וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילץ לכודים מהשריפה בשדרות: "שמענו צעקות לעזרה"

29.6.2014 / 0:24

עמרי, תושב העיר, שיחק עם חבריו כדורגל בקרבת אזור התעשייה בזמן שרקטה התפוצצה במקום. הם מיהרו לסייע לנפגעים במפעלים הבוערים: "שטפנו אותם במים וכיסינו את הפנים שלהם"

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

תושבי שדרות אמנם רגילים לתהודת התפוצצות הרקטות, אך שריפה כמו שפרצה אמש (שבת) באזור התעשייה בעיר בעקבות נפילת רקטה, הדהימה גם אותם. "שיחקנו כדורגל קרוב למקום ופתאום הייתה אזעקת צבע אדום", תיאר עומרי, תושב העיר. "ראינו את הרקטה באוויר. היא נפלה על המפעל. היה פיצוץ עז של אש".

עוד חדשות מהארץ:
רקטה התפוצצה בשדרות, שריפה גדולה בשני מפעלים
עצור הוחזק 13 שעות בניידת משטרה: "שערורייה"
לוהט מתמיד: ככל הנראה שיא חדש ברמות החום באילת

לדבריו, הוא ושלושת חבריו רצו מיד לכיוון הנפילה. "הגענו למפעל", שיחזר. "הבחנו בסודני שצעק לעזרה. עלינו מהחלק האחורי וראינו שלושה שחילצנו אותם מהמקום. הם רק נפגעו מעשן. את הרביעי לא ראינו בהתחלה, אבל שמענו צעקה. לקחנו את החולצות שלנו והורדנו אותם. שטפנו אותם במים וכיסינו את הפנים שלהם. נכנסנו למפעל ולא הצלחנו להגיע אל הרביעי. ניסינו דרך הכניסה הצדדית, אבל לא הצלחנו. אחרי כמה דקות הוציאו אותו אנשי הכיבוי".

צוותי כיבוי פועלים לכיבוי השריפה במפעל בשדרות. דייב בוימוביץ'
השריפה בשדרות, אמש/דייב בוימוביץ'

האש פרצה בשני מפעלים באזור התעשייה בעקבות נפילת רקטה. עשרה צוותי כיבוי משדרות, אשקלון ובאר שבע השתלטו על האש לאחר שעה קלה ומנעו את התפשטותה למפעלים נוספים. חובשים ופראמדיקים של מגן דוד אדום העניקו טיפול לשלושה נפגעים בסך הכול: גבר כבן 50 שנפגע באורח קל בגפיים, גבר כבן 60 עם חבלות קלות בגוף וצעיר כבן 23 עם כוויות קלות בידיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
צוותי כיבוי פועלים לכיבוי השריפה במפעל בשדרות. דייב בוימוביץ'
כבאית באזור השריפה, אמש/דייב בוימוביץ'

ראש העיר שדרות אלון דוידי הגיע לזירת האירוע. "אנחנו פה עם גורמי הביטחון. שר הביטחון התקשר מיד ואמרתי לו שתושבי שדרות מוכנים לספוג כל עוד צה"ל פועל להחזיר את החטופים. טרור צריך לקבל מכות עד אשר ימצאו הטרוריסטים את עצמם מתחת לאדמה חיים או מתים", אמר.

לדבריו, "תושבי שדרות אינם נרתעים ממעשיהם הנפשעים והנפחדים של טרוריסטים, היורים טילים מעזה לעבר ריכוזי אוכלוסייה. אנו עומדים איתנים וזאת במטרה לתת גיבוי מלא לראש הממשלה, שר הביטחון וצה"ל לפעול בתקיפות על מנת להשיב את הבנים הביתה ואת הסדר על כנו".

הוא הבהיר כי הלימודים בעיר יתקיימו היום כסדרם. "אני קורא לכל תושבי שדרות והסביבה לא להיות שאננים", הוסיף. "חשוב להימצא ליד מרחב מוגן ולהישמע לכללי הבטיחות של הגורמים המוסמכים".

צוותי כיבוי פועלים לכיבוי השריפה במפעל בשדרות. דייב בוימוביץ'
אזור השריפה, אמש/דייב בוימוביץ'

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון שוחח עם ראש העיר דוידי. "אנו פועלים להשבת השקט לדרום הארץ", אמר. "לא נסבול את הניסיונות של ארגוני הטרור ברצועת עזה לשבש את שגרת חיי תושבי הדרום, וכפי שפעלנו בימים האחרונים, נוסיף ונפעל ביד קשה ותקיפה כנגד גורמי הטרור שיורים לעבר ישראל, ונכה בהם מכה כואבת".

לדבריו, "גם בשעות אלו פועלים צה"ל וכוחות הביטחון, והם ימשיכו לרדוף ולהניח את היד על גורמי הטרור אשר מנסים לפגוע בנו". הוא שיבח את ראשי הערים והמועצות בדרום אשר לדבריו "מגלים מנהיגות ואחריות במצבים שכאלו, וביחד עם התושבים, שלצערנו הם למודי ניסיון באירועים מסוג זה ומגלים אף הם אחריות ועמידה איתנה - אתם מאפשרים לנו לפעול באופן מיטבי כדי להשיב את השקט לאזור".

לפניות לכתב יניר יגנה - Yanirya1234@walla.co.il

(עדכון ראשון: 21:41)

רקטה פגעה במפעל שהתלקח באזור התעשייה שדרות. שי מכלוף
רקטה פגעה במפעל שהתלקח באזור התעשייה שדרות/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully