וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הפנים מזהיר: עסקים שייפתחו בשבת - ייסגרו

30.6.2014 / 16:45

יממה לאחר החלטתו של גדעון סער, גורמים במשרד הבהירו כי עיריית תל אביב תצטרך להוציא צווי סגירה למי שיפעל בניגוד לחוק. סגן ראש העיר: "לא נשלים עם ההחלטה בלי להיאבק בה"

קמפיין "יצאתי לסופר" נגד סגירת חנויות בתל אביב בשבת. פייסבוק, צילום מסך
גולשים לסער: "אל תהפוך אותנו למדינת דת". קמפיין "יצאתי לסופר"/צילום מסך, פייסבוק

יממה לאחר החלטת שר הפנים, גדעון סער, שלא לאפשר פתיחת מרכולים בשבתות בתל אביב, למעט במרכזי בילוי, מבהירים במשרד כי המשמעות היא כי הדבר יוביל להחמרה באכיפה על בעלי העסקים. לטענת אנשי משרד הפנים, בהתאם להחלטת בית המשפט העליון, קנסות בלבד לא יספיקו, והעירייה תחויב להוציא צווי סגירה לעסקים שייפתחו בשבת חרף האיסור. בינתיים, בעיריית תל אביב-יפו מנסים לגבש את האסטרטגיה שתביא לביטול החלטתו של סער.

רבים מתושבי העיר הגיבו היום (שני) בזעם על הצעד שעליו הודיע שר הפנים, ופרסמו תגובות חריפות בנושא בפייסבוק. "באיזה קטע גדעון סער מחליט החלטה כזאת? תרדו לי מהעיר בבקשה ותנו לי לקנות את הטרופית שלי בשבת בשקט", כתב אחד הגולשים. "אדוני השר גדעון סער, רק רציתי להזכיר לך שאיראן זה לא כאן. ואני לא מעוניין שתהפוך אותנו למדינת דת", כתב גולש אחר. מעבר לתגובות הרבות, החלו כמה גולשים בקמפיין בפייסבוק תחת הכותרת "יצאתי לסופר", שבו מעלים הגולשים את תמונותיהם "בעידן שלאחר הכפייה הדתית" עם כיסוי ראש ומוצר מהסופר בידם.

עוד בוואלה! חדשות:
מחדל הטיפול בדיווח החטיפה: שורת הדחות במשטרה
גורם ביטחוני: בשעות הקרובות נדע אם פני חמאס להסלמה
OECD: מחסור חמור במיטות אשפוז ובאחיות בישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא פוסל אופציה של הפגנה בהמשך". זמיר/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא רק התושבים נאבקים נגד ההחלטה. גם בעירייה לא מרוצים ממנה, בלשון המעטה, ובוחנים את הצעדים להמשך. "אני לא פוסל הבעת התנגדות להחלטה, גם אם היא דרך הפגנה. העירייה לא גוף שעוסק בהפגנות, אבל אני ברמה האישית ממש לא פוסל אופציה כזו בהמשך", הבהיר סגן ראש העיר, אסף זמיר. "כרגע אנחנו בוחנים אופציה להגיש בג"ץ.

"כך או כך, אנחנו לא מתכוונים להשלים עם ההחלטה של שר הפנים מבלי לנסות ולהיאבק בה", הוסיף זמיר. "העובדה שגם ברחובות ראשיים נבחרים לא תותר פתיחה של חנויות היא חלק מרכזי במאבק. אם היו מאשרים לנו פתיחה של חנויות במקומות מרכזיים ברחבי העיר לא היינו מביעים התנגדות, אבל כרגע זו לא המציאות". למרות הזעם הרב, הודה זמיר כי "בסוף מי שיחייב לאכוף את האיסור הזה זו עיריית תל אביב-יפו, ואם לא תהיה לנו ברירה, ניאלץ לעשות זאת".

גם מיקי גיצין, חבר מועצת העיר ומנכ"ל תנועת "ישראל חופשית" הבהיר כי תל אביב "לא תשקוט לנוכח החלטתו של סער, ותפעל במספר מישורים כדי לשנות את ההחלטה ולהשאיר את המצב הקיים אליו רגילים תושבי העיר".

לדבריו, "השר טען כי לא קבענו קריטריונים ברורים לחוק המרכולים, אמירה שהיא לא נכונה, אך במידה ואכן לא תהיה ברירה, אנחנו נקבע קריטריונים מסוימים של מספר מכולות באזורים מסוימים או פתיחה מדורגת שלהם". גיצין ביקש להדגיש כי "לא נעשה שום דבר שהוא עבירה, ואם בסופו של יום נידרש, נעשה הכול כדי לאכוף את החוק".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully