וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: עובד שירות הביון חשוד בריגול למען ארה"ב

5.7.2014 / 11:20

האיש נעצר בחשד שהעביר לגורם אמריקני פרטים על אודות ועדה החוקרת את הגילויים של אדוארד סנודן, בהם המעקב אחר הקנצלרית אנגלה מרקל. שגריר ארה"ב בברלין זומן לבירור

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל במסיבת עיתונאים עם נשיא ארה"ב ברק אובמה. ברלין, יוני 2013. רויטרס
"לא מדובר בסוכן בכיר". מרקל ואובמה לאחר פרסום פרשת ההאזנות באוקטובר 2013/רויטרס

עובד של שירות הביון הגרמני נעצר בחשד כי ריגל למען ארצות הברית - כך מסרו שני משפטנים המעורים בפרטי הפרשה. על פי הודעה של משרד התובע הפדרלי בגרמניה, העובד, בן 31, נעצר בחשד ששימש מרגל זר. הוא הודה כי העביר לגורם אמריקני פרטים על אודות הוועדה הפרלמנטרית המיוחדת שהוקמה במטרה לחקור את הגילויים של המדליף אדוארד סנודן.

עוד בוואלה! חדשות:
חשש במערב: אל-קאעדה מפתח פצצה "בלתי נראית"
ראש העיר טורונטו חזר מגמילה: "עישנתי כל סם אפשרי"
יממה לאחר מעצרו מאשים סרקוזי: מנסים להפיל אותי

פרשת הריגול לכאורה מסכנת את היחסים הדיפלומטיים הרגישים בין וושינגטון לברלין. זאת, לאחר שבאוקטובר האחרון פורסם כי ארה"ב צותתה לשיחות טלפון של אזרחי גרמניה ואף יירטה תכתובות דואר אלקטרוני, במסגרת תכנית המעקב שהפעילה הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) האמריקנית באירופה. גרמניה הייתה יעד מרכזי בתכנית המעקב, שכללה בין היתר את קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. הוועדה המיוחדת מונה תשעה חברים ופגישותיה חסויות. בין היתר, היא נועדה לפקח על פעילותיהן של סוכנויות הביון הגרמניות.

ממשרד החוץ הגרמני נמסר כי שגריר ארצות הברית בגרמניה זומן לפגישה בנושא, בדרישה לספק מענה הסבר מהיר. "לא מדובר בסוכן בכיר", אמר אחד מחברי הפרלמנט הגרמני שביקש להישאר אנונימי. "הוא לא היה בקשר ישיר עם חברי הוועדה המיוחדת". לדבריו, החשוד הוא שהציע את שירותיו לוושיגנטון.

דובר קנצלרית גרמניה, סטפן זייברט, מסר בתגובה כי "אנחנו לא מתייחסים לפרשיות ריגול בקלות ראש". הוא הוסיף כי מרקל וברק אובמה כמעט ולא שוחחו על ענייני חוץ במהלך שיחתם ביום חמישי האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully