וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לרקטות: צה"ל תקף 12 יעדים ברצועת עזה

29.6.2014 / 0:16

אחרי שחמש רקטות שוגרו לעבר ישראל, ואחת מהן גרמה לשריפה גדולה בשדרות, הפציצו כלי טיס של חיל האוויר בצפון רצועת עזה, במרכזה ובדרומה. "זוהו פגיעות מדויקות במטרות"

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

שעות אחדות לאחר ירי הרקטות לעבר יישובי הדרום אמש (שבת), צה"ל תקף 12 יעדים ברחבי רצועת עזה. שלושת הראשונים, שהותקפו בשעות הערב, הוגדרו כ"משגרי רקטות שהוטמנו במרכז הרצועה". תשעה יעדים נוספים הותקפו במהלך הלילה: "אתר לייצור אמצעי לחימה" בצפון הרצועה, "אתר לייצור אמצעי לחימה ומוקד פעילות טרור" במרכז הרצועה וכן "שלושה משגרים מוטמנים ושלושה מוקדי פעילות טרור בדרום הרצועה" - כך על פי הודעת דובר צה"ל.

בשני סבבי התקיפות זוהו "פגיעות מדויקות במטרות". "צה"ל ימשיך לפעול בנחישות וכלל שיידרש כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל", נמסר. "ארגון הטרור חמאס, על שלוחותיו, הוא הכתובת ועליו האחריות". על פי דיווחים פלסטיניים, שניים מהיעדים בדרום הרצועה היו רפיח וחאן יונס, שם ניזוקו בתי מגורים. לא ידוע על נפגעים בנפש.

עוד בנושא צבא וביטחון:
רקטה התפוצצה בשדרות, שני מפעלים עלו באש
חילץ לכודים מהשריפה בשדרות: "שמענו צעקות לעזרה"
הכלי שמבצע "סיכול ממוקד" עבור חיל ההנדסה. צפו

חמש רקטות שוגרו אתמול לעבר ישראל. רקטה אחת התפוצצה באזור התעשייה בשדרות. לאחר פגיעת הרקטה פרצה שריפה גדולה בשני מפעלים צמודים. עשרה צוותי כיבוי משדרות, אשקלון ובאר שבע השתלטו על האש לאחר שעה קלה ומנעו את התפשטותה למפעלים נוספים. שלושה בני אדם נפגעו באורח קל. ארבע רקטות נוספות נחתו בשטחים פתוחים במועצות האזוריות חוף אשקלון, שער הנגב, שדות נגב ובאזור שדרות.

ארגון ועדות ההתנגדות העממית קיבל אחריות על ירי הרקטות. בהודעה שפרסמה הזרוע הצבאית של הארגון "חטיבות נאסר סלאח א-דין", נאמר כי השיגור בוצע בתגובה לחיסולם של שנים מבכירי הארגון, אוסאמה מערוף ומוחמד אל-פסיח, על ידי ישראל שלשום ברצועה.

צוותי כיבוי פועלים לכיבוי השריפה במפעל בשדרות. דייב בוימוביץ'
השריפה בשדרות בעקבות התפוצצות רקטה, אמש/דייב בוימוביץ'

לאחר נפילת הרקטות, שוחח שר הביטחון משה (בוגי) יעלון עם ראש העיר שדרות אלון דוידי. "אנו פועלים להשבת השקט לדרום הארץ", אמר שר הביטחון. "לא נסבול את הניסיונות של ארגוני הטרור ברצועת עזה לשבש את שגרת חיי תושבי הדרום, וכפי שפעלנו בימים האחרונים, נוסיף ונפעל ביד קשה ותקיפה כנגד גורמי הטרור שיורים לעבר ישראל, ונכה בהם מכה כואבת".

לדבריו, "גם בשעות אלו פועלים צה"ל וכוחות הביטחון, והם ימשיכו לרדוף ולהניח את היד על גורמי הטרור אשר מנסים לפגוע בנו". יעלון שיבח את ראשי הערים והמועצות בדרום שלדבריו "מגלים מנהיגות ואחריות במצבים שכאלו, וביחד עם התושבים, שלצערנו הם למודי ניסיון באירועים מסוג זה ומגלים אף הם אחריות ועמידה איתנה - אתם מאפשרים לנו לפעול באופן מיטבי כדי להשיב את השקט לאזור".

אתמול בלילה תקף כוח צה"ל ארבעה יעדים בעזה בעקבות רקטות שנורו שלשום. היעדים שהותקפו הם שני מוקדי טרור, אתר לייצור אמצעי לחימה במרכז הרצועה ואתר לאחסון אמצעי לחימה בדרום הרצועה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו פגיעות מדויקות במטרה.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט - amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 22:51)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רקטה פגעה במפעל שהתלקח באזור התעשייה שדרות. שי מכלוף
השריפה בשדרות, אמש/שי מכלוף
רקטה פגעה במפעל שהתלקח באזור התעשייה שדרות. שי מכלוף
רקטה פגעה במפעל שהתלקח באזור התעשייה שדרות/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully