וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: המצב בעיראק לא ישפיע על הגרעין האיראני

29.6.2014 / 0:07

ארה"ב הבהירה לישראל כי על אף שיתוף פעולה אפשרי בינה לבין איראן בעיראק, "אלה סוגיות נפרדות". משלחת בראשות שטייניץ תצא היום לארה"ב לתיאומים לפני סבב שיחות הגרעין הבא

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיחות הגרעין בז'נבה, נובמבר 2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

על רקע המשבר החמור בעיראק, שבעטיו ייתכן שארצות הברית תשתף פעולה עם איראן כדי לעצור את התקדמות לוחמי דאעש ("המדינה האיסלאמית בעיראק ובסוריה"), העבירה וושינגטון מסר מרגיע לישראל: לאירועים בעיראק לא תהיה כל השפעה על שיחות הגרעין בין איראן למעצמות. גורם ישראלי בכיר אמר אמש (שבת) לוואלה! חדשות כי "מבחינת האמריקנים מדובר בשתי סוגיות נפרדות לחלוטין".

המסר הועבר בשל החשש הגובר בירושלים ששיתוף הפעולה בין ארצות הברית לבין איראן בסוגייה העיראקית יביא להתרככות העמדה האמריקנית הנוקשה בשיחות הגרעין. "כרגע האמריקנים עדיין בוחנים אפשרויות הנושא עיראק, אבל בכל מקרה הובהרה לנו ההפרדה בין הסוגיות", הוסיף הגורם.

עוד בוואלה! חדשות:
רקטה התפוצצה בשדרות, שני מפעלים עלו באש
סין: נגס בלבו הפועם של אדם - בגלל ריב על נודלס
מפלצת בחצר האחורית

השר לעניינים אסטרטגיים יובל שטייניץ בכנס המכון נגד טרור, 8 בספטמבר 2013. סטודיו עדי כהן צדק, ספק 500
השר לעניינים אסטרטגיים יובל שטייניץ בכנס המכון נגד טרור, 8 בספטמבר 2013/ספק 500, סטודיו עדי כהן צדק

היום תצא משלחת ישראלית לארצות הברית כדי לערוך שיחות תיאום אחרונות לפני תחילתו של סבב שיחות נוסף בין איראן לבין המעצמות בווינה. את המשלחת יוביל השר לענייני מודיעין, יובל שטייניץ, ויצטרפו אליו היועץ לביטחון לאומי, יוסי כהן, וגורמים בכירים במשרד החוץ ובמערכת הביטחון. המשלחת הישראלית תיפגש עם בכירים אמריקנים שמעורבים בשיחות הגרעין, בהם סגן שר החוץ, ביל ברנס, וראש צוות המשא ומתן האמריקני, וונדי שרמן.

השר שטייניץ העביר לאמריקנים את הבקשה לערוך את פגישת התיאום לפני ימים ספורים והיא אושרה בטווח זמן מידי. בירושלים מעריכים כי שיחות התיאום הקרובות עם ארצות הברית ועם שאר המעצמות בסוגיה האיראנית מתקיימות על רקע כניסת השיחות בין איראן לבין המעצמות בווינה לשלבי ההכרעה.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

(עדכון ראשון: 22:16)

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully