וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: מנהרת טרור התפוצצה הלילה ברצועה

בפיצוץ נהרגו 7 פעילי חמאס שפעלו במנהרה בדרום הרצועה. גורם ביטחוני אמר כי שתי חטיבות חי"ר מוכנות לפעולה וכי 1,500 חיילי מילואים גויסו. הוחמרו הנחיות פיקוד העורף בדרום

צילום: שי מכלוף, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

מנהרת טרור התפוצצה הלילה בדרום רצועת עזה - כך הותר לפרסום הערב (שני). בפיצוץ נהרגו שבעה פעילי חמאס. מדובר במנהרה גדולה שבימים האחרונים פעל צה"ל לאיתורה. על פי החשד, היא הכילה חומרי נפץ במטרה לפגוע ביעדים צבאיים.

במקביל, גורם ביטחוני בכיר אמר הערב כי צה"ל נערך להסלמה בגזרה הדרומית. לדבריו, שתי חטיבת חי"ר מוכנות להתקפה בעזה. כמו כן, גויסו 1,500 חיילי מילואים למשמר הגבול, פיקוד העורף וחיילי מנהלה. ראשי רשויות בעוטף עזה זומנו לפגישה דחופה הערב באוגדת עזה עם אלוף פיקוד הדרום.

נוכח ההסלמה הביטחונית, החמיר פיקוד העורף את ההנחיות לתושבים הגרים במרחק של עד 40 קילומטר מרצועת עזה. על פי מסביר פיקוד העורף, אלוף-משנה (במיל') ד"ר חיליק סופר, חל איסור על התקהלויות של 500 איש ומעלה במרחב עוטף עזה. תותר פעילות של קייטנות קיץ לילדים המאפשרות הגעה למרחב מוגן בתוך 15 שניות בעוטף עזה ובתוך דקה בבאר שבע וסביבתה.

מטוסי חיל האוויר תוקפים בעזה, 7 ביולי 2014. דובר צה"ל
התקיפה בדרום הרצועה, הלילה/דובר צה"ל

אחרי בוקר שכלל שיגורים לעבר באר שבע, ויירוט מעל נתיבות, נמשך בשעות אחר הצהריים הירי המסיבי לעבר יישובי הדרום ועוטף עזה. מאז השעה 14:00 אזעקה רודפת אזעקה, ונספרו יותר מ-20 נפילות בשטחים פתוחים. מטח אחד כלל חמש רקטות, ואחר עוד ארבע. בכל המקרים לא היו נפגעים בנפש, אולם רקטה אחת פגעה בלול באחד היישובים באשכול.

במקביל, תקף חיל האוויר באזור ג'באליה שבצפון רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי יעד התקיפה היה שלושה משגרים מוטמנים, שבהם נעשה שימוש לירי על ישראל. בנוסף, הותקפה מנהרת טרור בדרום הרצועה. לדברי משרד הבריאות ברצועה, בתקיפה נפצע ילד בן ארבע. "צה"ל ימשיך לפעול בנחישות וככל שיידרש עד להשבת השקט ושגרת החיים התקינה", נמסר מדובר צה"ל. מאז חצות שוגרו כ-50 רקטות ופצצות מרגמה, וכ-200 בחודש האחרון.

עוד בנושא
התנאים של חמאס לרגיעה: שחרור עצירי שליט
דיווח שקרי בווטסאפ על גיוס מילואים ומבצע צבאי
7 פעילי חמאס נהרגו בתקיפות צה"ל בעזה

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
עשן מיתמר מאזור רפיח אחרי תקיפה צה"ל ברצועת עזה. AP
הותקפו משגרים שהוטמנו בקרקע/AP

בה בעת כונס הקבינט המדיני-ביטחוני בירושלים על מנת לדון בהתפתחויות הביטחוניות האחרונות. במהלך הדיון יידרשו השרים לתגובת ישראל לירי הרקטות המתמשך מרצועת עזה, כמו גם להפגנות האלימות של ערביי ישראל.

ברצועה ממשיכים להיערך לתקיפה ישראלית רחבה יותר. ארגון חמאס הכריז היום כי כל הארגונים הפלסטינים ברצועה בכוננות לקראת התקפה של צה"ל. "הדם יענה בדם. מי שמצית אש ייכווה ממנה", נכתב בהודעה שפורסמה באתר הארגון. כמו כן, חמאס האשים את ישראל שהיא ממשיכה לתקוף על אף שהודיעה על כוונתה להגיע לרגיעה. "אל תטעו - לא נאפשר לפשעים של ישראל לעבור ללא תגובה", הבטיח בארגון בהודעה.

(עדכון ראשון: 16:23)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
פגיעה של רקטה בלול במועצת אשכול, היום/מערכת וואלה, צילום מסך
הפרות סדר בנירים. יולי 2014. שי מכלוף
פגיעת אחת הרקטות הבוקר בנירים/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully