים וסובלים בגלל קיצוניים - אנו חייבים לנוע קדימה ולהתעקש על דרך השלום", אמר פרנציסקוס. "אני מתפלל לפתרון מדיני מהיר".

14:03: כוחות צה"ל חיסלו 17 מחבלים מאז נכנסו קרקעית אמש לרצועת עזה - כך הודיע דובר צה"ל. על פי ההודעה, 13 מחבלים נעצרו ביממה החולפת והם מוחזקים בידי כוחות הביטחון. עוד נמסר כי מתחילת הכניסה הקרקעית צה"ל תקף כ-150 מטרות טרור ברחבי הרצועה. בין המטרות שהותקפו 21 בורות שיגור, ארבעה בתי פעילי טרור בכירים, אתר ייצור אמל"ח וארבע מנהרות.

13:58: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שער הנגב.

13:55: בעקבות הנחיית פיקוד העורף, החליטה הנהלת אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע כי בשלב זה לא תתקיים כל פעילות אקדמית, ובכלל זה המבחנים שתוכננו ליום ראשון. ביום ראשון יפורסמו הנחיות למהלך השבוע.

13:47: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

13:04: רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

12:53: בעקבות הפגנות אלימות שאירעו ליד נציגויות ישראל באיסטנבול ובאנקרה שבטורקיה, במהלכן יודו אבנים, נופצו חלונות ונתלה דגל פלסטין על חומת בית השגריר באנקרה, הורה שר החוץ, אביגדור ליברמן, להחזיר לישראל את בני משפחות הדיפלומטים המשרתים בטורקיה ולצמצם את הייצוג הדיפלומטי במדינה עד למינימום הנדרש.

12:46: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

אחד מפירי המנהרות שנחשפו על ידי צה"ל ברצועה. דובר צה"ל
פתח מנהרה שכוח צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

12:41: מקורות פלסטינים דיווחו כי שלושה אחים נהרגו בהפגזה ארטילרית של כח צה"ל בצפון רצועת עזה. ההרוגים הם אחמד אסמאעיל אבו-מסלם בן ה-14, ולאא אסמאעיל אבו-מסלם בן ה-13 ומוחמד אסמאעיל אבו-מסלם בן ה-15.

12:40: מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה בשמי המועצה האזורית מרחבים.

12:26: אזעקה נשמעה באופקים ובאזור באר שבע.

11:54: שר הביטחון, משה יעלון, אמר בפתח ישיבת הממשלה בבסיס הקריה בתל אביב: "לא נתפשר על ביטחונם של אזרחי ישראל ולא נסבול ירי על תושבי הדרום". הוא הוסיף כי "מי שינסה לשבש את חיינו - דמו בראשו. מי שיפעיל טרור נגד מדינת ישראל - נכה אותו קשות. מבצע צוק איתן יימשך ככל שיהיה צורך".

11:50: הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, התייחס לפעולה הקרקעית בה החל הלילה צה"ל ברצועת עזה. "הפעולה מתקדמת בצורה טובה", הבהיר הרמטכ"ל בהצהרה שהעניק לכלי התקשורת בפתח ישיבת הממשלה בקריה בתל אביב.

11:45: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בפתח ישיבת הממשלה בבסיס הקריה בתל אביב, כי "כוחותינו התחילו בפעולה קרקעית כדי לפגוע במנהרות. במנהרת טרור כזאת חדרו אתמול מחבלי חמאס במטרה לבצע פיגוע המוני באזרחי ישראל. מאחר שאין אפשרות לטפל בפעולה כזאת מהאוויר, חיילינו עושים זאת מהקרקע". נתניהו התייחס גם לאפשרות שהפעולה הקרקעית תורחב בימים הקרובים. "ההנחיה שלי ושל שר הביטחון לצה"ל היא להיערך להרחבה משמעותית של הפעילות הקרקעית". לדבריו, "הפעולה אמש באה לאחר שישראל הסכימה להפסקת האש המצרית וליוזמת האו"ם להפוגה הומניטרית, אך חמאס המשיך לירות. בחרנו לצאת לפעולה לאחר הבנו שאין ברירה".

כניסה קרקעית לרצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן. נועם מושקוביץ
מבצע קרקעי ברצועה/נועם מושקוביץ

11:34: מקורות ברשות הפלסטינית סיפרו לוואלה! חדשות כי ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, נמנע בכוונה מלהגיע לקהיר במסגרת השיחות על הפסקת אש שהתנהלו אתמול. לדברי המקורות, משעל לא טרח כלל לנסות לדבר עם המודיעין המצרי או עם אנשי הרשות הפלסטינית. הם הוסיפו כי מצרים לא הייתה מוכנה לקבל את דרישות חמאס כתנאי לעצירת האש, אלא דרשה שקודם יפסיק את האש ואז יהיה ניתן לדבר על הסדרים.

11:32: השר אורי אריאל התייחס לכניסה הקרקעית של צה"ל לרצועת עזה במסגרת השלב השני של מבצע "צוק איתן". "צריך להיכנס קרקעית באופן מסיבי, כולל לשטח בנוי, לנקות אותו ולהביא את חמאס למצב שבו האיום הרקטי הוא פחות", אמר טרם כניסתו לישיבת הממשלה בקריה בתל אביב. "כל מקום שיש איום רקטי, וזה כנראה מרוב רצועת עזה, צריך לכבוש אותו ולנקות".

11:31: שר הפנים, גדעון סער, הדגיש בטרם נכנס לישיבת הממשלה בקריה בתל אביב כי הוא תומך בהרחבת הפעולה הקרקעית ברצועה. "אני חושב שההחלטה להרחיב את פעולת צה"ל בעזה היא החלטה נכונה", אמר. "אני מחזק את חיילי צה"ל שנלחמים באויבנו, ומבקש גם לנחם את משפחתו של החייל שנפל הלילה, איתן ברק".

11:10: שר התחבורה, ישראל כץ, אמר בפתח ישיבת המשלה כי "ככל שיידרש - כך תתקבלנה החלטות מבצעיות". הוא הוסיף: "יעד העל, שגם ראש הממשלה מדבר עליו, הוא להסיר את איום הטילים והמנהרות. אנו פועלים גם צבאית וגם מדינית כדי להשיג את היעד הזה. אם נצליח לפרק את עזה מטילים ומנהרות נצליח למוטט את חמאס".

11:05: אזעקת "צבע אדום" נשמעה בשדרות וביישובי המועצה האזורית שער הנגב.

11:04: משטרת טורקיה ריססה גז מדמיע על מפגינים שיידו אבנים לעבר הקונסוליה הישראלית באיסטנבול במחאה על הפעולה הקרקעית ברצועת עזה. המפגינים הניפו דגלי טורקיה ופלסטין, קראו קריאות נגד ישראל וניפצו את שמשות המבנה. אתמול האשים ראש הממשלה רג'פ טייפ ארדואן את ישראל ב"רצח עם שיטתי" של פלסטינים ברצועת עזה, שמתרחש לדבריו "בכל רמדאן מאז 1948".

11:02: מערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות בשמי אשקלון.

חיילי צה"ל ברצועת עזה, 17 ביולי 2014. דובר צה"ל
חיילי צה"ל נערכים לכניסה לרצועת עזה/דובר צה"ל

10:56: אזעקה נשמעה באשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון.

10:52: מבית החולים סורוקה בבאר שבע נמסר כי מתחילת מבצע "צוק איתן" טופלו בבית החולים למעלה מ-260 נפגעים. בשעה זו מאושפזים במחלקות השונות 14 פצועים.

10:50: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

10:46: כוחות צה"ל איתרו שני פתחים של מנהרות טרור בשטח רצועת עזה.

10:35: יו"ר מרצ, זהבה גלאון, התייחסה לכניסה הקרקעית לעזה ואמרה: "חבל שנתניהו נכנע להתלהמות של ליברמן-בנט וגורר את ישראל כולה אל ביצת הדמים העזתית, שתגבה מחיר דמים של חיילי צה"ל ושל פלסטינים חפים מפשע". גלאון הוסיפה כי "אסור למנהיגות אחראית לאפשר לטרור הברוטלי של החמאס להכתיב את מהלכיה. לכן, למרות סרבנות החמאס, על ישראל להמשיך במאמצים להגיע להפסקת אש. רק היא תמנע הקזת דם וסבל גדלים והולכים בשני הצדדים".

10:27: כוחות צה"ל נמנעים מלהיכנס לעומק הרצועה והחדירה לשטח הפלסטיני מינימלית - כך מסרו מקורות פלסטינים לוואלה! חדשות. אחד הגורמים אמר כי בניגוד לרושם שנוצר בצד הישראלי, אין טנקים בצירים הראשיים של רצועת עזה או באזורים המאוכלסים שלה. "זה שונה לגמרי ממה שראינו ב-2008, אין כוחות בפנים כמעט – אולי כמעט מאות מטרים ליד הגבול, זה הכל", אמר. לפי הדיווחים, יש חילופי אש בשטח המצומצם אליו נכנסו כוחות צה"ל.

10:23: אזעקת "צבע אדום" נשמעה בשדרות.

10:20: הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, קיבלה אחריות על ירי מטח הרקטות לאשדוד - כך דיווחו כלי תקשורת פלסטינים.

10:18: מערכת "כיפת ברזל" יירטה שבע רקטות באשדוד.

10:14: חיל האוויר תקף את משגר הרקטות ממנו שוגר המטח האחרון לאשדוד.

10:05: אזעקה נשמעה באזור אשדוד ובמועצות האזוריות חוף אשקלון ובאר טוביה.

09:55: סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי עיתונאי אחד לפחות נפצע בהפגזת חיל האוויר שפגעה בכמה בניינים בהם עבדו עיתונאים פלסטיניים ברצועת עזה.

כניסה קרקעית לרצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן. נועם מושקוביץ
נכנסים קרקעית לרצועה/נועם מושקוביץ

09:47: ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, אמר כי כוחות ההתנגדות ברצועת עזה מוכנים לכל האפשרויות - כך דיווח אתר "א-רסאלה". משעל הדגיש את הכרח הפסקת התוקפנות והרמת המצור מעל הרצועה. עוד דווח כי משעל שוחח בטלפון עם יו"ר הפרלמנט האיראני, עלי לאריג'אני, והביע בפניו תקווה כי מדינות האסלאם יתאחדו כדי לתמוך בסוגייה הפלסטינית.

09:45: הותר לפרסום: חייל צה"ל שנהרג בפעילות מבצעית בצפון רצועת עזה הוא סמל איתן ברק, בן 20 מהרצליה, לוחם בחטיבת הנח"ל.

09:12: לפי הנחיות צה"ל, החל מאתמול אין עבודות חקלאיות בגבול רצועת עזה במועצה האזורית שער הנגב, בטווח של 3 קילומטרים מגדר ההפרדה. זאת מחשש לירי צלפים וירי פצמ"רים.

09:06: מסביר פיקוד העורף, אלוף-משנה ד"ר חיליק סופר, אמר במשדר וואלה! חדשות כי החל מאתמול יופצו התרעות מפני ירי באמצעות רשת הסלולר בטכנולוגיית Broadcast. בשלב זה, הפצת ההתרעות תתבצע רק בעיר אשדוד וביישובים הסמוכים לה, ניר גלים ובני דרום, במכשירי אנדרואיד בלבד.

08:57: רקטה התפוצצה בשטח המועצה האזורית חוף אשקלון, אין נפגעים ולא נגרם נזק.

08:47: שני חיילים נפצעו באורח קל מרסיסי פצמ"ר בפעילות מבצעית ברצועת עזה. הם הובאו לפני זמן קצר לבית החולים שיבא בתל השומר.

08:42: חבר הכנסת איתן כבל (העבודה) אמר במשדר וואלה! חדשות כי "המשמעות בכניסה הקרקעית היא חשיפה וניקוי של כל אזור שיש בו חשש למנהרות". הוא הוסיף: "חייבת להיות חשיבה מדינית במקביל לחשיבה הצבאית. אבו מאזן הוא עדיין שותף שלנו למרות כל החיכוכים, חייבים להחזיר אותו לעזה, ממנה הוא גורש".

08:43: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

תמונות של לוחמי הצנחנים לפני הכניסה לרצועה בשטחי הכינוס. במחנה
כוחות צה"ל בטרם הכניסה לרצועה/במחנה

08:32: אזעקה נשמעה במועצה האזורית מטה יהודה.

08:30: מתחילת מבצע "צוק איתן" נהרגו ברצועת עזה 260 בני אדם ו-2,000 נפצעו - כך דיווחה רשת "אל-מיאדין" הלבנונית.

08:26: שתי רקטות נפלו בשטחים פתוחים באזור דימונה.

08:25: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר באזור אשדוד, אשקלון וקריית מלאכי.

08:18: לבית החולים סורוקה הובאו אתמול בלילה שלושה חיילים, אחד נפצע באורח קל ושניים בינוני, בפעילות המבצעית ברצועת עזה. אחד החיילים נפגע מירי וסובל מפגיעה בצוואר ובזרוע. חייל נוסף נפגע מנפילת פצמ"ר וסובל מפגיעת ראש.

08:07: אזעקות נשמעו בבאר שבע, דימונה, ירוחם ומצפה רמון.

08:06: גורם צבאי מסר כי נבדקת האפשרות שחייל צה"ל לא נהרג מירי מחבלים אלא מאש כוחותינו. הנושא נמצא בתחקיר.

08:00: מסביר פיקוד העורף, אלוף-משנה (במיל') ד"ר חיליק סופר, אמר במשדר וואלה! חדשות כי לאור הכניסה הקרקעית של צה"ל לרצועת עזה הוחלט בפיקוד העורף להחמיר את ההנחיות לציבור. בכל היישובים בטווח של עד 40 ק"מ מהרצועה לא יתקימו לימודים, קייטנות או פעילות בגני ילדים. בנוסף, אסורה התקהלות מעל 300 איש בשטח פתוח או סגור. כמו כן, ביישובים בטווח של 80-40 ק"מ אסורה התקהלות של מעל אלף איש בשטחים פתוחים.

צה"ל על גבול רצועת עזה. GettyImages
חיילי צה"ל בגבול הרצועה/GettyImages

07:20 חייל צה"ל נהרג בפעולה הקרקעית בבית חנון שבצפון רצועת עזה - כך הותר לפרסום.

07:06 רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול כתוצאה מהמטח האחרון שנורה מרצועת עזה. במהלך הלילה התפוצצה רקטה נוספת בשטח המועצה. לא דווח על נפגעים.

06:58 קצין בכיר בצה"ל מסר כי מאז תחילת מבצע "צוק איתן" ביצע צה"ל 2150 תקיפות, בהן הותקפו 1162 משגרים, 200 מפקדות, 90 מתחמים צבאיים ו-43 מוסדות הנהגה.

06:58 שני חיילים נפצעו באורח קל במהלך הפעולה הקרקעית ברצועת עזה. לא ידועים פרטים נוספים.

06:40 צה"ל מפזר כרוזים ברפיל ובתל אל-סולטן שבדרום הרצועה בהם מתבקשים האזרחים לפנות את בתיהם.

06:39 אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

06:28 חמוש פלסטיני ששמו כארם אבו חאמד בירד בן ה-26 נהרג בתקיפת חיל האוויר בחאן יונס שבדרום הרצועה. חמוש נוסף נפצע באורח קשה. זמן קצר קודם לכן דיווחו הפלסטינים על חמישה הרוגים ושני פצועים באורח קשה במקום.

06:28 מאז תחילת המבצע הקרקעי נהרגו 14 פלסטינים חמושים ברצועה, כך מסר גורם צבאי.

06:11 מטוסי חיל האוויר תקפו שטח חקלאי ליד מחנה הפליטים נוסיראת שבמרכז הרצועה - כך דווח באתר הפלסטיני "עזה עכשיו".

05:49 אזעקות "צבע אדום" נשמעו במועצה האזורית חוף אשקלון.

05:42 חמישה פלסטינים נהרגו ושניים נוספים נפצעו באורח קשה בתקיפת חיל האוויר בחאן יונס שבדרום הרצועה. כך דיווח מקורות פלסטינים.

04:24 אזעקות "צבע אדום" נשמעו במועצה האיזורית חוף אשקלון.

04:23 צה"ל יורה פצצות עשן בפאתי הערים חאן יונס ורפיח שבדרום הרצועה. צה"ל ביקש מהתושבים להסתגר בבתיהם. במקביל מנהל הצבא חילופי אש כבדים עם חמושים באזורים אלה. כמו כן, ישנם דיווחיםן פלסטינים על כמה הורגים באזורים אלה.

כניסה קרקעית לרצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן. נועם מושקוביץ
כניסה קרקעית לרצועה/נועם מושקוביץ

03:18 חאלד משעל, ראש הלשכה המדינית של חמאס, אמר לאחר תחילת המבצע הקרקעי: "ההתנגדות מוכנה לכל האפשרויות ואין מנוס משבירת התוקפנות של המצור". כך פורסם הלילה בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען".

03:06 חיל האוויר תקף כמה שכונות ברצועת עזה - כך דיווחו מקורות פלסטינים. התקיפות אירעו בסג'עייה שבמזרח העיר עזה, ברפיח שבדרום הרצועה ובמזרח העיר דיר אל-בלח שבמרכז הרצועה. כמו כן, דווח כי צה"ל הפציץ כמה אזורים במזרח הרצועה.

02:47 אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה אזורית חוף אשקלון.

02:16 אזעקת "צבע אדום" נשמעה בנתיבות ומועצה אזורית שדות נגב.

02:07 אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

01:59 מערכת "כיפת ברזל "יירטה שלוש רקטות מעל העיר אשדוד.

כוחות צה"ל נערכים לכניסה קרקעית לרצועת עזה במסגרת מבצע "צוק איתן", יולי 2014. דובר צה"ל
כוחות צה"ל נערכים לכניסה קרקעית לעזה/דובר צה"ל
כוחות צה"ל נערכים לכניסה קרקעית לרצועת עזה במסגרת מבצע "צוק איתן", יולי 2014. דובר צה"ל
חיילי צה"ל נמרחו בצבעי הסוואה טרם הכניסה הקרקעית לרצועת עזה/דובר צה"ל
חיילי צה"ל ברצועת עזה, 17 ביולי 2014. דובר צה"ל
נכנסים קרקעית לעזה/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully