וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמועה שקרית בווטסאפ: "שוק טירה הוכרז כשטח צבאי"

7.7.2014 / 14:10

בהודעה שהופצה נכתב שהמשטרה סגרה את האזור מחשש לניסיונות פיגוע, ומבקשת שלא להגיע לשם. מרחב השרון: "אגדה אורבנית". נפוצו גם שמועות על ניסיונות חטיפה ועל גיוס מילואים

חנויות בטירה. פאנט, אתר רשמי
יעד פופולרי בקרבי התושבים היהודים באזור השרון. טירה/אתר רשמי, פאנט

החל משעות הבוקר (שני) מופצת הודעה בווטסאפ שלפיה המשטרה מבקשת מהתושבים לא להגיע לאזור שוק טירה ביום שבת מטעמים ביטחוניים. על פי ההודעה, השוק הוגדר כשטח צבאי סגור מחשש להטמנת מטענים, חטיפה או רצח של אזרחים יהודים. דוברות מרחב השרון דחתה את לשון ההודעה. כמו כן, נפוצו שמועות נוספות על ניסיונות לחטיפת ילדים בכמה מוקדים ברחבי הארץ ועל גיוס של 4,000 חיילי מילואים. אף אחת מהשמועות לא אומתה.

בהודעה בווטסאפ, שהופצה בעיקר בקרב תושבי השרון, נכתב: "הודעה שהתקבלה עכשיו - משטרת ישראל מבקשת בכל לשון של בקשה מאזרחי ישראל שלא להגיע בשבת לשוק בעיר טירה שבשרון ואזור השוק מוגדר כשטח צבאי סגור". זאת, נכתב, "בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל הלילה במשטרה על כוונת הטמנת מטענים, חטיפה או רציחה של אזרחים יהודים באזור המשולש. נא להעביר לכולם".

עוד בוואלה! חדשות:
צפו בראש המועצה שיצא עם M-16 למתפרעים: "לא פראיירים"
מחשש לנקמה: משפחות החשודים ברצח הנער דורשות אבטחה
שלושה מהחשודים ברצח אבו חדיר שחזרו את המעשה

שוק טירה מושך אליו מדי סוף שבוע אלפי ישראלים, רובם יהודים תושבי אזור השרון והמרכז אשר מגיעים למקום כדי לערוך קניות לשבת. עם תחילת המהומות באזור המשולש ביום שישי האחרון, החליטה המשטרה לסגור את השוק, אך לדברי בכירים האזור מעולם לא הוגדר כשטח צבאי סגור ולא התקבל מידע מודיעני על יעדי טרור.

מדוברות מרחב השרון נמסר בתגובה: "הגיעו אלינו מספר פניות לעניין ההודעה המופצת ברשתות הטלפונים הסלולריים. לגופו של עניין, מדובר באגדה אורבנית, אשר כפי הנראה מטרתה לזרוע בהלה באופן ציני המנצל את המצב הרגיל. לא הייתה ולא נבראה הודעה שכזאת. אנחנו עונים בשקיפות ולמען שלום וביטחון הציבור".

מדוברות המשטרה נמסר כי במידה ואכן תבקש להתריע בפניכם על סכנה כזו או אחרת, "נדאג לעדכן אתכם באופן רשמי בעמוד הפייסבוק שלנו ובאמצעי התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully