וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק המרכולים: עיריית תל אביב חילקה התראות לעסקים

2.7.2014 / 12:15

בהתאם להחלטת שר הפנים סער לפסול את הסעיפים בחוק המאפשרים פתיחת בתי עסק ברחבי תל אביב בשבת, העירייה נקטה צעד ראשון באכיפה, וחילקה התראות לקראת סגירה ל-311 חנויות

AMPM. איריס דומאני
קיבלו התראות לקראת סגירה/איריס דומאני

שלושה ימים בלבד אחרי שהורה שר הפנים גדעון סער שלא לפתוח מרכולים וחנויות בתל אביב בשבת מלבד במתחמים מוגדרים, עיריית תל אביב-יפו חילקה הבוקר (רביעי) התראות לבתי עסק הפועלים בשבת לקראת סגירה. ההתראות חולקו ל-311 חנויות בסך הכול, ובהם 37 סניפים של הרשתות הגדולות – AM:PM, טיב טעם וסופר יודה.

"בעקבות הליכים משפטיים שננקטו נגד מדיניות האכיפה של עיריית תל אביב-יפו בנוגע לאיסור פתיחת עסקים בשבת, נדרשה העירייה על ידי בית המשפט העליון להפעיל אמצעי אכיפה נוספים על מתן קנסות, ובכלל זאת הגשת בקשות לבית המשפט למתן צווי איסור פתיחה נגד עסקים הפתוחים בימי שבת ובמועדי ישראל", נמסר מעירייה תל אביב. "לאור זאת, נאלצת העירייה לנקוט באופן מידי אמצעי אכיפה, ועל כן הגישה הבוקר בקשות לצווי איסור פתיחה בימי שבת ומועדי ישראל נגד עסקים שימשיכו לפעול בניגוד לחוק העזר".

עוד על חוק המרכולים:
משרד הפנים מזהיר: עסקים שייפתחו בשבת - ייסגרו
גילה אלמגור התנצלה שקראה לכפייה הדתית "סרטן"
חולדאי: ניאבק בסגירת המרכולים בשבת, נפנה לבג"ץ

גדעון סער בהתכנסות של הוועדה לבחירת שופטים. יולי 2013. יואב דודקביץ'
"אישור חוק העזר המוצע עלול להוות צעד משמעותי במדרון חלקלק ". גדעון סער/יואב דודקביץ'

בהחלטתו קבע סער כי החוק המתוקן פוגע בצורה לא מידתית בערך השבת כיום המנוחה הכללי במדינת ישראל וחורג מן הכלל בדבר איסור מסחר בשבת בצורה בלתי סבירה. "השמירה על צביון השבת אינה עניין דתי בלבד, אלא לא פחות מכך עניין תרבותי, לאומי וחברתי ראשון במעלה, אשר יש חשיבות עליונה בשימורו", נכתב בהחלטה. "אישור חוק העזר המוצע עלול להוות צעד משמעותי במדרון חלקלק שבעקבותיו ילכו גם רשויות נוספות, שבסופו נראה כי אופי המסחר ביום השבת לא יהיה שונה מהותית מכל יום אחר במהלך השבוע".

בעירייה כבר הביעו חוסר שביעות רצון מפסילת הסעיפים בחוק העזר העירוני. "אני לא פוסל הבעת התנגדות להחלטה, גם אם היא דרך הפגנה. העירייה לא גוף שעוסק בהפגנות, אבל אני, ברמה האישית, ממש לא פוסל אופציה כזו בהמשך", הבהיר סגן ראש העיר, אסף זמיר. "כרגע אנחנו בוחנים אופציה להגיש בג"ץ. "כך או כך, אנחנו לא מתכוונים להשלים עם ההחלטה של שר הפנים מבלי לנסות ולהיאבק בה"

גם מיקי גיצין, חבר מועצת העיר ומנכ"ל תנועת "ישראל חופשית", הבהיר כי תל אביב "לא תשקוט לנוכח החלטתו של סער, ותפעל בכמה מישורים כדי לשנות את ההחלטה ולהשאיר את המצב הקיים אליו רגילים תושבי העיר". לדבריו, "השר טען כי לא קבענו קריטריונים ברורים לחוק המרכולים, אמירה שהיא לא נכונה, אך אם אכן לא תהיה ברירה, אנחנו נקבע קריטריונים מסוימים של כמה מכולות באזורים מסוימים או פתיחה מדורגת שלהם".

לפניות לכתבת: danayark@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully