וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יממה לאחר מעצרו מאשים סרקוזי: מנסים להפיל אותי

נשיא צרפת לשעבר, שנעצר בחשד לשיבוש חקירה, הכחיש את ההאשמות נגדו ואמר כי מערכת המשפט "מנוצלת למטרות פוליטיות". לדבריו, ארגון מקצועי במדינה מנסה לפגוע בו

ניקולא סרקוזי מגיע לדיון בפני שופט – פריז, 2 ביולי 2014. רויטרס
סרקוזי מגיע לדיון בפני שופט/רויטרס

נשיא צרפת לשעבר ניקולא סרקוזי אמר היום (רביעי) כי מערכת המשפט הצרפתית מנוצלת עבור "מטרות פוליטיות". זאת, לאחר שנעצר ונחקר אתמול בחשד לשיבוש חקירה. בריאיון לרשת טלוויזיה במדינה הכחיש סרקוזי את האשמות נגדו. לדבריו, התיק נגדו נועד לפגוע במוניטין שלו.

בראיון לרשת TF1 טען סרקוזי כי חלק ממערכת המשפט "מנוצלת למטרות פוליטיות" והוסיף: "מעולם לא עשיתי דבר הנוגד את העקרונות של הרפובליקה הצרפתית". לדבריו, הוא "המום" מהחקירה והאשים ארגון מקצועי כי הוא מבקש להפיל אותו. "הכל נעשה כדי להדביק לי מוניטין שקרי", הוסיף.

עוד בנושא:
ממשלת הצללים של סרקוזי: האם הוא ישרוד את המשבר?
דרמה בצרפת: הנשיא לשעבר סרקוזי נעצר לחקירה
תם עידן סרקוזי: המקרה העגום של הנשיא הנוצץ

צלמים מחוץ למשרדי החקירה לפשעי שחיתות שם נחקר ניקולא סרקוזי – נאנטר, פריז, 1 ביולי 2014. AP
צלמים מחוץ למשרדי החקירה/AP

אתמול הייתה הפעם הראשונה בהיסטוריה של צרפת שנשיא לשעבר נעצר לחקירה. הוא הגיע לתחנת המשטרה בנאנטר שממערב לפריז ונחקר בחשד שהבטיח לשופט בית המשפט העליון, ז'ילבר אז'יבר, מינוי יוקרתי במונקו, תמורת מידע פנימי על חקירה בעניינו. יום קודם לכן נעצר לחקירה עורך דינו של סרקוזי, תיירי הרצוג.

סרקוזי הפסיד בבחירות לנשיאות ב-2012. זמן קצר לאחר מכן הוסרה חסינותו. בשל האכזבה ממחליפו, הנשיא פרנסואה הולנד, רבים במפלגתו לוחצים עליו לשוב לתפקיד היו"ר. עם זאת, נראה כי הסתבכותו בפלילים תקשה עליו לחזור לזירה הפוליטית.

במסגרת החקירה, נבדק אם סרקוזי ניצל את השפעתו בארמון האליזה אחרי שפרש לעסקים, והפעיל "חפרפרות" כדי לגלות האם התביעה מאזינה לטלפון הנייד שלו. אחרי שנודע לו כי הוא אכן נתון לציתות, הוא החל להשתמש בשם בדוי - פול ביסמוט. האזנות הסתר פורסמו בתקשורת הצרפתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully