וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מעמוד ענן: "חמאס אחראי לשיגור הרקטות"

בארגון טוענים שפעיל הזרוע הצבאית שלו נהרג בתקיפת צה"ל אמש. גורמי ביטחון בישראל אומרים שהשיגורים הבוקר היו מסר מחמאס לא לפגוע באנשיו. כפי הנראה הירי כוון לשטחים פתוחים

צילום: שובל בובליל, עריכה: יותם בן-דוד

גורמי ביטחון בישראל אומרים כי חמאס הוא שעומד מאחורי ירי הרקטות הבוקר (שני) לעבר יישובי עוטף עזה. מדובר בפעם הראשונה שאנשי חמאס משגרים רקטות לעבר ישראל מאז סיום מבצע "עמוד ענן" בנובמבר 2012. עד כה נמנע חמאס מלקבל אחריות לשיגורים באופן רשמי.

הירי היום בא ככל הנראה בתגובה לכך שצה"ל תקף אמש קבוצת חמושים באזור חאן יונס, ומהירי נהרג פעיל גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס. ירי התגובה של הארגון בא ככל הנראה להעביר מסר לישראל שלא לפגוע בפעילי הארגון. הירי הבוקר התמקד ביישובים הקרובים לגבול. רוב הרקטות נורו לשטחים פתוחים, ונראה כי הדבר נעשה במכוון.

עוד על ההסלמה בדרום:
ההסלמה בדרום: מרדף אחר תשומת הלב העולמית
עוד רקטה אותרה במפעל שנשרף בשדרות: "אחת למיליון"
בתגובה לרקטות: צה"ל תקף 12 יעדים ברצועת עזה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחת הרקטות שהתפוצצה הבוקר במועצה האזורית שדות נגב/מערכת וואלה!, צילום מסך

15 רקטות נורו בסך הכול במהלך הלילה והבוקר. שתי רקטות התפוצצו במועצה האזורית שדות נגב. שני בתים במועצה נפגעו קלות מרסיסים של הרקטה, ושני בני אדם לקו בחרדה. מוקדם יותר התפוצצו עשר רקטות בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. הלילה נפלו שלוש רקטות נוספות בשטח המועצה.

בעקבות ההסלמה האחרונה אמר קצין בכיר בצה"ל כי נשקל המשך המדיניות כלפי עזה. "הירי הפך קבוע. אנחנו מבינים שיש בעיה בריסון הסוררים. מה זה סורר? כל מי שקורא תיגר על מדיניות רשמית". על ההרוג הלילה הוסיף הקצין הבכיר: "חמאס אומר שמדובר בפעיל שלו ואנחנו בודקים את זה. מי שחוסל הוא מי שהתכוון לבצע ירי".

לפניות לכתבים:
אבי יששכרוף - aviissacharoff@walla.com
אמיר בוחבוט - amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully