וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לצד הנשק: העולם משלה עצמו, מחר איראן תשלח מזוודות גרעין

10.3.2014 / 16:43

נתניהו הציג לעיתונאים ודיפלומטים את הרקטות, הפצמ"רים והתחמושת שהיו על ה-KLOS-C: "העולם רוצה לטפח אשליה שאיראן שינתה כיוון". יעלון: יודעים להגן על עצמנו, קרוב ורחוק

צילום: שי מכלוף, חדשות 10, עריכה: מתן חדד

מציגים את הסחורה האיראנית לעיני העולם: אמצעי הלחימה שנתפסו על האנייה KLOS-C שעליה השתלט צה"ל בשבוע שעבר מוצגים אחר הצהריים (שני) לעיתונאים זרים ולדיפלומטים בבסיס חיל הים באילת, בתדרוך בהשתתפותם של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה יעלון, סגן הרמטכ"ל אלוף גדי אייזנקוט, מפקד חיל הים אלוף רם רוטברג ובכירים אחרים.

השתלטות בלב ים - כותרות אחרונות:
באסטת הנשק: בעולם לא קונים את השואו של נתניהו. המהדורה
בשל חשש ממטען באניית הנשק: נמל אילת פונה
הושלמה פריקת המכולות באניית הנשק
הרמטכ"ל פגש את הלוחמים: "יהיו עוד משימות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה (בוגי) יעלון בחשיפת הנשק בבסיס חיל הים באילת, מרץ 2014. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
נתניהו ויעלון לצד הפצמ"רים, אחר הצהריים באילת/משרד הביטחון, אריאל חרמוני
תערוכת הנשק שהיה על הספינה שנתפסה בלב ים, אילת. מרץ 2014. שי מכלוף
הרקטות שנמצאו מאחורי שקי מלט באנייה מוצגים באילת, היום/שי מכלוף

"אם הנשק הקטלני הזה היה מגיע לארגוני הטרור בעזה, הם היו עושים בו שימוש רצחני נגד ישראל", אמר נתניהו בתדרוך. "טילי ה-M302 עלולים היו לפגוע בתל אביב, בירושלים ובפאתי חיפה. מן הרגע שהמידע הזה הגיע לשולחני, ההנחיה שלי הייתה ברורה: להסיר את האיום הזה מעל אזרחי ישראל בכל מחיר.

"יש כאלו בקהילה הבינלאומית שלא היו רוצים שנקיים את האירוע הזה, הם גם אינם רוצים שנראה לעולם את מה שהתרחש באמת בתוך איראן", המשיך ראש הממשלה. "קשה להם שאנחנו חושפים את החיוכים מאחורי איראן. הם רוצים לטפח את האשליה שאיראן שינתה כיוון. העובדות מוכיחות את ההיפך הגמור: שטר המטען המקורי והמזויף שמציגים כאן מוכיחים כיצד איראן ניסתה להסוות את הטענת מכולות הנשק בשטחה.

"הקהילה הבינלאומית רוצה להמשיך להתעלם מהתוקפנות של איראן, מהטבח ההמוני שהיא מסייעת לו בסוריה, מהוצאה להורג של מאות חפים משפע בשנה באיראן. הם רוצים להשלות את עצמם שאיראן לא רוצה נשק גרעיני. ההתעלמות באה לידי ביטוי גם בתפיסת האנייה הזאת".

תערוכת הנשק שהיה על הספינה שנתפסה בלב ים, אילת. מרץ 2014. שי מכלוף
סטי"ל של חיל הים ולפניו רקטות שנתפסו על ה-KLOS-C/שי מכלוף

נתניהו הוסיף: "שמעתי לכל היותר גינויים בודדים ורפים מהקהילה הבינלאומית אל מול המשלוח הרצחני הזה. לעומת זאת, היינו עדים לחיוכים ולחיצות ידיים עם ראשי המשטר האיראני בשעה שהנשק נפרק כאן באילת", אמר בהתייחסו לביקורה של שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, בטהראן בשבוע שעבר. "איראן ניסתה להסוות את משלוח הנשק הקטלני הזה. הפעם היו במכולות הללו טילים ארוכי טווח, את המכולות בעתיד היא תוכל לחמש במזוודות גרעיניות שהיא תוכל לשלוח לכל נמל בעולם. יש למנוע ממנה לייצר נשק גרעיני", הוסיף ראש הממשלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה (בוגי) יעלון בחשיפת הנשק בבסיס חיל הים באילת, מרץ 2014. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
ראש הממשלה ושר הביטחון עם רקטות ה-M302/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

שר הביטחון יעלון אמר בתדרוך כי "מה שאנחנו רואים כאן הוא דוגמה ליצואן הטרור הגדול ביותר בעולם. אין סכסוך במזרח התיכון שהמשטר הזה לא מזין אותו – מאפגניסטן, דרך בחריין ותימן, סוריה, לבנון ורצועת עזה. אנחנו רואים ניצול של אניית סוחר תוך הפרה בוטה של החוק הבינלאומית כדי להעביר טילים שיאיימו על אזרחי ישראל". לדברי יעלון, "אנחנו יודעים להגן על עצמנו בכוחות עצמנו – קרוב, רחוק, בים, באוויר וביבשה. 'לא אלמן ישראל', ואנחנו פועלים כאילו אם אין אני לי – מי לי?"

קודם לכן אמר קצין בכיר באמ"ן לראש הממשלה כי על ספינת הנשק אותרו ארבעה דגמים של רקטות לטווח 160 ק"מ. הקצין התייחס גם לפצצות המרגמה שנתפסו, בקוטר של 120 מ"מ, ואמר כי הן מופיעות בעלוני התעשיות הצבאיות של איראן – דבר המצביע על קשר ישיר לרפובליקה האיסלאמית.

תערוכת הנשק שהיה על הספינה שנתפסה בלב ים, אילת. מרץ 2014. שי מכלוף
תערוכת הנשק שהיה על הספינה שנתפסה בלב ים, אילת. מרץ 2014/שי מכלוף

היום נחת בעיר הדרומית מטוס ועליו למעלה מ-80 כתבים זרים. אלה יקבלו סקירה על אמצעי הלחימה שהועמסו על האנייה באיראן במטרה שיגיעו לארגוני הג'יהאד ברצועת עזה, אולם נתפסו על ידי חיל הים מול חופי סודאן, כ-1,500 קילומטרים מישראל. אמש פורסם כי על סיפונה של KLOS-C נמצאו רקטות מסוג M302 שלהן טווח של עד כ-200 קילומטרים, 181 פצצות מרגמה וכ-400 אלף כדורי נשק קל.

גורם מדיני רשמי אמר הבוקר לוואלה! חדשות כי התדרוך הוא "תחילה של מסע הסברה מדיני שמטרתו תהיה לקרוע את המסכה מעל איראן ולהוכיח כי היא מפיצה טרור במזרח התיכון". הגורם ציין כי במסגרת מסע ההסברה – המכוון בעיקר לכלי התקשורת הזרים – יש כוונה להפיץ מסמכים, התבטאויות וסרטוני וידאו מכלי התקשורת האיראניים.

כעת יועברו אמצעי הלחימה למרכז תחמושת צה"לי להמשך בחינה והצגתם בפני גורמים נוספים.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסמכים שנתפסו על האנייה שמעידים כי הועמס עליה משלוח הנשק באיראן/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully