וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש במערב: אל-קאעדה מפתח פצצה "בלתי נראית"

מתכנן הפצצות הראשי באל-קאעדה, העומד מאחורי מספר רב של ניסיונות להפלת מטוסים, משתף פעולה עם ארגון דעאש לייצור פצצה חדשה שתועלה על טיסות טראנס אטלנטיות

מטוס של אמריקן איירליינס. AP
חשש כי הפצצה החדשה תועלה לטיסה טראנס אטלנטית. שוטר בשדה תעופה אמריקני/AP

חשש מפני שיתוף פעולה בין מתכנן הפצצות הראשי של אל-קאעדה לארגון דאעש שבסוריה ועיראק הוא הסיבה לתגבור האבטחה בשדות התעופה באירופה ובטיסות הנכנסות לארה"ב – כך דיווח הבוקר (שישי) הגרדיאן הבריטי.

איברהים חסן אל אסירי, כימאי סעודי שהפך למתכנן פצצות נמצא כבר שנים במקם גבוה ברשימת המבוקשים ביותר של ארה"ב, לאחר שעל פי החשד עמד מאחורי ניסיונות רבים להפלת טיסות טראנס-אטלנטיות. החשש החדש מפניו במערב עלה לאחר שהגיע מידע מודיעיני שהוא משתף פעולה עם שתי קבוצות קיצוניות בסוריה ולדאעש, הארגון הסוני שבחודשים האחרונים כבש מספר ערים ברחבי עיראק וסוריה.

עוד על איום הטרור החדש
ארה”ב: התרעה ממוקדת על פיגוע באנטבה - עוד היום
חשש מפיגוע? תוגברה אבטחת הטיסות הנכנסות לארה”ב

על פי ההערכות, אסירי מתכנן פצצה "בלתי-נראית" ובמערב חוששים כי הוא יצליח להעלות אותה לטיסה טראנס אטלנטית בעזרת טרוריסטים המחזיקים בדרכונים אמריקנים או אירופאים. אסירי שרד מספר ניסיונות התנקשות בחייו בתימן. בחודש אפריל האחרון דווח כי הוא נהרג במתקפת מזל"טים, אך לאחרונה התברר שלא כך הדבר.

ברביעי האחרון הודיעה ארצות הברית כי היא תגביר את אמצעי אבטחה בשדות תעופה בחו"ל בהם יש טיסות ישירות למדינה. לא נמסר אילו שדות תעופה או מדינות יושפעו מהגברת האבטחה או מדוע הוחלט לעשות כן. משרד התחבורה הבריטי הודיע לאחר מכן כי גם בריטניה החליטה "לתגבר את האבטחה האווירית".

פחות מיממה לאחר מכן הזהירה ארה"ב מפני "איום ספציפי" על שדה התעופה באנטבה שבאוגנדה. השגרירות האמריקנית בבירה קמפלה אמרה שמשטרת אוגנדה הודיעה לה כי גורמי מודיעין מעריכים שקיים איום על שדה התעופה מגורם טרוריסטי לא ידוע. בהצהרה מטעם השגרירות נאמר כי האיום מכוון "ל-3 ביולי, בין השעות 18:00 עד 21:00" (שעון אוגנדה). עוד נמסר כי גורמים אינדיבידואליים "מתכננים להגיע דרך שדה התעופה וייתכן וירצו לשקול את תכניתם לאור המידע הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully