וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל פגש את הלוחמים: "יהיו עוד משימות"

9.3.2014 / 0:05

רב אלוף בני גנץ שיבח את החיילים שהשתתפו במבצע ההשתלטות על ספינת הנשק האיראנית, ואמר: "המאבק שלנו לא תם". קצין בחיל הים: נעשה מאמץ להסוות את הרקטות במכולות

צילום: שי מכלוף, דובר צה"ל; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, נפגש אמש (שבת) עם לוחמי חיל הים שהשתתפו במבצע "חשיפה מלאה", במסגרתו השתלט צה"ל על ספינת הנשק האיראנית והוביל אותה לנמל אילת. הרמטכ"ל אמר לחייליו כי "יהיו עוד משימות רבות". לדבריו, "המאבק שלנו במניעת התעצמות במרכיבים קריטיים, בעלי כושר השפעה אסטרטגי, לא תם בכך שהגענו חזרה לנמל הבית. יש לארגן את הציוד ולהמשיך לעבוד".

דרמה בלב ים - סיקור מיוחד:
מעט שינה, מתח ומסוק מרחף מעל: מפקד במבצע משחזר
בדרך למבצע עושים קידוש: צפו בלוחמי חיל הים
נתניהו על ספינת הנשק: "ניאבק באיראן - וננצח אותה"

גנץ רמז בדבריו על שיתוף הפעולה בין כלל הגורמים הביטחוניים, שהוביל לבסוף ללכידת הספינה. "המשימה לא פשוטה, היא הייתה כרוכה בגלגול הרבה מאוד מהלכים - בצה"ל בכלל ובחיל הים בפרט - לאורך תקופה ארוכה. כל אחת מהרקטות הללו היא אתגר ביטחוני למדינת ישראל ולאזרחיה - לכל כדור ולכל רקטה שהתגלו יש כתובת", אמר. גנץ עלה על הספינה וקיבל סקירה על פשיטת לוחמי שייטת 13 על כלי השיט. גנץ נפגש עם צוות הספינה ושאל לשלומם. אנשי הצוות אמרו לרמטכ"ל כי לא ידעו על אמצעי הלחימה שהוסוו במכולות שבה. "חיילי צה"ל מתייחסים אלינו יפה מאוד. אנחנו בסדר גמור", אמרו חברי צוות הספינה.

ספינות חיל הים מקדמות את פני ספינת הנשק בנמל אילת, 8 במרץ 2014. אילן הרוש, מערכת וואלה! NEWS
ספינת הנשק בדרכה לנמל אילת/מערכת וואלה! NEWS, אילן הרוש

בתום תדריך קצר עם המפקדים הבכירים החלה משימת הפריקה של המכולות על ידי המנופאים של נמל אילת. קצינים בחיל הים העריכו כי עבודות הפריקה תסתיים לפנות בוקר. "בדיקת המכולות על ידי היחידה לסילוק פצצות אמורה להסתיים מחר בצהריים - אם מזג האוויר יאפשר זאת", אמר אחד הקצינים, והוסיף, "היחידה לסילוק פצצות תעבוד בסבלנות וברגישות. לא ברור מה יש במכולות ולכן צריך לנקוט זהירות. להערכתנו לא יהיו הפתעות, אולי יהיו גם פצצות מרגמה ותחמושת קלה".

קצינים בחיל הים שראו את המכולות סיפרו כי הסדר בתוך המכולה הוא יוצא דופן. "נעשה מאמץ בהסוואת הרקטות. רואים שהושקעה מחשבה רבה באופן שבו הונחו שקי המלט והברזל כדי להסתיר את הרקטות. פתיחת מכולה מציגה מראה תמים לחלוטין. צריך להיות נחוש ועקשן כדי לאתר את הרקטות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ נפגש עם לוחמי חיל הים שהשתתפו בהשתלטות על ספינת הנשק האיראנית. דובר צה"ל
גנץ עם הלוחמים שהשתתפו במבצע/דובר צה"ל

מפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג, התקבל על ידי הקצונה הבכירה בחיל הים בהצדעה עם הגעתו לבסיס נמל אילת. קצינים בכירים בצה"ל שיבחו את הרמטכ"ל גנץ ואת שר הביטחון משה יעלון על החלטתם ליזום מבצע רחב עם סדר כוחות גדול מאוד ומשמעותי, בתקופה שבה שורר מתח רב מזרח התיכון, בדגש על הגבול הצפוני. אחד הקצין אמר בשיחה סגורה: "מפקד חיל הים המליץ על המבצע והיה נחוש לבצע אותו. לא בכדי הוא הצטרף אליו מהיום הראשון, אך האחריות בסופו של דבר מוטלת על הרמטכ"ל ועל שר הביטחון שהחליטו לאשר את המבצע כל אחד ברמתו". לדבריו, "כל דקה שחלפה מהרגע שבו עלו לוחמי הקומנדו על הספינה ועד לרגע שבו אותרו הרקטות - נראתה כמו נצח. המתח ב'בור' של חיל הים היה מטורף. זו החלטה אמיצה שראויה לכל השבחים".

השתלטות של חיל הים על ספינה בלב ים. מרץ 2014. דובר צה"ל
מפקד חיל הים אלוף רם רוטנברג במבצע ההשתלטות על ספינת הנשק/דובר צה"ל

ארבעה ימים לאחר שלוחמי חיל הים השתלטו על הספינה KLOS-C בלב ים ומצאו על סיפונה טילים שהיו מיועדים להגיע מאיראן לרצועת עזה, עגנה הספינה בנמל אילת. סמוך לשעה 16:30 עגנו בנמל הדרומי ספינות הטילים "אח"י חץ" ו"אח"י חנית". זמן קצר לאחר מכן עגנה ספינת הנשק, אותה השיטו מאז ההשתלטות קציני חיל הים. אנשי חיל הים החלו בשעות הערב המוקדמות בפריקת 150 המכולות שבבטן האניה.

הספינה KLOS-C שבה נמצאו טילים לעזה עגנה בנמל אילת. דובר צה"ל
הספינה KLOS-C שבה נמצאו טילים לעזה עגנה בנמל אילת/דובר צה"ל

הנמל הוכרז שטח צבאי סגור משעות הבוקר, ושוטרים ואנשי המשטרה הצבאית מאבטחים את המקום. עובדי הנמל התבקשו להשאיר את כל המכשירים הסלולריים שלהם בארוניות בכניסה לנמל מחשש שינסו לצלם את הספינה ואת תכולתה. כמו כן, נאסר עליהם להיכנס עם מצלמות וכל אמצעי שבעזרתו ניתן לצלם או לדווח על המתרחש.

חטיבת דובר צה"ל נערכת לטיפול במאות עיתונאים, מקומיים וזרים, שחלקם כבר הגיע לאילת וחלקם אמור להגיע ביום שני בשעה 17:00, לתדרוך הכתבים המרכזי. אחד מקציני חיל הים הדגיש כי לאחר שהרקטות יוצגו לתקשורת אמור להתקיים במקום סיור לנספחים זרים ולדיפלומטים כדי להראות את הקשר לאיראן. לאחר התצוגה יעברו הרקטות למרכז תחמושת להמשך טיפול ומחקר מודיעיני.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 23:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully