וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלה הפעולה הקרקעית בעזה: כך זה יתנהל

18.7.2014 / 5:40

צה"ל נכנס לרצועה מ-3 מוקדים במטרה להשתלט על השטח שממנו נחפרו המנהרות וכבר רשם הישג תודעתי ראשון. מנגד, חמאס ינסה לנצל טעויות של הכוחות בניסיון לחטוף חיילים. פרשנות

צילום: יותם רונן, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: לירון בארי

מאז החל מבצע "צוק איתן", ניסה חמאס נואשות להגיע להישגים מבצעיים מול ישראל. הוא שילח צוללנים דרך הים, החדיר מזל"טים מהאוויר, שיגר רקטות ממגוון רחב של סוגים לעבר ריכוזי אוכלוסייה ואף הפעיל מערכים מסווגים שלא הותרו לפרסום. אך מעל הכול מרחף איום המנהרות. חמאס הפעיל מנהרת תופת אחת בתחילת המבצע אך לא הצליח לגרום לנפגעים, אלא רק לנזק לתשתית צבאית של צה"ל. מנהרה נוספת הפעיל חמאס אתמול, כשהחדיר באמצעותה 13 מחבלים שהתכוונו לבצע פיגוע גדול – אך אלה נחשפו ונסוגו. שתי המנהרות הללו מצטרפות לרבות שנחשפו בשנים האחרונות ולאחרות שצה"ל לא יודע על מיקומן.

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות
החלה פעולה קרקעית של צה"ל ברצועת עזה
היממה שגרמה לקבינט להצביע בעד כניסה קרקעית
הקבינט אישר לגייס עוד 18 אלף חיילי מילואים

כוחות צה"ל נערכים לכניסה קרקעית לרצועת עזה במסגרת מבצע "צוק איתן", יולי 2014. דובר צה"ל
חשש מחטיפת חיילים לעומק השטח הפלסטיני/דובר צה"ל

בתחילת המבצע הציגו בכירי המטכ"ל מגוון אפשרויות לפעולה ברצועת עזה, ואחת מהן התמקדה בטיפול במנהרות. במשך עשרה ימים דחה הקבינט הביטחוני את ההמלצה, אך הפעלת המנהרה אתמול – לצד פיצוץ המשא ומתן בתיווך מצרים – תרמו להחלטת הקבינט להתקדם לשלב השני במבצע.
כוחות צה"ל, שנכנסו לשטח הפלסטיני משלושה מוקדים שונים, משתלטים על השטחים שמהם על פי החשד נחפרו המנהרות, בטרם יפתחו בסריקות בכדי לאתר ולהשמיד אותן. מדובר במשימה לא פשוטה שכן המנהרות נחפרו באזורים צפופים, בחסות בתי אזרחים, תוך שמירה על רמת מידור. המנהרות הוסתרו בצורה יצירתית וחלקן ממולכדות עם מטעני חבלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
תמונות של לוחמי הצנחנים לפני הכניסה לרצועה בשטחי הכינוס. במחנה
לוחמי הצנחנים לפני הכניסה לרצועה/במחנה

החשש העיקרי הוא שבמהלך הפעילות ינסו חוליות של חמאס לפגוע בחיילי צה"ל ולחטוף חיילים לעומק השטח הפלסטיני, שכן הארגון רואה בחטיפות ערך עליון שישרת אותו במשא ומתן מול ישראל בניסיון להביא לשחרור אסירים. ברור למפקדי השטח כי מרגע שצה"ל נכנס בכוחות גדולים לשטח הפלסטיני חמאס נסוג לאחור, בדיוק כפי שאירע בתמרון הקרקעי בזמן מבצע "עופרת יצוקה". כך למשל, כשחטיבת הצנחנים נכנסה אל שכונת אל-עטטרה בצפון הרצועה, חוליות החמושים ברחו למרכז העיר עזה. רק במקרים חריגים נתקלו החיילים בחמושים. לכן, גם הפעם צפוי חמאס לנסות להגיע להישגים תוך ניצול טעויות של הלוחמים בשטח.

כיצד בכל זאת יגדל משמעותית הלחץ על חמאס? אם צה"ל יסיים את פעולת איתור המנהרות והשמדתן וייבחר להיכנס עמוק יותר אל תוך הרצועה. אז עשוי חמאס להגדיל את החיכוך שלו עם חיילי צה"ל, ולשלם מחיר כבד בחיי אדם. לשם כך הודיע אמש דובר צה"ל, תא"ל מוטי אלמוז, שצה"ל יגדיל את מכסת המילואים שגייס עד כה מ-48,000 אלף ל-64,000 אלף אנשי מילואים.

כוחות צה"ל נערכים לכניסה קרקעית לרצועת עזה במסגרת מבצע "צוק איתן", יולי 2014. דובר צה"ל
חמאס טען בשבועיים האחרונים כי צה"ל חושש לחדור לעזה/דובר צה"ל

ההישג הראשון של צה"ל בשלב השני של המבצע הוא פגיעה קשה בתודעה הפלסטינית, לאחר שהחיילים דרכו על הקרקע הפלסטינית בניגוד להערכות ברצועה. צה"ל משתמש בכלים כבדים, טנקים ומסוקי קרב כדי למנוע מחוליות חמאס שימוש יעיל בטילי נ"ט מתקדמים, צלפים, פצצות מרגמה ומנהרות. חמאס טען בשבועיים האחרונים כי צה"ל חושש לחדור לעזה. בניגוד לכך, ברור כי פאתי סג'עייה, בית חאנון, חאן יונס ורפיח לא נראות הבוקר כפי שנראו אמש.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

תמונות של לוחמי הצנחנים לפני הכניסה לרצועה בשטחי הכינוס. במחנה
הכוחות לפני הכניסה/במחנה
תמונות של לוחמי הצנחנים לפני הכניסה לרצועה בשטחי הכינוס. במחנה
תמונות של לוחמי הצנחנים לפני הכניסה לרצועה בשטחי הכינוס/במחנה
חיילים צנחנים נערכים לכניסה קרקעית לרצועת עזה במבצע צוק איתן. דובר צה"ל
חיילים צנחנים נערכים לכניסה קרקעית לרצועת עזה במבצע צוק איתן/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully