וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הרס את ביתו של הנאשם ברצח ברוך מזרחי בפסח

2.7.2014 / 8:35

לאחר שבג"ץ דחה אתמול עתירה נגד הריסת ביתו של זיאד עוואד, פעיל חמאס שנאשם בפיגוע ירי סמוך לחברון לפני כחודשיים וחצי, הבית בעיירה אידנא נהרס. "מסר מרתיע למחבלים"

דובר צה"ל

כוחות הביטחון הרסו הבוקר (רביעי) את ביתו של זיאד עוואד, פעיל חמאס בן 42 ששוחרר בעסקת שליט, הנאשם בפיגוע ירי סמוך לחברון בערב פסח, שבו נהרג קצין המשטרה ניצב-משנה ברוך מזרחי. ביתו בעיירה אידנא שממערב לחברון נהרס בהוראת אלוף פיקוד המרכז, ניצן אלון, לאחר שבג"ץ דחה אתמול עתירה שהגיש המוקד להגנת הפרט בשם אחיו של עוואד בנושא. בעקבות הריסת הבית החלה הפגנה בכניסה לעיירה.

"הריסת בתי מחבלים מהווה מסר מרתיע וחמור למחבלים ולשותפיהם כי ישנו מחיר שישלמו אם יבחרו להמשיך בפעילות הטרור ובפגיעה בחפים מפשע", נמסר בהודעת דובר צה"ל. "צה"ל ימשיך וינקוט את כל האמצעים החוקיים העומדים לרשותו על מנת לפגוע במחבלים ובגורמים המסייעים להם, ולהרתיע מביצוע של פיגועים נוספים".

עוד על הרצח של ברוך מזרחי:
הורים שכולים: "אמרנו לכם - הסטטיסטיקה לא משקרת"
הבן שנשבר, והדי-אן-איי על הרובה: כך פוענח רצח הקצין
אלמנת קצין המשטרה: "תמיד התנגדתי לשחרור מחבלים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הריסת ביתו של עוואד, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע שעבר הוציא צה"ל צו הריסה לביתו של עוואד, וזאת אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו הורה על כך. "הנחיתי להרוס את ביתו של המחבל שהוא איש חמאס", אמר אז נתניהו. "לאחרונה החזרנו עשרות מחבלי חמאס לכלא, קידמנו חוק מניעת חנינות ויהיו צעדים נוספים כולל הריסת בתי מחבלים".

נציגי המנהל האזרחי באו לביתו של עוואד והודיעו למשפחתו על הכוונה להרוס את ביתם. בתגובה על כך, הגיש המוקד להגנת הפרט ערעור ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין. העותרים טענו בפנייה כי הריסת הבית היא פגיעה מכוונת במי שלא פשע, עומדת בניגוד למשפט הבינלאומי ופוגעת בזכויות יסוד של בני המשפחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
משפחתו של ברוך מזרחי שנהרג בפיגוע ירי, אפריל 2014. באדיבות המשפחה
ברוך מזרחי ורעייתו הדס/באדיבות המשפחה

המוקד להגנת הפרט ביקש בעתירה להמתין להכרעת הדין בעניין עוואד, ורק אם יורשע – לשקול להרוס את ביתו. עם זאת, השופטים ציינו כי די בראיות מנהליות המצביעות על כך שמחבל מתגורר בבית המיועד להריסה. "על רקע הראיות המנהליות נגד עוואד, ובהן הודעותיו המפורטות של בנו וכתב האישום שהוגש נגדו, אין מקום להתערב בהחלטת המפקד הצבאי לאזור הגדה המערבית להורות על הריסת ביתו של עוואד", כתבו שופטי בגץ בהחלטתם.

עוואד ובנו עז אדין זיאד חסאן עואד בן ה-18 נעצרו כשבועיים לאחר הפיגוע בכביש 35, שבו פתח באש לעבר כלי רכב נוסעים ופצע גם את רעייתו של מזרחי, הדס, באורח בינוני וילד בן תשע נפצע קל. בשבוע שעבר הוגש כתב אישום נגד האב בגין גרימת מוות בכוונה, שבעה סעיפים של ניסיון לגרימת מוות בכוונה ועבירות נוספות. הבן הואשם כי סייע לאביו משום שידע על התכנית של אביו לבצע את הפיגוע ואף סייע לו לכאורה לטשטש ראיות לאחר מכן.

לפניות לכתב: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully