וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בצרפת: הנשיא לשעבר סרקוזי נעצר לחקירה

סרקוזי חשוד ששיחד שופט בבית משפט העליון כדי להשיג מידע על חקירות בעניינו, בין היתר בחשד למימון לא חוקי שקיבל מקדאפי. זו הפעם הראשונה בצרפת שנשיא לשעבר נעצר במשטרה

ניקולא סרקוזי – פריז, 25 ביוני 2014. רויטרס
ניקולא סרקוזי, בשבוע שעבר בפריז/רויטרס

נשיא צרפת לשעבר, ניקולא סרקוזי, נעצר ונחקר הבוקר (שלישי) בחשד לשיבוש חקירה. זו הפעם הראשונה בהיסטוריה של צרפת שנשיא לשעבר נעצר לחקירה. המשטרה טרם הודיעה אם תבקש להאריך ביממה את מעצרו של סרקוזי.

הוא הגיע הבוקר לתחנת המשטרה בנאנטר שממערב לפריז. הוא נחקר בחשד שהבטיח לשופט בית המשפט העליון, ז'ילבר אז'יבר, מינוי יוקרתי במונקו, תמורת מידע פנימי על חקירה בעניינו. אתמול נעצר לחקירה עורך דינו של סרקוזי, תיירי הרצוג. מעצרו הוארך היום ביממה.

סרקוזי הפסיד בבחירות לנשיאות ב-2012, וזמן קצר לאחר מכן הוסרה חסינותו. ברקע האכזבה ממחליפו, הנשיא פרנסואה הולנד, רבים במפלגתו לוחצים עליו לשוב לתפקיד היו"ר, אך מסתמן שהסתבכותו בפלילים תקשה עליו לחזור לזירה הפוליטית.

במסגרת החקירה, נבדק אם סרקוזי ניצל את השפעתו בארמון האליזה אחרי שפרש לעסקים, והפעיל "חפרפרות" כדי לגלות האם התביעה מאזינה לטלפון הנייד שלו. אחרי שנודע לו כי הוא אכן נתון לציתות, הוא החל להשתמש בשם בדוי - פול ביסמוט. האזנות הסתר פורסמו בתקשורת הצרפתית.

"למדתי מהתקשורת שהטלפון שלי היה נתון להאזנה במשך שמונה חודשים", כתב סרקוזי במאמר שפרסם בחודש מרץ בעיתון לה פיגרו. "זה מזכיר לי את ימי השטאזי. כל מי שמתקשר אליי צריך לדעת שהוא יהיה נתון להאזנות. אין זו סצינה מתוך הסרט 'חיים של אחרים' או מעשי ידיו של דיקטטור. דעו לכם - זוהי צרפת".

סרקוזי שקוע עד צוואר בכמה פרשות. בין היתר, הוא נחקר בחשד שקיבל ב-2007 מימון בחירות לא חוקי ממועמר קדאפי. שמו נוקה בשנה שעברה מפרשת "מעטפות הכסף", בה הואשם כי קיבל במרמה מימון מהאישה העשירה בצרפת, ליליאן בטנקור (יורשת אימפריית התמרוקים לוריאל)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully