וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקרב על העיר": הסופרים בת"א נפתחו, חרף הדוחות

6.7.2014 / 2:00

על אף החלטת שר הפנים, הרשתות הגדולות פתחו את שעריהן ונאלצו להתמודד עם דוחות הפקחים ואיומי הסגירה. העירייה: "מצד אחד נגיש תביעות נגד מי שיפתח, מצד שני נערער לבג"ץ"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד

שר הפנים, גדעון סער, אמנם החליט לפסול את חוק המרכולים בתל אביב, שאפשר למכולות ולסופרים לפתוח את שעריהם בשבת, אך הרשתות הגדולות בעיר: am:pm, "סופר יודה" ו"טיב טעם" עבדו אתמול (שבת) כרגיל. עם זאת, רוב הפיצוציות הקטנות נותרו סגורות משום שידעו כי לא יוכלו לעמוד בעול הקנסות.

עיריית תל אביב לא העלימה עין מהפרת החוק, ופקחיה נאלצו לחלק קנס בסך 730 שקלים לסופרים ומכולות שנפתחו כרגיל, תוך שהם מחלקים אזהרות כתובות למנהליהם על סגירה בהתאם לצו בית משפט.

עוד בנושא חוק המרכולים:
רגע האמת: המרכולים שיישארו פתוחים השבת בתל אביב
חוק המרכולים: עיריית תל אביב חילקה התראות לעסקים
משרד הפנים מזהיר: עסקים שייפתחו בשבת - ייסגרו
חולדאי: ניאבק בסגירת המרכולים בשבת, נפנה לבג"ץ
סער: פתיחת חנויות בת"א בשבת - רק במתחמי בילוי

למרות החלטת שר הפנים גדעון סער, רשתות הסופרים הגדולות בתל אביב פתחו את הסניפים בשבת והתמודדו עם הקנסות. יולי, 2014. מיטל להבי,
פקחי העירייה חילקו דוחות בסך 730 ש"ח והתראות סגירה. סניף "סופר יודה" בתל אביב/מיטל להבי

"המצב הזה בלתי נסבל. זה לא קרב של רשת מסחרית כזו או אחרת, זה הקרב על הצביון של העיר הזאת", אמר קובי כהן, מנהל רשת הסופרים "סופר יודה". "אנחנו בחרנו בשבת הזאת למחות נגד האפשרות לסגור את תל אביב כעיר שוקקת וליברלית, והחלטנו לפתוח את הסניפים כרגיל. הגיעו פקחים ונתנו לנו את הדוחות לפי מסורת עתיקת יומין שהיינו רגילים אליה. הפעם אנחנו מאוימים גם בסגירה מנהלית וזה אומר שנפל הפור - אם נמשיך להיות פתוחים לא רק שנחטוף דוחות אלא נצטרך להתמודד עם צו סגירה של בית משפט".

כהן תקף אישית את השר גדעון סער, וטען כי הוא "החליט שהוא יודע מה המידתיות הדתית שתושבי העיר רוצים. לדעתי ההחלטה שלו שגויה, קשה ולא נתפסת. אני מניח שהציבור התל אביבי הוא זה שיאמר את דברו כדי לבטל את ההחלטה המגוחכת הזאת, אם בהפגנות ואם בעתירות לבג"ץ".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"מחזה עצוב"

סגנית ראש העיר, מיטל להבי, הסתובבה היום עם הפקחים ברחבי תל אביב. "מדובר במחזה עצוב", אמרה להבי. "בעלי עסקים זוכים לתמיכה מאוד גדולה מהקונים, שרואים בפתיחת החנויות שירות חיוני מכיוון שהקניות בתל אביב הן קטנות ולפי צורך ליום ולא לשם מילוי מזווה. מצד אחד, נגיש תביעות משפטיות נגד מי שישאיר את המקום פתוח בשבת, ומצד שני אנחנו מתכוונים להגיש ערעור על החלטת שר הפנים לבג"ץ".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"למה לסגור? אנחנו לא גרים בבני ברק או בירושלים". סניף "סופר יודה" בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

תושבים רבים הגיעו אל סניפי הרשתות שנפתחו, והביעו את תמיכתם בבעליהם. שלום נחום, תושב תל אביב שהגיע אל סניף "סופר יודה" לערוך קניות, הודה: "חבל לי שהסופרים מקבלים קנסות אבל אני מעדיף שזה יישאר ככה כדי לאפשר לתושבים לעשות קניות גם בסוף השבוע. זה משהו מאוד טוב שהיה בתל אביב ומדינת ישראל מתחילה להרוס את זה".

עירית חדד, שהגיעה גם היא לסופר, הביעה את תמיכתה בהחלטת הרשתות להשאיר את הסניפים פתוחים. "חסרים לי הרבה דברים בבית ואני רגילה לעשות קניות בשבת, כי ביום שישי אני עובדת עד מאוחר ולא מספיקה. למה לפגוע בנו? אנחנו גרים בתל אביב, רגילים שהכול פתוח, אז למה לסגור? אנחנו לא גרים בבני ברק או בירושלים".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

(עדכון ראשון: 18:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully