וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: התרעה ממוקדת על פיגוע באנטבה - עוד היום

השגרירות האמריקנית באוגנדה אמרה כי קיים מידע מודיעיני על פיגוע שצפוי להתרחש בשעות הערב בשדה התעופה של אנטבה. על פי ההערכות, מדובר במורדים סומלים הקשורים לאל-קאעדה

רחוב הומה אדם, קמפלה, אוגנדה. ShutterStock
קיים איום על שדה התעופה מגורם טרוריסטי לא ידוע. בירת אוגנדה, קמפלה/ShutterStock

ארה"ב מזהירה מפני "איום ספציפי" על שדה התעופה באנטבה שבאוגנדה עוד היום (חמישי). השגרירות האמריקנית בבירה קמפלה אמרה שמשטרת אוגנדה הודיעה לה כי גורמי מודיעין מעריכים שקיים איום על שדה התעופה מגורם טרוריסטי לא ידוע. בהצהרה מטעם השגרירות נאמר כי האיום מכוון "להיום, השלושה ביולי, בין השעות 18:00 עד 21:00" (שעון אוגנדה). עוד נמסר כי גורמים אינדיבידואליים "מתכננים להגיע דרך שדה התעופה הערב וייתכן וירצו לשקול את תכניתם לאור המידע הזה".

תוגברה אבטחת הטיסות הנכנסות לארה"ב

למרות שלא ציינו איזה ארגון טרור מתכנן את הפיגוע, הגורמים האוגנדים מעריכים כי מדובר במורדים סומלים הקשורים לאל-קאעדה, שהיו אחראים לפיגועים האחרונים בקניה, ג'יבוטי ובאוגנדה. דובר צבא אוגנדה, פאדי אנקונדה, אמר כי חיילים נפרשו ברחבי שדה התעופה ובבירה, כ-20 קילומטרים מאנטבה. "האנשים צריכים להיות ערניים לאור האיומים ולדווח על אנשים חשודים בסביבתם", הוסיף אנקונדה וקרא "להישאר רגועים אך דרוכים".

ההתראה באוגנדה הגיעה יממה לאחר שארה"ב הודיעה כי היא תגביר את אמצעי אבטחה בשדות תעופה בחו"ל בהם יש טיסות ישירות אליה. לא נמסר אילו שדות תעופה או מדינות יושפעו מהגברת האבטחה או מדוע הוחלט לעשות כן, אך גורמים אמריקנים סיפרו כי ממשל אובמה דוחף להגברת אמצעי האבטחה בנמלי התעופה באירופה בשל חשש שפעילי אל-קאעדה בסוריה ובתימן מפתחים פצצות שיהיה ניתן להבריח למטוסים. משרד התחבורה הבריטי הודיע לאחר מכן כי גם בריטניה החליטה "לתגבר את האבטחה האווירית".

סגן ראש ממשלת בריטניה, ניק קלג אמר היום כי ייתכן שתגבור האבטחה בשדות התעופה במדינה יהיה תמידי, בהתחשב באיומים החדשים על התחבורה האווירית. הוא הדגיש את הסכנה שטמונה ב"אידיאולוגיה חשוכה, אלימה ומבחילה". "אני לא חושב שאנחנו צריכים לצפות שהיא (הגברת האבטחה) תהיה זמנית. עלינו לוודא שאנו ערוכים להתמודד עם האיומים החדשים האלה", הוסיף קלג. "אם זה יהיה לתמיד – אני לא יכול לחזות זאת. אבל אני לא רוצה שאנשים יחשבו שזה רק התרעה שבועית. זה חלק מההיערכות מתמדת להתמודדות עם האיומים החדשים העומדים בפנינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully