וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקשי המקלט: "נישן ביער עד שיכירו בנו כפליטים"

28.6.2014 / 7:00

כ-700 מבקשי מקלט השוהים במתקן "חולות" שבנגב ויצאו לצעדת מחאה לעבר גבול מצרים מסרבים לשוב למתקן השהייה. "המקום הוא כלא, אתה לא חופשי ואין שירותי בריאות"

צילום: יותם רונן עריכה: מתן חדד

כ-700 מבקשי מקלט השוהים במתקן "חולות" שבנגב שיצאו אתמול (שישי) בצהריים לצעדת מחאה לעבר גבול מצרים מסרבים לשוב למתקן השהייה אף שהחוק מחייב אותם לעשות כן, והעבירו את הלילה ביער הסמוך ליישוב ניצנה. לדבריהם, הם יישארו במקום עד שיכירו בהם כפליטים. "אנחנו לא מתכוונים לחזור למתקן 'חולות'. המקום הוא כלא, אתה לא חופשי, אין שירותי בריאות, ואנחנו לא יכולים לחזור למתקן הזה", אמר תשומה נגה, אחד הצועדים.

מתקן "חולות", מוגדר מתקן שהייה פתוח, אך מבקשי המקלט נדרשים להתייצב שלוש פעמים ביום כדי לחתום ולאשר שהם נמצאים שם. "במשך השבועיים האחרונים החלטנו לא לצאת מהמתקן ולכן גם לא חתמנו. בדרך כלל אנחנו חותמים שלוש פעמים ביום אבל לא עשינו זאת. החלטנו גם היום וגם בעתיד לא לחתום עד שהאו"ם יכיר בנו כפליטים. אנחנו מתכוונים להישאר פה עד שיכירו בנו", הדגיש נגה.

עוד כותרות על מבקשי המקלט:
מהומה בחולות ביום הפליט: "מפגינים חסמו אוטובוס"
בג"ץ: החוק למניעת הסתננות - עדיין שנוי במחלוקת
הסודנים עזבו את דרום תל אביב, והפשיעה?

מאות מבקשי מקלט השתתפו בצעדת מחאה לגבול מצרים. יותם רונן
"מעדיפים לחזור למצרים". מבקשי המקלט בצעדת המחאה, אתמול/יותם רונן

לדברי הצועדים, מדובר בכלא לכל דבר ושבעצם שהייתם במקום זכויותיהם נפגעות. בעת שצעדו מבקשי המקלט ותומכיהם בצהריים, כוחות צה"ל עצרו אותם לפני שהגיעו לגדר המערכת בטענה שנשקפת סכנה לחייהם. במקום התפתח עימות קל, ובסופו העבירו החיילים את הצועדים אל היער הסמוך. במהלך הערב החלו להצטרף לאלה שהשתתפו בצעדה גם שוהים נוספים שיצאו מן המתקן. מלבד הצועדים מאפריקה הגיעו למקום גם כמה פעילים ישראלים שמתכננים לשהות עמם במקום.

"אנחנו מעדיפים לחזור למצרים ולא לשוב למתקן חולות. נישאר פה כמה זמן שנצטרך עד שיהיה לנו פתרון אמיתי לבעיה", אמר אחד הצועדים. אפרם טספה, בן 21 שהגיע לישראל מארתראה ב-2010, הוסיף: "הגעתי מירושלים כדי להשתתף איתם בצעדה. אין לנו זכויות וכולאים אותנו במתקן. הם החליטו ללכת למצרים, המטרה הייתה לעבור את הגדר ואז האו"ם יקבל אותנו כפליטים ולא כמסתננים. הצבא החליט לעצור אותנו בגלל חשש לחיינו כי עלולים להרוג אותנו, אבל חלק מאתנו מעדיפים למות ולא לחזור לחולות".

בעקבות הצעדה, פנה המשנה לראש עיריית תל אביב-יפו ויו"ר הליכוד בעיר, ארנון גלעדי, לשר הביטחון משה יעלון וביקש ממנו להורות לצה"ל לפתוח את הגבול בין ישראל למצרים ולאפשר למאות מבקשי המקלט, שהגיעו בעבר דרך מצרים ואזור סיני לישראל, לעשות את דרכם בחזרה לאפריקה. "המדיניות העיקשת שהנהיגה ממשלת ישראל, בהובלת שר הפנים גדעון סער, אל מול המסתננים בהחלט מוכיחה את עצמה. עם זאת, יש גם מקום לעודד את המסתננים ומהגרי העבודה שהציפו את ישראל בכלל ואת דרום תל אביב בפרט לעזוב את ישראל מיוזמתם", טען.

לפניות לכתב: Yanirya1234@walla.co.il

(עדכון ראשון: 22:23)

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מאות מבקשי מקלט השוהים במתקן צועדים בצעדת מחאה בגבול מצרים, יוני 2014. יותם רונן
מאות מבקשי מקלט השוהים במתקן צועדים בצעדת מחאה בגבול מצרים, יוני 2014/יותם רונן
מאות מבקשי מקלט השוהים במתקן צועדים בצעדת מחאה בגבול מצרים, יוני 2014. יותם רונן
מאות מבקשי מקלט השוהים במתקן צועדים בצעדת מחאה בגבול מצרים, יוני 2014/יותם רונן
מאות מבקשי מקלט השוהים במתקן צועדים בצעדת מחאה בגבול מצרים, יוני 2014. יותם רונן
מאות מבקשי מקלט השוהים במתקן צועדים בצעדת מחאה בגבול מצרים, יוני 2014/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully