וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל סבב שיחות הגרעין האחרון בין המערב לאיראן

הצדדים מקווים לבנות הסכם חדש אחרי הבנות הביניים שהגיעו אליהן בז'נבה, לפיו בלימת העשרת האורניום תתוגמל בהקלת הסנקציות. המחלוקת: כמות האורניום המועשר שאיראן תחזיק

שר החוץ של איראן ג'וואד זריף עם נציגת האיחוד האירופי קתרין אשטון. וינה, אפריל 2014. AP
מובילים את השיחות. זריף ואשטון בחודש אפריל האחרון/AP

סבב השיחות השישי והאחרון בין שש המעצמות לאיראן על תכניתה הגרעינית של הרפובליקה האיסלמאית החל היום (חמישי) בווינה. המועד הסופי לעסקה בין הצדדים הוא 20 ביולי, אם כי ייתכן שתהיה הארכה אם לא יושג הסכם בזמן. איראן מוסיפה להתעקש כי היא מעשירה אורניום לטובת תחנות כוח בלבד, ודורשת את הפסקתן של הסנקציות הבינלאומיות. מנגד, המערב מאשים את איראן בכוונות צבאיות ודורש לבלום את העשרת האורניום.

עוד בנושא:
ארה”ב: המצב בעיראק לא ישפיע על הגרעין האיראני
האו”ם: הטילים שנמצאו על ספינת הנשק הגיעו מאיראן
תכנית הגרעין: איראן והמעצמות החלו לנסח הסכם קבע

שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, מובילה את השיחות מצד המעצמות הכוללות את ארה"ב, בריטניה, צרפת, סין, רוסיה וגרמניה. שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, מוביל את המשלחת של מדינתו לשיחות. בנאום שנשא אמש אמר זריף כי איראן מוכנה לפעול כדי להבטיח שתכנית הגרעין שלה היא למטרות שלום, אך היא גם לא "תכרע ברך בכניעה" בפני המעצמות הזרות.

שני הצדדים מקווים לבנות הסכם חדש על הסכם הביניים שהגיעו אליו בז'נבה בחודש נובמבר האחרון, לפיו בלימת העשרת האורניום תתוגמל בהקלת הסנקציות על איראן. אולם, ההתקדמות מאז השיחות בז'נבה היתה איטית ביותר, כשסבב השיחות האחרון בחודש מאי לא הניב פירות. חילוקי הדעות בין הצדדים, כך על פי דיווחים, עדיין סובבים סביב כמות האורניום המועשר שאיראן תורשה להחזיק. על פי סוכנות ידיעות איראנית, בתום סבב השיחות הנוכחי יקיימו גורמים מאיראן ומארה"ב שיחות בנוגע לנושא הגרעיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully