וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרקוזי מואשם בקנוניה: "הפעיל ממשלת צללים"

התביעה בצרפת השיגה האזנות של הנשיא לשעבר, בהן הוא מנסה לשבש חקירות בעניין כספים שקיבל מקדאפי באמצעות "חפרפרת" בכירה בפריז. סרקוזי: "זה מזכיר לי את ימי השטאזי"

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי משוחח בטלפון. 2009. AP
סרקוזי רמז כי בכוונתו לשוב לזירה הפוליטית בעתיד/AP

נשיא צרפת לשעבר ניקולא סרקוזי תקף היום (חמישי) בחריפות את התביעה בארצו, המחזיקה בהאזנות סתר העשויות לגרום להימשכות החקירות נגדו, ולפגוע בסיכויו לשוב לארמון האליזה ב-2017.

"למדתי מהתקשורת שהטלפון שלי היה נתון להאזנה במשך שמונה חודשים", כתב סרקוזי במאמר שפרסם בעיתון לה פיגרו, "זה מזכיר את ימי השטאזי. כל מי שמתקשר אלי צריך לדעת שהוא יהיה נתון להאזנות. אין זו סצינה מתוך הסרט 'חיים של אחרים' או מעשי ידיו של דיקטטור – דעו לכם - זוהי צרפת".

סרקוזי שבר את שתיקתו אחרי יומיים של סערה בצרפת, שעסקה בתכני האזנות הסתר לטלפון האישי שלו. נודע גם כי הוא השתמש בשם בדוי, אחרי שגילה כי הוא נתון לציתות. מההאזנות עולה חשד כי הנשיא לשעבר ניסה לשבש את החקירות הפליליות שנפתחו אחרי שהוסרה חסינותו, הנוגעות בין היתר למימון אסור שקיבל משליט לוב מועמר קדאפי, ושוחד שקיבל לפי החשד מהאישה העשירה בצרפת, ליליאן בטנקור. הוא זוכה ממרבית החשדות בפרשה האחרונה, אך כעת מתעוררים חשדות חדשים בנושא.

לקריאה נוספת
"המוסד ניסה לצותת לסרקוזי כשכיהן כנשיא צרפת"
אשתו של סרקוזי הוקלטה: "אינו מרוויח מספיק"
סופית: סרקוזי לא יעמוד לדין בפרשת "מעטפות הכסף"

צפו: פרשנות ברשת "צרפת24" על פרשת ההאזנות

תכני ההאזנות המודלפים פורסמו שלשום באתר האינטרנט "מדיה-פרט" ותוארו כ"ניסיון של הנשיא לשעבר להתערב בעשיית הצדק בעניינו". בשיחות, נשמע סרקוזי מדבר עם פרקליטו בנוגע לפרשה בה נחשד בקבלת מימון בחירות מקדאפי, לקראת הבחירות בצרפת ב-2007. לפי ההקלטות, עולה כי סרקוזי ניסה להשיג מידע מסווג הנוגע לחקירה כדי לבדוק מהם מהלכי התביעה.

אחרי שסרקוזי גילה כי הוא נתון לציתות, פרקליטו - תיירי הרצוג - הורה לו להחליף טלפון ולהשתמש בשם בדוי. בידי התביעה יש הקלטות גם מהקו הזה - שבו השתמש סרקוזי בשם הבדוי פול ביסמוט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שליט לוב מועמר קדאפי מארח את נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, טריפולי, יוטלי 2007. AP
סרקוזי וקדאפי בטריפולי/AP

תוכן השיחות מעלה חשד כי סרקוזי והרצוג מפעילים "חפרפרת" בעמדה בכירה בממשלה בפריז, וכי מדובר בגורם המדליף להם פרטים חשאיים מתוך החקירות השונות. אותו גורם התבקש, בין השאר, להדליף לסרקוזי מתי ייערכו חיפושים במשרדו.

פבריס ארפי, העיתונאי שפרסם את ההדלפות באינטרנט, אמר: "עולה חשד לקנוניה אמיתית נגד מערכת השלטון ומוסודתיה". לדבריו, מאז שסרקוזי עזב את ארמון האליזה ב-2012, "הוא מפעיל ממשלת צללים בלב המוסדות השלטוניים, שחבריה מדליפים לו מידע חשאי".

ביום ראשון יתקיים הסיבוב הראשון בבחירות לעיריית פריז. אחת המועמדות היא שרת הסביבה לשעבר של סרקוזי, נטלי קוסיוסקו-מוריזה (הידועה בראשי התיבות NKM), שהייתה דוברת הקמפיין שלו ב-2012. כמה פרשנים צופים כי הפרשה עשויה לפגוע בסיכוייה מול המועמדת המובילה, נציגת המפלגה הסוציאליסטית, אן אידלגו. הפער בין השתיים עומד על 3% לטובת אידלגו, סגניתו של ראש העיר ברטראן דלנואה, הפורש אחרי 13 שנים בתפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully