וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על ספינת הנשק: "ניאבק באיראן - וננצח אותה"

7.3.2014 / 0:02

ראש הממשלה התייחס להכחשת טהראן כי יש לה קשר להברחת הנשק, ואמר כי כשתעגון הספינה באילת, "נחשוף בפני העולם את פרצופה האמיתי". הוא השווה את הרפובליקה האיסלאמית להיטלר

צילום: דניאל בוק, דובר צה"ל, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

(צפו: רגעי ההשתלטות של שייטת 13 על ספינת הנשק)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר אמש (חמישי) במוזיאון הסובלנות בוושינגטון, והתייחס להשתלטות חיל הים על ספינת הנשק האיראנית. "הממשלה באיראן אומרת שהכול שקרים", אמר נתניהו בהתייחסו להכחשות הגורפות מטהראן. לדבריו, "בעוד כמה ימים הספינה תגיע לאילת ונראה מי שקרן, נחשוף בפני כל העולם את הפרצוף האמיתי של איראן. אנחנו נחשוף אותם, אנחנו ניאבק בהם, ואנחנו ננצח אותם".

"אנחנו לא ניתן לאיראן להתחמש ביכולת להשמיד אותנו", המשיך ראש הממשלה. "הציגו לי עכשיו מכתב בחתימת ידו של היטלר. הוא קרא אז להשמדת ישראל, ואיראן קוראת היום. גם אז היו כאלה שלא רצו להאמין, ההבדל הוא שהיום יש לנו את הכוח והיכולת להגן על עצמנו". נתניהו הוסיף כי הקריאות להשמדת ישראל "נלקחות ברצינות: כשמישהו אומר שהוא ישמיד את היהודים - קח אותו ברצינות, תתכונן ותזהיר את העולם".

השתלטות בלב ים - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
מעט שינה, מתח ומסוק מרחף מעל: מפקד במבצע משחזר
תיעוד: רגעי ההשתלטות של השייטת על ספינת הנשק מאיראן
ראש אמ"ן: "משמרות המהפכה מאחורי הברחת הנשק"
חמאס על חשיפת ספינת הנשק מאיראן: "בדיחה מטופשת"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בכנס התעשיינים, פברואר 2014. מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט,
"ניאבק בהם וננצח אותם". ראש הממשלה נתניהו/מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט

מוקדם יותר אתמול, אמר ראש אמ"ן, אלוף אביב כוכבי, כי משמרות המהפכה באיראן היו מעורבות בהברחת הנשק הגדולה של טילי M302, על אוניית ההשתלטות על הספינה KLOS-C. במערכת הביטחון מעריכים כי חשיפת המבצע מהווה מכה קשה לכוח קודס של משמרות המהפכה, שהיו אחראים למבצע מתחילתו ועד סופו. לדברי כוכבי, כוח קודס היה סבור כי הצליח לשמור על סודיות, אולם כעת יחלו אנשיו בבדק בית כדי לאתר את הדליפה שהובילה לחשיפת ההברחה.

קצין בכיר בחיל הים הסביר כי טרם יצאו הכוחות אל הים נשקלו כלל האפשרויות לסיכול הברחת הנשק, ובסופו של דבר התקבלה ההחלטה לבחור בערוץ הימי. לדברי הקצין, "עיקר הקושי היה לאתר את הספינה בלב ים במרחק של אלפי מיילים, וזה היה כמו לאתר מחט בערימה של שחת".

(עדכון ראשון: 21:59)

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully