וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מאשרת: מל"טים חמושים טסים בשמי עיראק

28.6.2014 / 2:32

משרד ההגנה האמריקני אישר את קיום הטיסות המיועדות לאסוף מידע מודיעני ולהגן על יועצי האבטחה בבגדאד. בוושינגטון שוקלים להפציץ את האיסלאמיסטים ומאיצים את משלוח הנשק לעיראק

כוחות הביטחון הכורדיים בסיור אחר המורדים הסונים של דאעש – מוסול, עיראק, 22 ביוני 2014. רויטרס
כוחות ביטחון כורדיים בסריקות אחר המורדים הסונים מדאעש, בעיר מוסול/רויטרס

משרד ההגנה האמריקני אישר כי מל"טים (מטוסים ללא טייס) אמריקניים חמושים החלו לטוס בשמי עיראק, במטרה לספק מידע מודיעני ולהבטיח את שלומם של היועצים ואנשי הצבא שארצות הברית שלחה באחרונה לבגדאד. עד כה דיווח הממשל האמריקני כי המל"טים אינם חמושים. עם זאת, הם אינם מיועדים לתקוף. "אנחנו ממשיכים בטיסות של מטוסים חמושים ולא חמושים, בהתאם לבקשת הממשלה העירקאית", אמר דובר משרד ההגנה האמריקני, ג'ון קירבי.

לדברי קירבי, מטוסים אלה חמושים למטרות הגנה בלבד. "חלק מהמל"טים חמושים כדי להגן על היועצים הצבאיים, שנמצאים מחוץ לכותלי השגרירות", אמר.

עיראק מתפוררת - כותרות אחרונות:
"המורדים בעיראק הוציאו להורג כ-160 בני ערובה"
מפלצת בחצר האחורית
איראן מתערבת במשבר בעיראק: שולחת מטוסים ונשק לצבא

המורדים הסונים מארגון דאעש (המדינה האיסלאמית בעיראק ובסוריה, ISIL) הוציאו להורג בין 160 ל-190 בני ערובה. מתוך אתר משמר זכויות האדם (HRW), צילום מסך
אנשי דאעש מוציאים להורד בני ערובה בתיכרית, החודש צילום: מתוך אתר משמר זכויות האדם, HRW)/צילום מסך, מתוך אתר משמר זכויות האדם (HRW)

ארצות הברית תגברה את הטיסות המאוישות והלא מאוישות שפעלו בשמי עיראק כדי לסייע לראש הממשלה המקומי, נורי אל-מאליכי, להדוף את כוחות המורדים הסונים מארגון דאעש ("המדינה האיסלאמית בעיראק ובלבנט"). מדי יום יוצאות כ-35-30 טיסות למטרות אלו.

החלטה זו מגיעה יותר משנתיים מאז החליט נשיא ארצות הברית ברק אובמה להסיג את החיילים האמריקניים מהמדינה. כמו כן, בנוסף לכוח האדם הנוסף שנשלח לעיראק והטיסות למטרות מודיעין, שוקלת ארצות הברית להשתמש במל"טים כדי להפיץ את האיסלאמיסטים, שכבשו באחרונה ערים לאורך הגבול עם ירדן וסוריה.

גורמים אמריקניים מסרו כי המעקב אחרי אנשי דאעש משתפר, אולם יתכן שיעברו שבועות עד שתתקבל מפת איומים מפורטת ולכן תקיפות אוויריות אינן דחופות לעת עתה. בתוך כך דווח כי ממשל אובמה עובד בימים אלו במטרה להאיץ את משלוח הנשק המיועד לעיראק הרשמית. הממשלה בבגדאד ביקשה 800 טילי אוויר-קרקע המיועדים לשימוש נגד כלי רכב משוריינים, בהם טנקים. זאת, בנוסף למשלוח הטילים מאותו הסוג שעתיד להגיע למדינה בשבועות הקרובים.

שלשום אמר ראש הממשלה העיראקי מאליכי בריאיון ל-BBC כי מטוסי קרב מסוג סוחוי שנרכשו מרוסיה יגיעו בימים הקרובים לעיראק, וישמשו ללחימה באנשי דאעש. לדבריו, מדינתו רכשה 36 מטוסי F16 מארצות הברית, אולם השניים הראשונים שבהם יגיעו רק בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully