וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכולת הספינה האיראנית: 40 רקטות ו-400 אלף כדורים

9.3.2014 / 18:58

בתום פריקת ובדיקת המכולות התברר כי ספינת הנשק מכילה גם 181 פצצות מרגמה, בנוסף לאותן רקטות מסוג M302, שמגיעות לטווח של עד 160 קילומטרים. "יש עדויות שקושרות לאיראן"

צילום: שי מכלוף עריכה: מתן חדד

40 רקטות מסוג M302 שמגיעות עד טווח של 160 קילומטרים, 181 פצצות מרגמה ו-400 אלף כדורי נשק קל - זו תכולתה של ספינת הנשק האיראנית KLOS-C, שהתבררה בתום פריקתה היום (ראשון) באילת. "אמצעי לחימה אלו הינם כלי נשק מתקדמים שהיו עתידים להעמיד בסיכון מיליונים מאזרחי ישראל", נמסר בהודעת דובר צה"ל. עוד נמסר, כי "צה"ל ימשיך במשימתו למניעת הברחות נשק ברחבי המזרח התיכון המיועדים לארגוני הטרור השונים בחסות ובמימון איראני".

השתלטות בלב ים - כותרות אחרונות:
הושלמה פריקת המכולות מהאנייה באילת
הרמטכ"ל גנץ פגש את הלוחמים: "יהיו עוד משימות"
קידוש בדרך להשתלטות: צפו בלוחמי חיל הים בשבת בלב הים

ספינות חיל הים מקדמות את פני ספינת הנשק בנמל אילת, 8 במרץ 2014. אילן הרוש, מערכת וואלה! NEWS
בישראל ידעו כמה אנשי צוות יש על הסיפון. האנייה KLOS-C נכנסת לנמל אילת, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, אילן הרוש

רבים מהעיתונאים הזרים שהגיעו לאילת לקראת תדרוך העיתונאים שיתקיים מחר על הספינה שעליה השתלט צה"ל מול חופי סודאן, מביעים ספקנות לגבי היכולת של ישראל להוכיח קשר ישיר בין הרקטות לבין המשטר האיראני.

ואולם, קצינים בחיל הים שביקרו בנמל סיפרו כי בידי צה"ל הוכחות ברורות לקשר לאיראן ולאחריות של משמרות המהפכה. "במשך חודשים אנחנו עוקבים אחרי המשלוח למרות הניסיונות של האיראנים להטעות אותנו", אמרו בחיל. "לנו זה ברור שכוח קודס עומד מאחורי ההברחה הזו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"יש לנו מסמכים שקושרים את הספינה לאיראן"

אחד הקצינים אמר כי מעבר למידע המודיעיני, יש ראיות ברורות שיוצגו בפני דיפלומטים זרים, וככל הנראה גם לעיתונאים. "האיראנים עשו מספר טעויות", אמר הקצין. לדבריו, "יש לנו מסמכים ועדויות של אנשי הצוות שמצביעים בצורה ברורה שמקור הרקטות, התחמושת ופצצות המרגמה הגיעו מאיראן. אין לאיראנים יכולת לחמוק מזה".

אחד הקצינים הסביר כי רמת הדיוק של המודיעין הישראלי הייתה גבוהה כל כך, עד שבישראל ידעו את מספר אנשי הצוות שעל האנייה. למרות זאת, בצה"ל נערכו להפתעות. "מבדיקות שנעשו עד כה אותרו כ-40 רקטות מסוג M302 (בעלי טווח של עד כ-200 קילומטרים, א.ב), 40 מרעומים שהופרדו בארגזים, למעלה מ-50 אלף קליעים 7.62 מילימטרים חודרי שריון ופצצות מרגמה 120 מ"מ".

הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ נפגש עם לוחמי חיל הים שהשתתפו בהשתלטות על ספינת הנשק האיראנית. דובר צה"ל
"האיראנים עשו טעויות". הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, נפגש עם חיילים שהשתתפו במבצע, אמש/דובר צה"ל

בתדריך מחר ישתתפו גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה יעלון וקצינים בכירים בצה"ל ובחיל הים. גורם מדיני שמעורב בהכנות אמר אחר הצהריים: "ברור לנו שהקשב העולמי הוא לאוקראינה ונושאים נוספים, אבל חשוב שיישב לבכירים במערב בחלק האחורי של הראש שאיראן מייצאת טרור בזמן שהיא מנהלת דיאלוג עם המערב".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טיל שנמצא על ספינה שנתפסה על ידי צה"ל מכיוון איראן לעזה. מרץ 2014. דובר צה"ל
יכולה להגיע לטווח של 200 ק"מ. רקטת M302 שנמצאה על סיפון האנייה/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully