וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך למבצע עושים קידוש: צפו בלוחמי חיל הים

מבין שלל הסרטונים המתעדים את מבצע ההשתלטות של חיל הים על ספינת הנשק האיראנית, פרסם מערך ההסברה של צה"ל סרטון שבו נראים החיילים בארוחת השבת בלב ים בדרכם למשימה

דובר צה"ל

מלבד הצלחתה המבצעית של השתלטות כוחות חיל הים על ספינת הנשק האיראנית, רשמו בצה"ל גם הצלחה משמעותית בתחום הדוברות ויחסי הציבור. לאחר שפורסמו סרטונים ותמונות רבים של מבצע ההשתלטות עצמו, פורסם היום (שישי) בעמוד הפייסבוק של צה"ל גם סרטון שבו ניתן לראות את חיילי חיל הים עורכים קידוש בארוחת השבת בדרכם ל"פגישה" עם ספינת הנשק האיראנית.

עוד בנושא:
נתניהו על ספינת הנשק: "ניאבק באיראן - וננצח אותה"
מעט שינה, מתח ומסוק מרחף מעל: מפקד במבצע משחזר
תיעוד: רגעי ההשתלטות של השייטת על ספינת הנשק מאיראן

"בדיוק לפני שבוע, כשסעדו בני משפחותיהם בארץ את ארוחת השישי, קיבלו לוחמי חיל הים את השבת על הסיפון, בדרכם לסכל את אוניית הנשק מאיראן", נכתב בעמוד הפייסבוק. "היום, לאחר הסיכול המוצלח, אפשר להגיד בוודאות: אכן תהיה שבת שלום".

"הספינה תגיע לאילת ונראה מי שקרן"

במהלך ביקורו אמש במוזיאון הסובלנות בוושינגטון, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו להשתלטות חיל הים על ספינת הנשק האיראנית. "הממשלה באיראן אומרת שהכול שקרים", אמר נתניהו בהתייחסו להכחשות הגורפות מטהראן. "בעוד כמה ימים הספינה תגיע לאילת ונראה מי שקרן, נחשוף בפני כל העולם את הפרצוף האמיתי של איראן. אנחנו נחשוף אותם, אנחנו ניאבק בהם, ואנחנו ננצח אותם".

השתלטות של חיל הים על ספינה בלב ים. מרץ 2014. דובר צה"ל
מפקד חיל הים מפקד על המבצע מהשטח/דובר צה"ל

"אנחנו לא ניתן לאיראן להתחמש ביכולת להשמיד אותנו", המשיך ראש הממשלה. "הציגו לי עכשיו מכתב בחתימת ידו של היטלר. הוא קרא אז להשמדת ישראל, ואיראן קוראת היום. גם אז היו כאלה שלא רצו להאמין, ההבדל הוא שהיום יש לנו את הכוח והיכולת להגן על עצמנו". נתניהו הוסיף כי הקריאות להשמדת ישראל נלקחות ברצינות: "כשמישהו אומר שהוא ישמיד את היהודים - קח אותו ברצינות, תתכונן ותזהיר את העולם".

מוקדם יותר אתמול, אמר ראש אמ"ן, אלוף אביב כוכבי, כי משמרות המהפכה באיראן היו מעורבות בהברחת הנשק הגדולה של טילי M302, על הספינה KLOS-C. במערכת הביטחון מעריכים כי חשיפת המבצע מהווה מכה קשה לכוח קודס של משמרות המהפכה, שהיו אחראים למבצע מתחילתו ועד סופו. לדברי כוכבי, כוח קודס היה סבור כי הצליח לשמור על סודיות, אולם כעת יחלו אנשיו בבדק בית כדי לאתר את הדליפה שהובילה לחשיפת ההברחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully