וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע האמת: המרכולים שיישארו פתוחים השבת בתל אביב

4.7.2014 / 13:23

חרף החלטתו של שר הפנים סער, ברשתות הגדולות מתכוונים לעבוד כרגיל השבת: "זו המחאה שלנו". הקיוסקים חוששים לקחת סיכון: "רוב ההכנסות מגיעות מסוף השבוע, ההחלטה גומרת אותי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ימשיכו לפתוח בשבת: "זכותנו למחות". סניף סופר יודה בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוחים ופותחים: בעלי מרכולים וקיוסקים בתל אביב לא מתרגשים מההתראות שחילקה העירייה, שלפיהן היא תנקוט בהליכים לסגירתם אם יפעלו בשבת, בעקבות החלטת שר הפנים, גדעון סער, לא לאשר את התיקון לחוק העזר העירוני, שהיה אמור לאפשר את פתיחתם בשבת. "אנחנו נפתח כרגיל, נשים את מכתבי האיום בסגירה בצד ונמחה, כי יש לנו זכות מלאה למחות ואני יודע שיש אלפי לקוחות שמחכים שנעשה זאת למענם כפי שאנחנו משרתים אותם בכל שבת", אמר קובי כהן, מנכ"ל רשת "סופר יודה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עובדי AM:PM לא מתכוונים לסגור בשבת/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההתראות חולקו ל-311 בתי עסק ברחבי תל אביב, ובהם 186 קיוסקים ופיצוציות, 125 מינימרקטים וכן 37 סניפים של הרשתות הגדולות. באשר לסנקציות האפשריות שתנקוט עיריית תל אביב נגד העסקים, אמר כהן כי הוא מאמין שהיא תנהג באיפוק "ותחכה להחלטת בג"ץ שידון בעתירות שיוגשו במהלך השבוע הבא". "אני מצפה מהקהל התל אביבי לומר את דברו, אנחנו רוצים לדעת שהם באים ותומכים לקראת ההפגנה שתיערך בכיכר רבין בשבוע הבא". רשתות "טיב טעם" ו-"am:pm" מסרו כי גם סניפיהם יהיו פתוחים במהלך השבת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"אתה מצפה שהעיר ללא הפסקה תישאר כזאת"

עם זאת, מי שייאלצו לסגור את עסקיהם בשבת הם דווקא בעלי הקיוסקים והפיצוציות הקטנות, כיוון שאינם יכולים לעמוד בקנסות ובצווי סגירה מנהלתיים. "אני הולך לסגור את הקיוסק עד צאת השבת, כי להבדיל מהסופרים הגדולים אני לא יכול לעמוד בקנסות שהעירייה תטיל עליי, בגלל ההחלטה של השר סער. אתה מצפה שהעיר ללא הפסקה תישאר ללא הפסקה", סיפר חזי מועלם, בעליו של קיוסק ברחוב קינג ג'ורג'. "עד לפני חצי שנה הפקחים הגיעו אחת לחמישה שבועות, רשמו דוח - והייתי סופג את זה. אבל עכשיו קיבלתי מכתב התראה, זה סיכון שאני לא יכול לקחת. אני משלם שכירות בגובה 15 אלף שקלים על חנות של 30 מטרים, וסופי השבוע הם הימים הכי חזקים שלי, העירייה פשוט גומרת אותי", הוסיף.

"אנחנו נכנסים לתקופה שבה אנחנו נאלצים לאכוף חוק שעיריית תל אביב יפו בחרה במודע לבטל, וזאת בעקבות פסיקת בג"ץ והחלטת שר הפנים", אמר המשנה לראש עיריית תל אביב, אסף זמיר. "אני עדיין מקווה שנצליח בכלים שעומדים לרשותנו למנוע בשבועות הקרובים את ההחלטה הזאת".

מלשכת שר הפנים גדעון סער נמסר בתגובה: "אין שום הגבלה על היכולת לבלות ולמצות את סגנון החיים של העיר בשבת. ההחלטה מתייחסת רק למסחר והיא נבעה מפסיקת בית המשפט העליון. ההחלטה היא מאוזנת ומידתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully