וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטח לדרום: רקטות יורטו בשמי ב"ש, אשדוד ואשקלון

18.7.2014 / 14:15

שלוש רקטות יורטו בשמי בירת הנגב, שבע נוספות בשמי אשדוד ועוד שתיים בשמי אשקלון. קודם לכן, שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים באזור דימונה. לא דווח על נפגעים או נזק

צילום: יותם רונן, בני ואינר, אבי כהן, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: לירון בארי

לאחר שהחל אמש המבצע הקרקעי של צה"ל ברצועת עזה במסגרת מבצע "צוק איתן", נמשך במהלך שעות היום (שישי) ירי הרקטות לעבר ישראל. אזעקות נשמעו בצהריים בבאר שבע וביישובים הסמוכים. מערכת "כיפת ברזל" יירטה שלוש רקטות בשמי העיר, ואחת נוספת התפוצצה בשטח פתוח באזור העיר. לא דווח על נפגעים או על נזק. כשעה קודם לכן, יירטה מערכת "כיפת ברזל" רקטה אחת בשמי המועצה האזורית מרחבים. לא דווח על נפגעים או על נזק. מוקדם יותר, יירטה מערכת "כיפת ברזל" לפחות שתי רקטות בשמי אשקלון. רקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח באזור העיר. רקטה אחת התפוצצה בשטח מועצת חוף אשקלון. לא דווח על נפגעים או על נזק. במטח נוסף שנורה לעבר אשדוד, יירטה מערכת "כיפת ברזל" שבע רקטות. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, קיבלה אחריות על ירי זה.

אזעקות נשמעו הבוקר גם בבאר שבע, דימונה, ירוחם, ערד ומצפה רמון וביישובים הסמוכים. שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים באזור דימונה. לא דווח על נפגעים או על נזק. בשעות הלילה ולפנות בוקר נשמעו אזעקות באשדוד, בנתיבות, ובמועצות האזוריות אשכול, חוף אשקלון ושדות נגב. בסך הכול, 30 רקטות נורו במהלך הלילה לעבר הדרום. לא דווח על נפגעים או על נזק. שלוש רקטות יורטו בשמי אשדוד.

מבצע "צוק איתן" - כל הכותרות:
חייל צה"ל נהרג ברצועת עזה, שלושה נוספים נפצעו בינוני וקל
מבצע קרקעי ברצועת עזה: עדכונים שוטפים
החלה הפעולה הקרקעית בעזה: כך זה יתנהל

שרידי רקטה שהתפוצצה בשטחי המועצה האזורית חוף אשקלון. כבאות והצלה, מערכת וואלה! NEWS
שרידי רקטה במועצה האזורית חוף אשקלון/מערכת וואלה! NEWS, כבאות והצלה

כוחות צה"ל נכנסו הלילה לאזורים נרחבים ברצועה – בצפון, בדרום ובמרכז. כוחות חיל הרגלים נכנסו בליווי כוחות שריון, הנדסה, טיס ומודיעין. כמו כן, ספינות של חיל הים תקפו יעדים בחופיה הצפוניים והדרומיים של הרצועה, בהם חופי העיר עזה וחופי העיר סודניה שבצפון הרצועה. הכוחות נאחזים בשלב זה בשטח, משתלטים על מבנים ומאבטחים את עצמם. במהלך כניסת הכוחות התנהלו חילופי אש בכמה מוקדים, ובסך הכול נהרגו 14 מחבלים. קצין בכיר בצה"ל אמר הבוקר כי "צה"ל נערך לשלב ג' של המבצע וישקול את אופן גיוס חיילי המילואים הנוספים".

הבוקר הותר לפרסום כי חייל צה"ל נהרג הלילה במהלך פעילות מבצעית בבית חאנון שבצפון רצועת עזה. הוא פונה במצב קשה לבית החולים ברזילי שבאשקלון, שם נקבע מותו. גורם צבאי מסר כי נבדקת האפשרות שהחייל לא נהרג מירי מחבלים אלא מירי כוחותינו והנושא נמצא תחת תחקיר. שני חיילים נוספים נפצעו באורח קל הלילה ופונו לבית החולים סורוקה שבבאר שבע. הודעה נמסרה למשפחותיהם.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שריפה שפרצה בחממות במועצה האזורית אשכול, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

מסביר פיקוד העורף, אלוף-משנה (במיל') ד"ר חיליק סופר, אמר הבוקר במשדר וואלה! חדשות כי לאור הכניסה הקרקעית של צה"ל לרצועת עזה הוחלט בפיקוד העורף להחמיר את ההנחיות לציבור. בכל היישובים בטווח של עד 40 ק"מ מהרצועה לא יתקיימו לימודים, קייטנות או פעילות בגני ילדים. בנוסף, אסורה התקהלות מעל 300 איש בשטח פתוח או סגור.

בכל היישובים הנמצאים בטווח שבין 80-40 ק"מ, הכוללים את המרחבים: נגב, שפלה, בית שמש, שומרון, יהודה, דן, ירושלים, שרון, עמק חפר והבקעה – חל איסור לקיים התקהלות של מעל אלף איש בשטח פתוח. ד"ר סופר הסביר כי השינוי בהנחיות נובע מהערכת מצב שהתקיימה הלילה בפיקוד העורף.

(עדכון ראשון: 8:12)

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanirya1234@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully