וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: הטילים שנמצאו על ספינת הנשק הגיעו מאיראן

דוח חסוי קובע כי טהראן עומדת מאחורי המשלוח שנתפס על גבי אוניית Klos-c בחודש מרץ, וכי הפרה אמברגו. בניגוד לעמדת ישראל, אין סימנים שהנשק יועד לעזה, אלא דווקא לסודאן

טיל שנמצא על ספינה שנתפסה על ידי צה"ל מכיוון איראן לעזה. מרץ 2014. דובר צה"ל
אחד הטילים שהתגלה על גבי האוניה/דובר צה"ל

פאנל מומחים של האו"ם שחקר את פרשת ספינת Klos-c שנלכדה על ידי ישראל בים האדום בחודש מרץ האחרון קבע היום (שבת) כי איראן היא זו העומדת מאחורי משלוח הנשק. כך על פי דוח סודי בן 14 עמודים שהגיע לידי סוכנות הידיעות רויטרס. על פי הפאנל, מדובר בהפרה של האמברגו שהטיל האו"ם על טהראן, וכי בניגוד לעמדת ישראל – הנשק יועד לסודאן ולא לעזה, כפי שהוכחש על ידי חמאס.

מלבד הקביעה כי הנשק יועד למדינה האפריקאית, חברי הוועדה לא ציינו מה הסיבה לכך. אולם, דיפלומטים מערביים וגורמי מודיעין מסרו לרויטרס כי המדינה שימשה בעבר כצינור להעברת משלוחי נשק למדינות אחרות באפריקה, כמו גם לרצועת עזה. פאנל המומחים הגיע למסקנה זו לאחר שחקר ובדק את משלוח הנשק ומסמכים נלווים לו. משלחת איראן לאו"ם טרם הגיבה לדברים.

עוד בנושא ספינת הנשק:
נתניהו לצד הנשק: מחר איראן תשלח מזוודות גרעין
באסטת הנשק: בעולם לא קונים את השואו של נתניהו
הרמטכ"ל פגש את הלוחמים: "יהיו עוד משימות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון בוחנים את אמצעי הלחימה שנתפסו על האנייה KLOS-C. נמל אילת, 10 במרץ 2014. רויטרס
אין סימנים למעורבות סורית. יעלון ונתניהו על רקע הטילים שנתפסו, מרץ 2014/רויטרס

חרף ההכחשות של איראן, קבעו המומחים, החותמות שהתגלו על המכולות בהן הוסתר הנשק היו של רשויות המכס האיראניות ובכוחן להעיד על "מקורו של המשלוח". כמו כן, מספר מסמכים רשמיים שהוחרמו בפשיטה על האוניה, בהם כאלו המעידים על תכולת המכולות והסחורה, מעידים אף הם על כך שידה של הרפובליקה האיסלאמית במשלוח הנשק. "משלוח נשק שנתפס על גבי ספינת Klos-c הוא הפרה של התנאים להם מחויבת איראן, לפי סעיף 5 בהחלטת 1747", מסרה ועדת המומחים בהתייחסה לאמברגו שהוטל על טהראן.

הטכניקות בהן נקטו כדי להסתיר את הנשק, נכתב בדוח, זהים למקרים אחרים שבהם איראן הפרה את האמברגו שהוטל עליה ונחקרו על ידי הוועדה. כך, למשל, בניגריה נתפס משלוח נשק שהוסתר בין ארגזים שהכילו שיש, ובמקרה נוסף שדווח על ידי איטליה התגלו חומרי נפץ בין שקיות של אבקת חלב. במקרים נוספים שדווחו על ידי ישראל – ללא ציון מקום – הוחבאו משלוחי הנשק במכולות עם כותנה ועדשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

הפאנל לא אישר טענה נוספת שהועלתה מצד ישראל, לפיה חלק מהנשק שנתפס יוצר בסוריה. "לדברי גורמים ישראלים, הטילים שנתפסו יוצרו על ידי המכון למחקר וללימודים הסורי. אין סימונים על הטילים שיאשרו זאת", נכתב בדוח. אחד המשתתפים אף ציין כי "לא ניתן לקבוע כי אכן היה משלוח מסוריה לאיראן".

נקודה נוספת שלא פוענחה בוודאות היא מקומה של עיראק במשלוח הנשק. על פי הדוח, 20 המכולות שהכילו נשק היו חלק ממשלוח שכלל 100 מכולות שהועמסו על גבי האוניה בנמל בנדר עבאס שבאיראן. 50 המכולות בהן התגלתה אספקת מלט, אשר הועלו על גבי האוניה בנמל אום קאסר בעיראק, לא כללו נשק. זאת בהסתמך על מידע שהועבר לוועדה על ידי כוחות הביטחון בישראל.

עוד סיפק הדוח פרטים אודות כמות הנשק שהתגלה בספינה במסווה של משלוח מלט. בין היתר התגלו 40 טילי קרקע מסוג M-302 ומרעומים, לרבות ארבע סוגים שונים של רקטות; 181 פצצות מרגמה בגודל 120 מילימטר; ו-400 אלף כדורי תחמושת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully