וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש במשולש: "יחסים טובים אפשר להרוס במחי יד"

6.7.2014 / 21:29

יחסי היישובים היהודים והערביים, החיים זה לצד זה בשלום ובשיתוף פעולה, התערערו בעקבות המהומות בסוף השבוע האחרון. "פתאום זה בא בבום כזה שלא האמנו, דווקא קלנסווה?"

התפרעויות בקלנסאווה שבמשולש עקב רצח הנער הערבי מוחמד אבו חדיר. 5 ביולי 2014. ניב אהרונסון
"צעירים תלשו תמרור והציתו שיח בכניסה ליישוב". הנזק אחרי המהומות בקלנסווה/ניב אהרונסון

אחרי סוף שבוע בוער באזור המשולש, מנסים לחזור בטייבה, בקלנסווה ובטירה לשגרה. האזור אמנם נרגע, אך ספק אם האמון ומרקם החיים שנבנה במשך השנים בין הצדדים ישוב לקדמותו בקרוב. "בשעות הערב המאוחרות, היישוב התגונן מהמולה שנוצרה ביישוב הסמוך טייבה. צעירים מקלנסווה הגיעו לפה בלילה והתגודדו לפני שער המושב", סיפר ינון מהמושב שער אפרים הסמוך. "מספר חבר'ה צעירים הגיעו, תלשו תמרור והציתו שיח בכניסה ליישוב. היה גם ניסיון להצית עשביה בסוללה מסוימת. מעבר לכך, רגוע לחלוטין".

רצח הנער הערבי בירושלים - סיקור מיוחד
המהומות נמשכות: מאות הפגינו בטמרה ובנצרת
בשל החשד לרצח הנער בירושלים: מהומות במזרח העיר
בקבוקי תבערה, אבנים ושוטרים פצועים: יום מהומות ברחבי הארץ


על היחסים בין התושבים בשער אפרים לתושבי טייבה וקלנסווה אמר ינון שיש שכנות טובה. "יש שכנים ותיקים שהיו מגיעים לאורך השנים אל הישובים שלנו. מה שקרה פה צורם לאנשים, ומפריע להם במיוחד הרעיון שבו תושבי מדינת ישראל, אזרחים, לוקחים את החוק לידיים וחוסמים צירים ראשיים שהם משפיעים פה על כל האזור", סיפר. "עם זאת, התושבים מנסים לא להתלהם ולשמור על אווירה מסוימת, שתשמר את מערכת היחסים, כי זה דבר שנבנה לאורך שנים רבות. לנו חשוב לשמר את המצב הזה. אנחנו קוראים לפרנסי היישוב הערביים לגלות מנהיגות ולפנות לתושבים הצעירים שמלבים ויוצרים את ההמולה, להרגיע את הרוחות, כי מרקם כזה של יחסים שנבנה לאורך שנים - אפשר להרוס אותו במחי יד".

התפרעויות בקלנסאווה שבמשולש עקב רצח הנער הערבי מוחמד אבו חדיר. 5 ביולי 2014. ניב אהרונסון
עשו "פוגרום". הכניסה לשער אפרים, בסוף השבוע האחרון/ניב אהרונסון

חיים חדד, תושב שער אפרים, סיפר כי ההפגנות החלו ביום שבת ונמשכו עד השעות הקטנות של הלילה. "היינו סגורים, לא יכולנו לצאת. הגישה לכיוון קלנסווה כביש 444 נסגר, לצומת שער אפרים עשו נזק, שברו את התמרורים, זרקו אבנים - עשו 'פורגרום' מה שנקרא. משמר הגבול לא נתנו לנו לצאת בגלל המהומה". חדד הופתע מההתפרעויות האחרונות, שלדבריו לא ראה שכמותם זה 15 שנה. "תושבי קלנסווה הם אנשים טובים. הבנתי שהחבר'ה הצעירים הם שעושים את כל הבלגן", הוסיף. לדבריו, המצב עוד לא טוב ומרקם היחסים נפגע קצת. "אני מכיר שם הרבה תושבים ואנשים מבוגרים. הם אנשים טובים שלא אוהבים את הבלאגן הזה. פתאום זה בא בבום כזה שלא האמנו, דווקא קלנסווה?", שאל.

יורי, בעל מכולת בשער אפרים, הוסיף כי הוא לא מתכנן לשוב לקלנסווה, למרות ששירותי הבנק והדואר הסמוכים למושב נמצאים שם. "הם מפסידים. אנחנו לא נבוא לשם. אני לא רוצה לקחת סיכון ולבוא לשם. אני לא יודע מתי אחזור, ומקווה שזה יסתדר בתוך חודש-חודשיים. גם הם לא באים לפה עכשיו, לא ראינו אותם היום", אמר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מפגינים השליכו זיקוקים לעבר כוחות הביטחון בטייבה, יולי 2014. עומר רביע, אתר בוקראנט,
מנסים להתאושש. המהומות בטייבה/עומר רביע, אתר בוקראנט

גם בצד השני מנסים להתאושש מאירוע סוף השבוע האחרון ומנזקי המהומות שנמצאים בכל פינה. "היה הרבה בלגן, הרבה אבנים, הרבה חיילים", סיפר סיפר יאסין טרוואד, בעל בית קפה בטייבה. "אתם יכולים להריח את החומרים שהם שפכו על האנשים עד עכשיו. אפילו בפנים, בבית הקפה אי אפשר כבר לשבת", הוסיף. לדבריו, עד היום היו יחסים הדדים קרובים. "אנחנו הולכים אליהם, הם באים אלינו, עובדים ביחד, קונים אצלנו, קונים אצלם. עכשיו, אחרי המהומות, בטח יהיה הרבה בלגן", אמר. טרוואד הביע חשש מעתיד היחסים עם שכניהם ואמר כי "מחכים עד שיעבור זעם. זה מפריע לכל האנשים ולפרנסה. עכשיו קשה לנו ללכת אליהם, הם מסתכלים עליי בעין לא טובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully