וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספינת הנשק האיראנית בנמל אילת; החלה פריקת המכולות

9.3.2014 / 0:05

הספינה KLOS-C, עליה נמצאו טילים שיועדו לרצועת עזה, הגיעה לנמל באילת, ואנשי חיל הים החלו בפריקת 150 המכולות שבה. "לא לוקחים סיכונים, לא יודעים מה מסתתר שם"

צילום: שי מכלוף, דובר צה"ל; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

ארבעה ימים לאחר שלוחמי חיל הים השתלטו על הספינה KLOS-C בלב ים ומצאו על סיפונה טילים שהיו מיועדים להגיע מאיראן לרצועת עזה, הגיעה אתמול אחר הצהריים (שבת) הספינה לנמל אילת. סמוך לשעה 16:30 עגנו בנמל הדרומי ספינות הטילים "אח"י חץ" ו"אח"י חנית". זמן קצר לאחר מכן עגנה ספינת הנשק, אותה השיטו מאז ההשתלטות קציני חיל הים. אנשי חיל הים החלו בשעות הערב המוקדמות בפריקת 150 המכולות שבבטן האניה. הגעתה של הספינה למים הטריטוריאליים של ישראל הייתה בהתאם ללוחות הזמנים שמסר מפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג, לאגף המבצעים במטה הכללי.

"אנשי ההנדסה יבצעו בידוק על בטן האוניה, ולאחר מכן יועמדו המכולות שורות-שורות ברחבי הנמל. לאחר בדיקת כלל המכולות, צוות האוניה יועלה חזרה לספינה, ואין כוונה לעכב אותם יתר על המידה, אלא לשחרר אותם לדרכם בתום הבידוק", אמר גורם צבאי. הוא הוסיף כי הצבא יקיים תדרוך מרכזי על לכידת האוניה ביום שני בשעה 17:00.

ספינות חיל הים מקדמות את פני ספינת הנשק בנמל אילת, 8 במרץ 2014. אילן הרוש, מערכת וואלה! NEWS
הספינה KLOS-C בדרכה לאילת/מערכת וואלה! NEWS, אילן הרוש

היחידה לסילוק פצצות של חיל ההנדסה נערכה משעות הצהריים לקראת תחילת עבודות הפריקה של המכולות מספינת הנשק האיראנית, ולשובם של לוחמי הסטי"לים ושייטת 13. קצין מחיל ההנדסה אמר: "מתחם הנמל מוגדר שטח סטרילי. לא לוקחים סיכונים מיותרים. אין לאף אחד באמת מושג מה מסתתר בתוך בטן האוניה ובמכולות". גם יחידת עוקץ וכלבי חבלה הגיעו לאילת כדי לסייע בבדיקות ספינת הסוחר.

הנמל הוכרז שטח צבאי סגור מהבוקר, ושוטרים ואנשי המשטרה הצבאית מאבטחים את המקום. עובדי הנמל התבקשו להשאיר את כל המכשירים הסלולריים שלהם בארוניות בכניסה לנמל מחשש שינסו לצלם את הספינה ואת תכולתה. כמו כן, נאסר עליהם להיכנס עם מצלמות וכל אמצעי שבעזרתו ניתן לצלם או לדווח על המתרחש.

דרמה בלב ים - סיקור מיוחד:
מעט שינה, מתח ומסוק מרחף מעל: מפקד במבצע משחזר
בדרך למבצע עושים קידוש: צפו בלוחמי חיל הים
נתניהו על ספינת הנשק: "ניאבק באיראן - וננצח אותה"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ספינות חיל הים מקדמות את פני ספינת הנשק בנמל אילת, 8 במרץ 2014. אילן הרוש, מערכת וואלה! NEWS
ספינת הנשק האיראנית בדרכה לנמל אילת/מערכת וואלה! NEWS, אילן הרוש
מבצע השתלטות חיל הים על ספינת הברחת נשק מאיראן, מרץ 2014. דובר צה"ל
הספינה KLOS-C בדרכה לאילת/דובר צה"ל

עובדי משרד הביטחון, בראשות הסמנכ"ל תת-אלוף (מיל') בצלאל טרייבר, ארגנו כבר אתמול את הנמל לבואם של משלחות, בכירי צה"ל ואנשים נוספים שיגיעו לצפות בתכולת הספינה ולהיפגש עם המפקדים והלוחמים שלקחו חלק פעיל במבצע. במסגרת ההיערכות, יוצבו מערכי אבטחה סביב הנמל על מנת לוודא שהמבצע יושלם ללא הפרעה.

ספינות חיל הים מקדמות את פני ספינת הנשק בנמל אילת, 8 במרץ 2014. אילן הרוש, מערכת וואלה! NEWS
פריקת המכולות תימשך כיומיים. ספינת הנשק בנמל אילת/מערכת וואלה! NEWS, אילן הרוש
ספינות חיל הים מקדמות את פני ספינת הנשק בנמל אילת, 8 במרץ 2014. אילן הרוש, מערכת וואלה! NEWS
ספינות חיל הים התקבלו בצפירות/מערכת וואלה! NEWS, אילן הרוש

לאחר הגעת הספינה לנמל, תחל כאמור פריקת המכולות שעל הסיפון. גורם ביטחוני הסביר כי בשלב הראשון תתבצע בדיקה על ידי מומחי חבלה ואמצעי לחימה. לאחר הבדיקה, תתחיל מלאכת הפריקה של כ-150 המכולות. לשם הפריקה הגדולה יעבדו המנופאים של הנמל במשמרות, כאשר על פי ההערכה הפריקה צפויה להימשך יומיים.

חשש: אחת המכולות עלולה להיות ממולכדת

גורמי ביטחון טוענים כי יש חשש משמעותי שאחת המכולות עלולה להיות ממולכדת. יצוין, כי אין מדובר במידע מודיעיני אלא בבחינה של כלל התרחישים ועל כן העבודה תתבצע ברגישות תוך מעורבות של גורמים בכירים בחיל ההנדסה וקצינים מהיחידה לסילוק פצצות - יהלו"ם. "עד שלא תסתיים מלאכת הבידוק והזיכוי, ומחשש לבעיות בטיחות מאחר שמדובר בחומרי חבלה, יורחקו סקרנים ואזרחים מהאזור", הדגיש גורם ביטחוני בשיחה עם וואלה! חדשות.

ביום שני, עם סיומה הצפוי של הפריקה, צפויים להתקיים תדרוכים לדרג המדיני, לדרגים צבאיים, לכלי התקשורת ולנספחים זרים וסגל דיפלומטי. גורם ביטחוני נוסף מסר כי הדרג המדיני "רואה חשיבות רבה בהצגת התכולה - הצגת הדרך שבה ניסו האיראנים להחדיר אמצעי לחימה, בניגוד להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם, לארגוני הטרור ברצועת עזה". גם ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לקיים תדרוך בנמל לאחר הפריקה, בו יעביר מסר לזירה הבינלאומית על "הצביעות של איראן", שמצד אחד מנהלת דיאלוג עם המערב להסכם קבע בעניין פרויקט הגרעין אך מצד שני מפעילה מאמצים גדולים ברחבי העולם כולו, ובמזרח התיכון בפרט, לתגבר את ארגוני הטרור באמצעי לחימה ולערער משטרים יציבים.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 18:50)

ספינת הנשק האיראנית עוגנת בנמל אילת. שי מכלוף
ספינת הנשק בנמל/שי מכלוף
ספינת הנשק האיראנית עוגנת בנמל אילת. שי מכלוף
הספינה בנמל אילת/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully