וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער: פתיחת חנויות בת"א בשבת - רק במתחמי בילוי

29.6.2014 / 14:31

שר הפנים פסל את הסעיף בחוק העזר העירוני המתוקן המאפשר פתיחת מרכולים ברחובות ראשיים בעיר בשבתות ובחגים. "השמירה על צביון השבת היא עניין לאומי ראשון במעלה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר הפנים גדעון סער פסל היום (ראשון) סעיפים מרכזיים בחוק העזר של עיריית תל אביב-יפו הנוגעים לפעילות בתי עסק בשבת. השר אישר את פתיחתן של חנויות מתחמים מסחריים מסוימים, ובהם בנמל תל אביב, בנמל יפו, ב"מתחם התחנה" בנווה צדק וב"חנויות הנוחות" הצמודות לתחנות הדלק. כל שאר החנויות בעיר לא יורשו לפתוח בשבת.

עוד על חוק המרכולים:
הרב לאו לחולדאי: אל תמכור השבת תמורת נזיד עדשים
סגירת מרכולים בתל אביב: כיצד נוהגות שאר הערים?
העליון: לפעול לסגירת AM:PM ו"טיב טעם" בשבת

לפני כשלושה חודשים אישרה המועצה העירונית של תל אביב את התיקון לחוק העזר העירוני המאפשר למעשה לפתוח מרכולים, מכולות וחנויות בעיר גם במהלך השבת. התיקון נדרש לאחר הוראת בג"ץ לעירייה, שלפיה עליה לשפר את אכיפת חוק העזר שאסר על פתיחת עסקים שכאלה בשבת ובחג.

"החוק המוצע עלול להוות צעד במדרון חלקלק"

החוק הגדיר רשימה של הרחובות הראשיים בעיר שבהם תותר פעילותם של מספר מוגבל של מרכולים וקיוסקים בשבתות ובחגים, באישור המוגבל לחמש שנים. נוסף על הרחובות הראשיים, נקבעו בחוק גם שלושה אזורי פנאי ותיירות ברחבי העיר – נמל תל אביב ומגרשי התערוכה הישנים, "מתחם התחנה" בדרום העיר ונמל יפו, שבהם תותר פעילותן של חנויות נוספות.

בהחלטתו היום קבע סער כי החוק המתוקן פוגע בצורה לא מידתית בערך השבת כיום המנוחה הכללי במדינת ישראל וחורג מן הכלל בדבר איסור מסחר בשבת בצורה בלתי סבירה. "השמירה על צביון השבת אינה עניין דתי בלבד, אלא לא פחות מכך עניין תרבותי, לאומי וחברתי ראשון במעלה, אשר יש חשיבות עליונה בשימורו", נכתב בהחלטה. "אישור חוק העזר המוצע עלול להוות צעד משמעותי במדרון חלקלק שבעקבותיו ילכו גם רשויות נוספות, שבסופו נראה כי אופי המסחר ביום השבת לא יהיה שונה מהותית מכל יום אחר במהלך השבוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully