וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני: בשעות הקרובות נדע אם פני חמאס להסלמה

30.6.2014 / 13:44

הגורם התייחס לכוונות ארגון הטרור ברצועת עזה לאחר מטח הרקטות הבוקר והלילה לעבר היישובים בדרום. לדבריו, אם ישוגרו בהמשך היום גם "טילי גראד זה אומר שפנינו להסלמה רחבה"

צילום: עומר מירון, שובל בובליל; עריכה: יאיר דניאל

גורם ביטחוני אמר היום (שני) בצהריים, לאחר מטח הרקטות בשעות הבוקר והלילה לעבר יישובי הדרום, כי אם ישוגרו בהמשך היום גם "טילי גראד זה אומר שפנינו להסלמה רחבה (מול חמאס – א"ב)". מוקדם יותר היום, העריכו גורמי ביטחון בישראל כי חמאס הוא שעומד מאחורי ירי הרקטות לעבר יישובי עוטף עזה. מדובר בפעם הראשונה שאנשי חמאס משגרים רקטות לעבר ישראל מאז סיום מבצע "עמוד ענן" בנובמבר 2012. עד כה נמנע חמאס מלקבל אחריות לשיגורים באופן רשמי.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס בפתח דיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת לאפשרות של הסלמה בדרום. "אני מבקש להבהיר: אם השקט שנוצר עקב מבצע 'עמוד ענן' יופר והירי יימשך, יש שתי אפשרויות - או שחמאס יפסיק אותו, או שאנחנו נפסיק אותו", אמר נתניהו, והבהיר: "לא נאפשר את המשך הירי".

הסלמה בדרום - כותרות נוספות:
15 רקטות התפוצצו במערב הנגב, נזק נגרם לשני בתים
לראשונה מעמוד ענן: "חמאס אחראי לשיגור הרקטות"
שתי רקטות יורטו בדרום, פעיל חמאס חוסל בעזה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחת הרקטות שהתפוצצה הבוקר במועצה האזורית שדות נגב/מערכת וואלה!, צילום מסך

15 רקטות נורו בסך הכול במהלך הלילה והבוקר. שתי רקטות התפוצצו במועצה האזורית שדות נגב. שני בתים במועצה נפגעו קלות מרסיסים של הרקטה, ושני בני אדם לקו בחרדה. מוקדם יותר התפוצצו עשר רקטות בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. הלילה נפלו שלוש רקטות נוספות בשטח המועצה.

הירי הבוקר בא ככל הנראה בתגובה לכך שצה"ל תקף אמש קבוצת חמושים באזור חאן יונס, ומהירי נהרג פעיל גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס. ירי התגובה של הארגון בא ככל הנראה להעביר מסר לישראל שלא לפגוע בפעילי הארגון. הירי הבוקר התמקד ביישובים הקרובים לגבול. רוב הרקטות נורו לשטחים פתוחים, ונראה כי הדבר נעשה במכוון.

בעקבות ההסלמה האחרונה אמר קצין בכיר בצה"ל כי נשקל המשך המדיניות כלפי עזה. "הירי הפך קבוע. אנחנו מבינים שיש בעיה בריסון הסוררים. מה זה סורר? כל מי שקורא תיגר על מדיניות רשמית". על ההרוג הלילה הוסיף הקצין הבכיר: "חמאס אומר שמדובר בפעיל שלו ואנחנו בודקים את זה. מי שחוסל הוא מי שהתכוון לבצע ירי".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully