וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט אישר לגייס עוד 18 אלף חיילי מילואים

18.7.2014 / 0:36

עם תחילת מבצע "צוק איתן" אישרו השרים לגייס 42 אלף חיילים שיחליפו את החטיבות הסדירות, ומאוחר יותר אושר גיוס של עוד 6,000. כוחות המילואים עוסקים בינתיים בהגנה, מלבד הטייסים

צילום: דובר צה"ל, עריכה: מתן חדד

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר אמש (חמישי) לצה"ל לגייס עוד 18 אלף חיילי מילואים לנוכח הרחבתו של מבצע "צוק איתן" והכניסה הקרקעית לרצועת עזה. בתחילת המבצע בשבוע שעבר קיבל צה"ל אישור מהקבינט לגייס 42 אלף חיילי מילואים. צה"ל גייס את כוחות המילואים במטרה שיחליפו את החטיבות הסדירות בפעילות הביטחון השוטף בגבולות השונים וביהודה ושומרון. לאחר מכן ביקש הצבא אישור לגייס עוד 6,000 חיילי מילואים נוספים, בהם לוחמי יבשה, תומכי לחימה ובעלי מקצועות ייחודיים, כולל בעלי תפקידים בפיקוד העורף. בסך הכול, אושר גיוסם של 66 אלף חיילי מילואים.

מבצע "צוק איתן" - כותרות נוספות:
היממה שגרמה לקבינט להצביע בעד כניסה קרקעית
מצרים מאשימה את חמאס: הוא אחראי לדם שיישפך בעזה
תושבי יישובים הסמוכים לגדר התבקשו להישאר בבתיהם

היערכות כוחות של צה"ל, יולי 2014. דובר צה"ל
חיילי מילואים בגבול הרצועה, בתחילת השבוע/דובר צה"ל

אמש הודיע דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז, כי הצבא ביקש גיוס של עוד חיילי מילואים על מנת להגדיל את אורך הנשימה של צה"ל באפשרויות של התרחבות הפעולה. ההערכה במערכת הביטחון היא כי ה"מנה" הנוספת תקבע את ההיערכות לשלבים הנוספים של מבצע "צוק איתן", בהם הרחבה של הפעילות הקרקעית. בשלב זה, כלל כוחות המילואים עוסקים בהגנה, למעט חיל האוויר, שבו ממלאים טייסי המילואים תפקיד לחימה.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
תמונות- הרמטכ"ל בהערכת מצב בבור הקריה, 17.7.1. דובר צה"ל
הרמטכ"ל גנץ בתדרוך לקציני המטכ"ל בקריה/דובר צה"ל

תא"ל אלמוז אמר הלילה כי כוחות צה"ל עברו את הגדר בדרום הרצועה, בצפונה ובמרכזה. לדבריו, בשלב זה החל שלב ב' של המבצע – השלב הקרקעי – והכוחות משתלטים על שטחים בצפון הרצועה, בדרומה ובמרכזה. תא"ל אלמוז ציין כי צפוי גיוס מילואים נוסף מעבר לעשרות האלפים שגויסו בימים האחרונים. לא ברור עדין מה היקף הגיוס.

בהודעה שנמסרה קודם לכן מדובר צה"ל נאמר שכוחות יבשה גדולים של צה"ל החלו הלילה בפעולה ממוקדת לסיכול תשתיות טרור ברצועת עזה. "צה"ל החל במימושה של מדרגת פעולה נוספת במדרג הפעולות העולה של מבצע 'צוק איתן', ובשלב זה של המבצע פועלים בשטח רצועת עזה כוחות חיל הרגלים, שריון, הנדסה, ארטילריה ומודיעין בשיתוף פעולה עם זרועות האוויר והים ובסיוע השב"כ וגורמי ביטחון אחרים, בהובלת פיקוד הדרום". עוד נמסר כי הפעולה "תימשך בהתאם להערכת מצב רציפה שמקיים המטה הכללי של צה"ל".

היערכות כוחות של צה"ל, יולי 2014. דובר צה"ל
היערכות כוחות של צה"ל, יולי 2014/דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, אמר כי מדובר ב"מתקפה משולבת: יבשתית ואווירית, בתיאום קרוב עם הפעלת כל העוצמה, הן בנתיבי ההתקדמות, הן במרחבים שאליהם אנו הולכים, תפיסת השליטה על המרחב. בהמשך מאמץ האש לתוך רצועת עזה על כל המוקדים, בערנות מוגברת של מערכי ההגנה". הוא הוסיף כי צה"ל "עושה כל מה שאפשר בעוצמה הנדרשת, כמו חיילים ישראלים גאים".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

היערכות כוחות של צה"ל, יולי 2014. דובר צה"ל
היערכות כוחות של צה"ל, יולי 2014/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully