וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס על חשיפת ספינת הנשק מאיראן: "בדיחה מטופשת"

בארגון הטרור הפלסטיני שאמור היה לקבל את משלוח הטילים שנלכד בספינה בים האדום, הגיבו בביטול להאשמות ישראל: "שקר ישראלי חדש". הרשות הפלסטינית: זו בדיה ישראלית

צילום: דובר צה"ל, דניאל בוק, לע"מ; עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

בעוד בישראל הפנו אצבע מאשימה כלפי איראן, סוריה וחמאס בשל העברת משלוח הטילים לרצועת עזה בספינת הסוחר שנתפסה הבוקר (רביעי) כ-1,500 קילומטרים מחופי ישראל, בארגון הטרור הפלסטיני השולט ברצועת עזה מאז 2007 הגיבו בביטול לטענות. "זהו שקר ישראלי חדש המכוון להצדיק ולהאריך את המצור על עזה", אמר טאהר א-נונו, דובר ממשלת חמאס בעזה.

עוד בוואלה! חדשות על תפיסת ספינת הנשק מאיראן:
הותר לפרסום: חיל הים לכד ספינה ועליה טילים מאיראן לכיוון עזה
צפו: ההשתלטות של לוחמי השייטת על הספינה ובה טילים
הידע מסין, היצרן - סוריה: הרקטה שמאיימת על ישראל

לדברי א-נונו, הפרסומים בכלי תקשורת בישראל בנוגע לחשיפת ספינת הנשק האיראנית, שבה נמצאו עשרות טילי M-302 בעלי טווח פגיעה של עד 200 קילומטרים - הם "בדיחה מטופשת".

טיל שנמצא על ספינה שנתפסה על ידי צה"ל מכיוון איראן לעזה. מרץ 2014. דובר צה"ל
"בדיחה מטופשת". טיל שהתגלה בספינת הנשק/דובר צה"ל

ברשות הפלסטינית, שאנשיה מנהלים בימים אלה משא ומתן מדיני עם ישראל, דחו גם כן את ההאשמות מצד ישראל. "ישראל בדתה את סוגיית ספינת הנשק עקב ביקור נתניהו באמריקה, כדי ללחוץ על אובמה לחזור בו מההסכם עם איראן", טען ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת בדיווח שפורסם ברשת הלבנונית "אל-מנאר", המזוהה עם ארגון חיזבאללה.

לפנות בוקר, לקראת השעה 5:30, השתלטו לוחמי שייטת 13 על ספינת סוחר בשם KLOSC ועליה דגל פנמה, ששטה בים האדום. הלוחמים פשטו על הספינה וערכו חיפושים במטען שנשאה. הם מצאו את הטילים מוסתרים מאחורי שקי מלט. הטילים, בעלי ראש קרבי של יותר ממאה קילוגרמים, מיוצרים בסוריה בעזרת טכנולוגיה איראנית. הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ שפיקד על המבצע מהבור בקריה נתן את האישור למפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג, שהיה בזמן המבצע על סטי"ל בלב ים. גורם צבאי בכיר מסר כי הפעולה נעשתה ללא התנגדות מצד אנשי צוות הספינה, ועל פי הערכה, 17 חברי הצוות לא ידעו על המשלוח הקטלני שנשאו עמם.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

תחילת המבצע, שבו היו מעורבים קהילת המודיעין, חיל הים וחיל האוויר, הייתה במידע מודיעיני רגיש על אודות הברחת נשק – מהאיכותיות שנעשו אל רצועת עזה – העלולה להפר את המאזן באזור. משלוח של עשרות טילים הועבר באמצעות מטוסים ממפעלי הצבא הסורי לאיראן. אנשי משמרות המהפכה פעלו להסוואת הטילים בארגזים כך שייראו כציוד תמים ואזרחי. לאחר ההסוואה הועבר הנשק לעיראק כדי לטשטש את מסלול יציאת הנשק, ומשם הועלה הציוד על ספינת סוחר אזרחית שעשתה דרכה אל פורט סודאן שבסודאן, לחופי הים האדום. על פי ההערכות, המבריחים אמורים היו לפרוק את הנשק בנמל ולהעביר אותו לגבול סודאן-אריתריאה, משם לסיני – ולבסוף לידי ארגוני הטרור ברצועת עזה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו השוהה בארצות הברית קיים בלילה שורה של התייעצויות ביטחוניות טרם נתן את אישורו לפעולה. אחרי ההשתלטות שוחח נתניהו עם שר הביטחון יעלון, עם הרמטכ"ל גנץ ועם ראש המוסד תמיד פרדו ובירך אותם על המבצע. נמסר כי בשיחות אמר להם ראש הממשלה כי הוא "מבקש לברך את צה"ל, את גופי המודיעין של מדינת ישראל וכמובן את מפקדי וחיילי חיל הים שביצעו כאן מבצע מושלם של תפיסת אניית נשק איראנית חשאית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הספינה KLOSC שנתפסה לפנות בוקר בים האדום/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully