וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצור הוחזק 13 שעות בניידת משטרה: "שערורייה"

שלומי גבאי

28.6.2014 / 19:30

חשוד בהעסקת עובדים זרים בניגוד לחוק נתפס בתום מרדף משטרתי. הוא הוחזק ללא גישה לשירותים או למיטה. המשטרה ושב"ס מתנערים מאחריות, ואילו "בית המשפט רואה זאת בחומרה"

פתיחת תחנת שדות,אוגוסט 2012. שלומי גבאי
בית המשפט הורה למפקד תחנת שדות להעביר את תגובתו לאירועים החמורים תוך שבוע ימים/שלומי גבאי

ג', תושב כפר יונה בן 28, נסע ביום רביעי בכביש 4 סמוך לאבן יהודה, כשברכבו שני עובדים זרים ששוהים בישראל בניגוד לחוק. כשהשוטרים סימנו לו לעצור, ניסה ג' לפי החשד להימלט ברכבו כשהוא נוהג בצורה מסוכנת. לאחר מרדף משטרתי שכלל כמה ניידות ואף מסוק, נעצר החשוד והובא לתחנת שדות. מרגע הבאתו לתחנת המשטרה, סמוך לשעה 16:30, ועד להבאתו לדיון להארכת מעצר בבית משפט, בשעה 9:00 למחרת, החזיקה המשטרה, בניגוד לנהלים, את ג' בתוך ניידת ולא בתא מעצר מוסדר.

עוד בוואלה! חדשות
בתגובה לירי הרקטות: צה"ל תקף 4 יעדים ברצועה
ארה"ב מאשרת: מל"טים חמושים טסים בשמי עיראק
מבקשי המקלט: "נישן ביער עד שיכירו בנו כפליטים"

בחקירתו, הודה ג' בעבירות המיוחסות לו והביע חרטה על מעשיו. השוטרים העבירו אותו בין חדרי החקירות לניידת המשטרה, וסמוך לשעה 2:00 בלילה לקחו אותו לבית מעצר הדרים של רשות בתי הסוהר. מסיבות שאינן ברורות בשלב זה לא נקלט ג' בידי שב"ס. השוטרים החזירו אותו לתחנת שדות, שם הוחזק בניידת, עד לשעה 6:00, אז שוב נלקח לבית מעצר הדרים בניסיון של המשטרה להעבירו לשב"ס, אך ללא הצלחה. כך שהה העצור בניידת עד לתחילת הדיון בעניינו בבית משפט השלום בפתח תקווה בשעה 9:00 בבוקר.

בדיון בבית המשפט אמרה השופטת מרב גרינברג כי החזקתו של עצור בניידת, ללא שירותים, מיטה ובדיקה רפואית, היא "דבר אשר כבר בשלב זה בית המשפט רואה בחומרה רבה". בנוסף לכך, הורתה השופטת לתחנת המשטרה שדות להעביר את תגובתה לבית המשפט בעניין תוך כשבוע. מעצרו של החשוד הוארך בארבעה ימים בתנאי מעצר בית ובערבות.

ניסיון וואלה! חדשות לברר מה הביא למחדל הוליד חילופי האשמות בין המשטרה לשב"ס. במשטרה מסרו כי "בעקבות אילוצים שאינם קשורים למשטרה העצור הועבר לידי שב"ס בבית המשפט". משב"ס נמסר: "קליטת העצור התבצעה על פי הנהלים ובמועד שהתאפשר".

סנגורו של החשוד, עו"ד מירון רוזנטל, אמר בתגובה לאירוע: "מדובר בשערורייה של ממש של משטרת ישראל אשר שללה ממרשי זכויות בסיסיות של עצור, שהן בגדר זכויות אדם ואזרח. בית המשפט ראה זאת בחומרה ואנו נמתין לתגובת מפקד משטרת שדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully