וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הידע מסין, היצרן - סוריה: הרקטה שמאיימת על ישראל

עשרות הרקטות שנלכדו בספינה שעשתה את דרכה לעזה, הן מהסוג ששוגר לעבר חיפה במלחמת לבנון השנייה. מומחה: גם בירי מהדרום, ראש הקרב של הרקטה מציב סיכון משמעותי למיליונים

צילום: דובר צה"ל, דניאל בוק, לע"מ; עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

בצה"ל אומרים כי כלי הנשק שנתפסו בספינה בים האדום היו עלולים לסכן מיליוני אזרחים בישראל. חיל הים השתלט על הספינה, ואיתר בה עשרות רקטות מדגם M-302, המסוגלות להגיע לטווח של עד 200 קילומטרים. הרקטות הוסלקו מאחורי שקי מלט.

מדובר באחת הרקטות המתקדמות ביותר המאיימות על ערי ישראל. זהו דגם דומה לזה שחיזבאללה שיגר לעבר חיפה במלחמת לבנון השנייה. הרקטות מיוצרות בסוריה, והיא נושאת ראש קרב במשקל מאות קילוגרמים.

טל ענבר, ראש המרכז לחקר החלל במכון פישר למחקר אסטרטגי אוויר וחלל, אמר כי הרקטה מכסה את רוב השטח המאוכלס של ישראל, גם בירי מהדרום - כלומר, מרצועת עזה.

בשיחה עם וואלה חדשות, הסביר ענבר כי לרקטה יש משקל כבד, יחסית, של ראש קרב. "ככל הנראה, רקטות כאלה מיוצרות בסוריה בהתבסס על ידע סיני, שכן סין היא המדינה היחידה פרט לסוריה שיש לה רקטות בקוטר שכזה".

משלוח הנשק יצא מסוריה, הגיע לאיראן, חלף בעיראק ומשם עשה את דרכו לסודן, שם נלכד על סיפון הספינה "klos c".

"בנתיב המשלוח הזה בולט שוב שיתוף הפעולה ההדוק בין סוריה ואיראן עם ארגונים איסלאמיים קיצוניים בעזה", קובע ענבר, "זה נתיב הברחה מאוד חריג". הוא הזכיר ב-2006, במהלך מלחמת לבנון השנייה, שיגר חיזבאללה רקטות מסוג זה לעבר חיפה וחדרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully