וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעט שינה, מתח ומסוק מרחף מעל: מפקד במבצע משחזר

6.3.2014 / 20:24

סמל עומר, שהיה על הסטי"ל שהשתתפה בהשתלטות בלב ים, סיפר איך הורו לקפטן האנייה לרדת לסיפון ולהמתין לשייטת: "כולם נכנסו לעמדות קרב". על הדרך לארץ: "בודק שאני לא חולם"

צילום: דניאל בוק, דובר צה"ל, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

סמל עומר, מפקד צוות המנחת בספינת הטילים אח"י חנית, סיפר הערב (חמישי) לוואלה! חדשות על הרגעים הקריטיים של מבצע ההשתלטות של חיל הים, אתמול לפנות בוקר מול חופי פורט סודאן. לדבריו, גם בתדרוך האחרון שלפני המבצע הלוחמים לא ידעו את חשיבות האירוע ואיזו ספינה הם אמורים לאתר בלב ים.

השתלטות בלב ים - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
תיעוד: כך נראתה ההשתלטות על ספינת הנשק מאיראן
ראש אמ"ן: "משמרות המהפכה מאחורי הברחת הנשק"
הידע מסין, היצרן - סוריה: הרקטה שהתגלתה באניית הסוחר
פרשנות / הנשק שהיה מעלה את הג'יהאד לליגה של הגדולים

מבצע השתלטות השייטת על אניית הנשק מאיראן, מרץ 2014. דובר צה"ל
"מראה עם המון עוצמה". סטי"ל וסירות של השייטת, ומשמאל האנייה KLOS-C/דובר צה"ל

"הפלגנו לפני מספר ימים, אחרי שיצאנו מאילת", סיפר. "במהלך ההפלגה פעל המסוק לאתר מטרות ולחפש את הספינה המדוברת". הוא הוסיף כי המבצע התנהל בים רגוע ולא סוער יחסית. עם זאת, הלוחמים זכו למעט שעות שינה, וככל שהתקדמו הימים התקבל מידע על האנייה KLOS-C: מדובר היה באניית סוחר הנושאת על סיפונה נשק איראני.

"הצלחנו לאתר את הספינה. המסוק המשיך להעביר אלינו מידע ובשילוב המכ"ם עקבנו אחרי הספינה ושמרנו על מרחק סביר ממנה", שחזר עומר. "אתמול לפנות בוקר ראינו אותה בעין ואז מפקד חיל הים, ששהה על הספינה שלנו, פנה אל הלוחמים ואמר 'מדינת ישראל סומכת עליכם. שיהיה לכולנו בהצלחה'. לאחר מכן שמעתי אותו מדבר בקשר אל לוחמי הקומנדו הימי שנערכו לפשיטה על הספינה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
השתלטות של חיל הים על ספינה בלב ים. מרץ 2014. דובר צה"ל
"מפקד חיל הים אמר: 'שיהיה לכולנו בהצלחה'". אלוף רם רוטברג במבצע/דובר צה"ל

הסמל סיפר כי כאשר מפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג, נתן את הפקודה להתחיל את הפעולה הגלויה, פנו קצינים בכריזה לקפטן האנייה והורו לו לרדת לסיפון העליון יחד עם שאר אנשי הצוות, ולהמתין עם דרכונים לבואם של לוחמי שייטת 13: "כל הלוחמים נכנסו לעמדות קרב וישבו על המאגים והתותחים, לכל הפתעה שלא תבוא. מסוק עטלף ריחף מעל הספינה כדי לראות שאין שום פעולה חשודה ואדם חשוד שיכול להפתיע את לוחמי השייטת או אותנו".

השתלטות של חיל הים על ספינה בלב ים. מרץ 2014. דובר צה"ל
הים היה רגוע, אנשי הצוות היו דרוכים. סטי"ל שהשתתפה במבצע, אתמול לפנות בוקר בים האדום/דובר צה"ל

"היה מתח, אבל לא חששנו יותר מדי כי קפטן הספינה עשה מה שאמרו לו והוריד סולם ללוחמי השייטת", הוסיף וסיפר על הדקות הראשונות על האנייה ששייטה בים האדום תחת דגל פנמה. "אני בטוח שהוא פחד מאוד מהמראה. לראות שתי ספינות טילים מאיימות עליך, ומסביבך כלי השיט של לוחמי הקומנדו. זה מראה עם המון עוצמה ואי אפשר להתעלם מזה. מפקד הצוות נשאל מתי מבחינתו היה שיא המבצע ואמר, 'מבחינתי שיא המבצע היה ברגע שהקומנדו הימי התחיל לטפס על ספינת הסוחר'. היה מתח של כמעט שעה-שעתיים, עד שהצליחו למצוא את הרקטות בבטן האנייה".

עכשיו, כשאתה בדרך לנמל אילת בישראל, מה עובר לך בראש?
"אני מסתכל על המדינות שסביבנו ואני בודק שאני לא בחלום. אני רוצה להדגיש שאת רוב המבצעים שלנו לא מפרסמים בכלי התקשורת. זאת פעם ראשונה ששומעים עלינו ויודעים באמת מה עושות ספינות הטילים של חיל הים. אני באמת מרגיש שאנו מגנים על עם ישראל. כל אחד תרם את חלקו למבצע הזה. כשעדכנו אותנו מה מסוגלות הרקטות לעשות אם הן נופלות בשטח מדינת ישראל, הבנו כמה חשוב היה המבצע".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully